De prin parc

- Mami, nu mai alerga ca transpiri? (Si atunci de ce l-ai mai adus in parc? Sa se plimbe romantic pe alei?)
- Vladut, iesi imediat din iarba ca e uda si racesti! (bad, bad iarba, sa uzi tu piciorusele copiilor)
- Nu sari in balta! Te murdaresti! Treci acasa imediat! (Nu cred ca exista placere mai mare decat sa topai intr-o balta dupa ploaie. Serios. Eu am incercat:D)
- Nuuu, puiulee, nu te poti da pe topoganul ala mare. E prea mare pentru tine. Trebuie sa mai cresti. Hai la asta mic (Daca ala mic vrea pe topoganul mare lasa-l naibii sa se dea acolo. Daca se sperie, nu se va mai urca pe el. Daca ii place, lasa-l sa se dea acolo...Parerea mea)
...
Nu te urca acolo, nu cobori, nu alerga, nu te juca in nisip, nu lua jucaria aia, nu pune mana pe copac, nu te catara pe craca aia, nu...nu...
Aud asta de zeci de ori pe zi. De la parinti, bunici si bone. Unii nu-i lasa pe cei mici sa se bucure de joaca, sa se mozoleasca, sa alerge, sa culeaga flori, sa le manance (:D) din comoditate. Pentru ca ar trebui sa stea dupa ei. Asa ca cel mic e fortat sa se joace in groapa cu nisip sau intr-un spatiu de cativa metri patrati in timp ce mama sau tata vorbesc cu alti parinti, fumeaza o tigara sau vorbesc la telefon. Copilul nu are voie sa se departeze sau sa faca altceva decat sa se joace cuminte cu o minge sau o jucarie stupida.
Altii sunt speriati. Sa nu cada, sa nu se sperie, sa nu se murdareasca, sa nu se ude, sa nu raceasca, etc.
Cat sunt mici, copiii trebuie lasati sa experimenteze, sa isi caute singuri jocuri si distractii, sa vada ce pot face si ce nu, ce le place si ce nu. Normal, trebuie supravegheati ca sa nu isi faca rau lor sau celor din jur. Dar nu ingraditi si controlati la sange.
PS: nu avem poze din parc:(. Asa ca va aratam ultima placere a Andreei. Sa stea in cap:))
video

Comentarii

  1. Da...am auzit comentarii de genul asta de atatea ori sau am vazut copii infofoliti si imbroboditi de li se vedeau doar ochii in timp ce parintii/insotitorii lor erau in maieu si pantaloni scurti. Incerc sa nu judec, pentru ca, pana la urma, fiecare face cum crede ca este mai bine pentru copilul lui...dar, nu ma pot abtine sa nu ma gandesc ca exagereaza poate din ignoranta, poate din cauza presiunilor membrilor mai varstinici ai familiei...nu stiu.
    E pacat sa nu dai libertate copilului mai ales ca e perioada cea mai interesanta pentru el - descopera tot ce e in jurul lui si pe el insusi. Afla ce ii place si ce nu, ce ii face rau si ce nu. Parintele ar trebui sa fie ghidul lui si nu cerberul.
    Si mai e o chestie pe care am auzit-o de curand - o mamica spunea ca nu ii da copilului avocado (parca) pentru ca ei nu ii place. No comment.

    P.S.: Dat fiind faptul ca am vazut-o pe Andreea uitandu-se la cursele de masinute transpusa, ca la taierea motului a luat cheile de la masina ma gandeam ca va avea o cariera in zona asta...acum nu stiu ce sa mai cred - gimnasta poate?!? :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarmiza, si eu ma uit mirata la parintii care isi infofolesc copiii. Nu-i inteleg.
    Iar cu viitorul Andreei, nu stiu ce o sa fie, dar uneori am impresia ca avem un baietel in casa, nu o fetita:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ieri tocmai am vazut in parc o bunica care a aruncat cu sandaua dupa nepotica ca a indraznit sa iasa din perimetrul paturii desculta sau ca tinea un bat in mana...nu am reusit sa deslusesc tipetele:P

    RăspundețiȘtergere
  4. :)). Cu sandauaaaa?? Si aia mica s-a incaltat?:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow, ce pozitie are Andreea. Imi ziceai tu ceva, dar acum cand vad. .. :))) Are o energie.....

    Legat de acel a-tot-prezent "nu", si pe mine ma streseaza, mai ales cand vine mama sau bunica la mine si incep cu nu in sus si in jos. De fiecare data trebuie sa le explic ca Ra are voie orice. Dar e trist pentru ca imi dau seama ca mie asa mi-au facut...

    RăspundețiȘtergere
  6. Roxana : Eu am noroc ca ai mei sunt destul de relaxati si o lasa sa faca nebunii, cum m-au lasat si pe mine. Poate si de aia ma socheaza atat de mult reactia altor parinti/bunici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cel mai tare pe mine ma enerveaza chestia cu murdaritul! ``Nu te duce acolo, nu face aia ca te murdaresti``. Ce daca duci copilul acasa ca si cand ar fi facut baie de namol (asa cum se intampla cu Maria dupa ce a plouat)? Bagi totul la spalat, si copil si haine, si gata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Da Oana, asa e! Nu pricep de ce se mai duc in parc. De ce nu-l duce la un loc de joaca acoperit:D.
    Obsesia asta pentru curatenie e enervanta rau
    PS: Am vazut filmulet cu Maria pe telefonul Elenei:). Super super simpatica. va pupam

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo