Lista mea

Cand eram "burtica" si am inceput sa ma interesez in stanga si dreapta despre ce trebuie sa cumpar in asteptarea lui bebe, m-am luat cu mainile de cap. Sfaturile navaleau din toate partile si mi se parea ca lista de cumparaturi este uriasa si nu voi reusi niciodata sa o elimin de tot. Chiar am facut o lista si bifam constiincioasa noile achizitii.
PRobabil la fel se simt multe burtici. Coplesite. Iar din dorinta de a oferi ce e mai bun bebicului, sa nu-i lipseasca ceva, risti sa cumperi o gramada de inutilitati. Industria produselor pentru mame si copii cred ca este una dintre cele mai profitabile, iar marketingul lor este genial.
Noi pana la urma ne-am abtinut de la multe produse "absolut necesare" si s-a dovedit ca bine am facut.
Am adunat insa si eu o punga cu ïnutilitati.
Asa ca iata ce cred eu, din propria experienta, ca trebuie cumparat:

- 2-3 biberoane de diferite marci pentru a vedea cu care se descurca bebele cel mai bine. Apoi, daca nu alaptezi, mai cumperi vreo 4-5 din tipul preferat de micut.
- daca nu ai laptic, un termos iti usureaza substantial existenta. Pui apa calda in el si cand faci biberonul cu lapte nu mai stai sa incalzesti. Dureaza fix 2-3 minute toata operatiunea:)
- sterilizator. NU de cel electric, extrem de scump, ci din cel simplu: o cutie de platic in care pui apa si biberoane si o pui la microunde 5 minute (costa cam 1 mil.). Daca nu ai cuptor cu microunde (cazul nostru:d), tot merita sa iei un sterilizator d'asta plus cuptorul de 1 mil si ceva. Ca bani iesi mai bine.
- cadita de plastic simpla. Oricum, in 3-4 luni ramane mica si trebuie sa iei alta.
- pat de lemn, cu 3 trepte pentru saltea. Salteaua trebuie sa fie de calitate, noi am luat din par de cocos sau asa ceva. Nu iti trebuie pat cu vibratii sau alte nebunii.
- tavita de schimbat bebe (se fixeaza pe patut si se poate da jos cand nu o folosesti). Sau dulapior cu masuta de infasat. E mai scump si noi nu am avut loc in camera pentru el cand s-a nascut picea. Eu folosesc si acum tavita, pe care o pun pe canapeaua din camera Andreei, iar cand nu o folosesc o bag sub canapea.
- carucior. Ideea e sa fie cat mai usor. Daca are 15 kile, nu poti sa il ridici si esti blocata pe langa casa. Daca poti sa te urci singura cu el in autobuz, mai prinzi si cate o iesire la shopping de capul tau, fara tatic adica:D. Oricum, chiar si fara acest motiv simplist, e foarte bine sa ai un carucior cat de cat usurel (7-9 kilograme). PArerea mea.
La astea se adauga creme, lingurite, boluri, canute, prosoape, haine, pampersi, jucarii, etc. :d

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...