Bebelusii uita?

In ultimele luni, de cand nu mai e chiar bebe, ci un mic copilas, Andreea a invatat o gramada de lucruri noi si interesante. Nu doar de cele mari, cum este mersul si mancatul aproape singurica, ci si de cele mici. Ne-a surprins de fiecare data pentru ca incepea brusc sa faca ceva ce nu o mai vazusem inainte. Asa a fost cu pa-pa, cu mancatul singura de pufarine din borcan, cu pupicul si multe altele.
Dar am observat mirata ca matza mai si uita. Sau se plictiseste de anumite gesturi si nu le mai face. Sau o agasam noi cu insistentele:D.
A fost o vreme cand facea pa-pa la toata lumea. Cand pleca ea sau pleca altcineva. Dadea din manuta foarte caraghios.
A fost o vreme cand dadea cu mare darnicie pupici. Invatase sa asocieze cuvantul cu gestul si noi ceream intruna sa fim pupati.
A fost o vreme cand isi tinea singura biberonul de lapte. Acum trebuie sa ii prind eu manutele pe el ca sa il tina.
Nu mai face pa si mai da pupici doar rareori cand ii dam noi si se prinde cam ce vrem de la ea.
E uituca?
In schimb a invatat
- sa fluiere intr-un tub
- sa puna capacele la borcane si sticle (desi nu le insurubeaza, doar le aseaza)
- sa stinga lumina de la intrerupator (maaare problema pentru ca nu ajunge si se enerveaza si plange pana ii pun un taburet pe care se catara)
- sa tina furculita si sa o bage in gura (cu un mic ajutor din partea mea:d)
- vrea sa bea singura din pahar (imagine cum arata bluza dupa:)) )
- sa roada pulpa de pui pana la os (:D)
- zice un fel de "haidiiii" cand vrea sa plece undeva, tati (se pare ca si eu si Dan suntem tati:d), mama (cand e ofticata), apa, us (la urs) si un fel de baba la papusa bebe. Stie cine e bunica si care e biberonul cu lapte chiar daca nu ii spune pe nume.
O alta noutate, de data asta nedorita, este ca a inceput sa impinga copiii prin parc. Daca vrea ea o jucarie sau unul incearca sa ii ia ceva din mana sau se inghesuie in ea sau cine stie ce nu-i convine pe moment, il impinge. Uneori mai usor, asa ca o atingere mai dura de mana, alteori destul de clar. Mereu ii repet ca nu e voie, o cert, i-am dat si peste manute de cateva ori, dar se pare ca e degeaba. E adevarat ca am observat si la ceilalti copii diverse manifestari suparacioase, dar am sperat ca Andreea o sa fie altfel.

Comentarii

  1. eu zic ca da. cu smaranda ma jucam acum vreo luna de-a fata-ascunselea, adica ii puneam paturica pe fata, ea si-o dadea jos si sa vezi distractie ca a aparut. vreo 2 saptamani am uitat de jocul asta si am incercat din nou zilele trecute. habar n-are sa-si dea jos paturica, e total uimita :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Partea buna e ca nu trebuie sa inventezi mereu alte jocuri:)). Le repeti pe alea vechi.

    RăspundețiȘtergere
  3. da, sa stii :)) nu m-am gandit la asta

    RăspundețiȘtergere
  4. BIne, iti dai seama cum am arata peste 1-2 ani tu jucandu-te entuziasta cu paturica si eu cicalind-o pe Andreea sa faca din nou pa-pa:))? Obsesii de parinti:d

    RăspundețiȘtergere
  5. si ele uitandu-se la noi ca la 2 nebune? gen iar s-au prostit astea, ce ne facem...

    RăspundețiȘtergere
  6. Da:)). Eu deja uneori am impresia ca Andreea se uita la mine si la ta-su ca la doi nebuni cand ne prostim. Ceva de genu "cum m-am ales eu cu ciudatii astia?"

    RăspundețiȘtergere
  7. Hei! Si Maria a avut si are inca perioade cand nu vrea sa faca pa sau alte chestii. pur si simplu nu vrea, nu ca uita sau altceva. si ea trosneste copii prin parc, dar ce e interesant e ca trosneste numai un anume tip de copii, in timp ce pe altii ii tabara si ii pupa de-i innebuneste. iar mai nou a inceput sa aiba crize de nervi si plans, asta ca sa stii la ce sa te astepti, pentru ca toti copiii trec prin asta, indiferent ce faci tu ca parinte. cica marcheaza trecerea de la bebe la copil si dureaza pana pe la trei ani. pupici!
    Oana

    RăspundețiȘtergere
  8. Oana, noi am intrat precoce in etapa de plans si urlat. Nu se intampla zilnic, dar de multe ori gaseste motive sa se nervozeze in parc. Mai ales din cauza jucariilor altora :d. Stim ca dureaza cam pana la 3 ani..ooo joy:).
    Pupici

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo