Amsterdam

Ati avut vreodata sentimentul ca toate planetele s-au aliniat perfect, ca vremea este exact cum ar trebui sa fie, nici prea cald, nici prea frig, si ca nu ati vrea sa fiti niciunde altundeva? Asa au fost pentru mine cele 4 zile la Amsterdam.
Ne-a placut atat de mult incat ne-am muta acolo. Oamenii veseli si relaxati, casele ca din turta dulce, zecile de canale si poduri, barcile cu flori atarnate peste tot si perne de puf aruncate pe punte pentru o dupa-amiaza la cafea sau o seara cu prieteni si multe alte detalii fascinante te fac sa realizezi ca asa ar trebui sa fie si acasa.
Amsterdamul e un oras extrem de relaxat, de cald, de vesel, oamenii stiu ca trebuie sa munceasca dar si sa se distreze si o fac cu naturalete, fara excese. Nu am vazut betivi, desi la orice ora vedeai pe cineva cu un pahar de vin sau bere in fata intr-una din zecile de barci care se fataiau de colo colo. Sau la terasele asezate chiar pe malul canalelor. Sau in balcoane:d. Nu am vazut manelisti, pitzi sau alte aratari umane care te obosesc pe la noi. Chiar si zecile de englezi adunati pe langa pub-urile din Red Light District se distrau fara sa deranjeze.
Mi-a placut ca puteai sa bei un vin pe marginea unui pod, fara sa pari un betiv de doi lei. Ca te poti aseza pe iarba in parc sa mananci sau sa faci plaja. Sau sa citesti. Ca peste tot era plin de mamici si tatici care isi carau copii in cosulete pe bicicleta. Ca era foarte curat, desi plin de turisti...
In fine, mi-a placut mult mult si imi pare rau ca la noi nu va fi niciodata asa.
POZEEE

PS: ca sa nu credeti ca am uitat de tot de copil:d...Andreea e bine. S-a distrat cu bunicii, a papat si a dormit. Raceala a cam trecut, mai curg mucisori cand plange. Si plange suficient:d. Ca nu ajunge la sertarul de sus, ca nu ii dau cutitul, ca nu o urc pe masa, ca nu se paote urca singura in pat, ca alta fetita a impins-o de langa tricicleta altei fetite:p, ca vrea suzeta, ca nu mai vrea in carucior, ca nu mai vrea in scaunul de masa, ca vrea sa strice usa de la balcon si eu nu o las, ca vrea sa linga sticla de vanish si eu i-o iau...etc, etc...scenariul e cam acelasi mereu. Pus in fund si urlat cu lacrimi si bale. Asa ca micul monstru e bine, creste si fitzele/dorintele/frustrarile odata cu ea.

Comentarii

  1. la polul opus se afla Bruxelles :D

    micul monstru probabil ca incearca pe tine toate vrajile care functionau cand era in custodia bunicilor (sau poate e mai corect spus bunici in custodia ei? J).

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa va fie de bine vacanta in Amsterdam! Ma bucur ca v-ati reincarcat bateriile intr-un loc asa frumos!
    In alta ordine de idei, da, Roxana, ai dreptate...si eu as vrea in Bucuresti sa pot merge in mijloacele de transport in comun cu caruciorul, sa imi incapa caruciorul in lift - sau mai bine zis sa existe rampa la toate scarile ca sa poti urca cu un carucior sau, mai rau - cu scaunul cu rotile; sa pot merge cu caruciorul in magazine pentru ca exista lift care sa ma ajute sa urc la etaj; sa pot sa ma duc in parc si sa pun copilul in iarba si sa nu vina un gardian (ca de exemplu in Cismigiu) sa imi zica ca nu am voie sa calc pe iarba; sa existe masa speciala de schimbat copilul la toaleta din orice magazin, nu numai in farmacii; sa il pot duce la gradinita pentru ca sunt maxim 3 copii la adult, etc...sunt o gramada de lucruri care ar trebui sa existe in Romania pentru simplul motiv ca ne consideram o tara civilizata...din pacate intre a ne numi tara civilizata si a fi una e cale lunga...poate copiii sau macar nepotii nostri sa aiba parte de lucrurile astea marunte care ne-ar face viata macar putin mai usoara.

    P.S.: ati mancat prajitura din aia "buna"? :)
    P.S.: pe cand un sejur prin Oslo? Noi va asteptam oricand, in special pe Sefa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e Sarmiza, din pacate:(. N-am mancat prajitura si nici Dan nu a pufait ierburi:)). Ne-am simtit bine si fara, plus ca am bagat un ochi in localurile respective si oamenii pareau cam dubiosi.
    Ca sa intelegi cat de tare a ajuns sa ne deranjeze situatia din tarisoara noastra si cat de mult ne-a placut acolo, sa stii ca ne-am uitat pana si cat costa casele prin amsterdam:)). Prea mult pentru noi din pacate...

    RăspundețiȘtergere
  4. PS: Promitem un sejur si la Oslo, cu matza cu tot:)

    RăspundețiȘtergere
  5. vai imi doresc enorm sa ajung sa vizitez orasul asta! sper ca anul care vine voi putea.
    Te pup :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Andreea: e foarte frumos orasul. Eu m-am indragostit de el:). iti doresc sa ajungi acolo la anu

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo