Cum hranesc copchilu?

Am ajuns intr-o faza foarte ciudata cu mancatul Andreei. Ea de pe la 7-8 luni s-a distrat cu ciugulitul singura. Dar nu mancare, ci doar chestii de umplutura, cereale pentru bebei, sticksuri, bucatele de mere, branza, etc. Apoi, nu mai stiu exact cand, a inceput sa se joace cu lingurita. Si am lasat-o. O baga in mancare, arunca tot pe jos, mai baga si in gura...
Acum manevreaza destul de bine lingurita si stie sa infiga furculita in carne de exemplu, dar nu are rabdare sa manance singura mai multe de 2-4 guri. Apoi gata, lasa lingurita si incepe sa se agite sa plece la joaca. Asa ca restul de mancare ii dau eu, ca merge mai repede. Mai ia ea cate o bucatica, dar totusi grosul i-l dau eu.
Dilema mea este ce sa fac in continuare. Sa continuam asa si sa sper ca treptat va manca tot mai mult singura sau sa ii dau sa manance doar ce ia singura si apoi gata masa? Am tot citit pe net si nu ma lamuresc...Unii zic ca daca o sa continui sa-i dau eu se invata asa si sa o las sa manance singura. Dar cele 3-4 lingurite pe care le-ar lua singura mi se par cam putine.
Help?

Comentarii

  1. Stai linistita, ca nu se invatasa tot o hranesti tu. Si las-o singura, iar daca ea se plictiseste, continua tu, faci bine cum faci.
    Va veni momentul cand n.-o sa mai vrea sa-i dai tu, Diana vrea singura chiar si la supe, insa eu ma incapatanez s-o conving sa ii dau eu, prin santaje, ca altfel ar trebui sa manance direct in cada de baie, se face purcicuta toata, si rau e ca nu toate petele lepot scoate(mai ales de pe rufele colorate)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu habar n-am, dar am propriile dileme. bucatelele la 7-8 luni cat de bucatele trebuie sa fie? cat de mici sau cat de mari? ca mie mi-e frica de inec...asa ca pana acu n-am avut curaj sa-i dau vreo bucatica. si biscutii mi-e frica sa-i dau

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariana, inteleg ca incet incet mananca singura? Nu tre sa o pun eu? A ta cand a inceput sa dea semne ca nu o mai loveste lenea la masa?

    MAria: Eu am inceput cu biscuiti mai moluti pe care ii molfaia in gura si dadea jumate pe jos. Bucatele de branza de vaci cam cat unghia:d. Bucatele de legume fierte, daca mananca asa ceva. A mea nu s-a atins de ele, dar la altii au mers..Evita merele sau alte fructe tari. In principiu da-i chestii pe care le poate plimba prin gura pana se mai inmoaie, acu ca e nedintoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. cat de mici bucatelele astea? stiu ca par timpita, dar nu ma duce capul deloc. nu-mi dau seama care e dimensiunea nepericuloasa

    RăspundețiȘtergere
  5. @Maria: bucatelele ar trebui sa fie cam de 1 cm :)
    PS: stiati ca voi doua aveti aceelasi fundal la bloguri? :P:P

    RăspundețiȘtergere
  6. da, cam 1 cm cub:d. Ca sa poata sa apuce si sa o bage pe toata in gura. La noi de mare succes a fost branza initial.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sincer, eu pe la 8 luni am inceput sa-i dau branza de vaci de la Dorna:d. Am renuntat la aia calcica, pe care de altfel nici nu o mai vroia. A fost foarte incantata de branza din comert pana acum vreo 2 luni cand s-a stricat treaba si nu mai vrea. Am trecut pe cascaval si branza topita..

    RăspundețiȘtergere
  8. PS: Nu-ti imagina ca incurgita cantitati impresionante de branza:D. Era mai mult material pentru training:)). Dar asa s-a prins ca degetele pot fi totusi utile.

    RăspundețiȘtergere
  9. Vad ca e generala treaba cu branzica aia calcica ;).Nici Daria nu a vrut o decat de vreo 2 ori , dupa care exact ca si tine , Roxana, am trecut o pe branzica din comert , care ii place foarte mult.Noi inca avem "probleme" la capitolul bucatele, in sensul ca mananca biscuiti, fruct , grisine, covrigei , dar sa nu i dau mancarea bucatele , adica pilafuri , ciorbite , astea trebuiesc pasate musai.N am intels de ce pe alea le poate manca , iar pe astea nu.De fiecare data cand am incercat s a inecat , mi a vomitat, iar de atunci si a format un mecanism de autoaparare si nici macar nu mai deschide gura dupa a doua lingurita , daca simte ca sunt bucatele.Ei de abia acum i au dat primii dintisori , o sa mai incerc , evident , poate am mai mult succes ;).Insa nu am fortat o niciodata sa manance mai mult decat vrea ea, asta clar .Multumesc lui Dumnezeu a fost un copil destul de docil la capitolul asta al alimentatiei , n am avut probleme.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici Andreea nu mananca mancarea cu bucatele, dar nu o mai blenduiesc, ci maruntesc legumele cu furculita. In schimb, mananca bucatele de pui, cam de juma de deget. Le plimba prin gura, le macina cu dintii din fata ca o babuta si apoi inghite. Cu alea nu se inneaca, dar daca prinde o bucatica de cartof intre legume scoate tot din gura afara. Poate cand va avea si masele va fi mai simplu. A, si se mai descurca cu fasolea verde, pe aia pot sa o dau bucata intreaga.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mi-ati dat de gandit...atomix al meu mai are 3 zile si face 11 luni si nici vorba de mancat bucatele, iar de unul singur nici nu mai vorbesc. Singurul lucru pe care il molfaie cu placere e banana...dar doar daca i-o tine cineva. Si termina o banana in felul asta. Am mai incercat cu paine...o mananca dar doar daca i-o tine altcineva. Daca pune mana pe ele nu mananca. Am zis sa il las sa vad ce face...mi-a decojit banane, le-a facut piure cu manutele, dar, cu toate ca de obicei baga totul in gura sa testeze...banana nu a vrut de nici o culoare sa o incerce. Asa ca mai astept. Iar de lingurita, ce sa zic...pune mana pe ea doar ca sa o arunce pe jos si sa ma aplec sa o iau...se pare ca e foarte distractiv cand fac asta sau cand dau cu aspiratorul si sterg pe jos...rade ca la circ. Cand ai inceput sa ii dai bucatele i le-ai dat inainte sa ii dai tu mancarea si ii era foame sau dupa ce ai hranit-o?

    RăspundețiȘtergere
  12. Sarmiza, fiecare copil face lucrurile in ritmul si felul lui, deci nu te stresa:). La noi bucatelele au fost mai mult o chestie de joaca, decat de mancare. De exemplu, la vreo ora de la bibele cu lapte de dimineata, o puneam in scaunul ei in bucatarie si ii insiram pe masuta bucatele de branza si biscuiti si le ciugulea ea. In timpul asta noi mancam micul dejun:d si mai fura eventual cate o bucatica miiica de paine ca sa vada ce rontaim noi acolo. Dar nu-ti imagina ca manca o masa in felul asta. Cred ca baga in gura branza cam cat podul palmei si asta in perioada in care era mai fun. Acu nu se mai atinge nici de branza nici de biscuiti. Tot asa, vedea copii in parc mancand biscuiti si cerea si ea. E adevarat ca atractia pentru bucatele de mancare s-a suprapus cu perioada in care ea baga in gura cam orice prindea intre degete. Poate si asta a ajutat:d. Pe la 1 an am inceput sa ii dau bucatele de pui pentru ca am vazut ca le cauta singura prin mancare si le molfaia. Jumatati de cirese sau de struguri. Bucatele de banana. Si tot cam atunci am inceput sa-i dau legumele doar maruntite cu furculita, nu pasate.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo