Capra vecinului...

Nu stiu cum sunt nemtii, englezii, francezii, etc...cand traiesti printre ei. Ii stiu doar din concedii sau relatii la munca, momente in care vezi doar anumite aspecte ale personalitatii lor. Dar ceea ce stiu cu siguranta este ca tare multi romani sufera de o groaznica boala interioara. Nu interna, nu a vreunui organ, ca aia s-ar trata. Ci de o combinatie ingrozitoare de prostie si invidie, care rabufneste uneori la suprafata si te lasa cu gura cascata si o senzatie de greata.
Saptamana trecuta dl. Boc s-a trezit prost dispus si s-a apucat sa isi dea din nou cu parerea despre indemnizatii si cat de rasfatate sunt femeile astea de s-au apucat sa faca plozi. Trec peste tembelismul frazei pe care a scos-o pe gura si care sper sa ramana doar declarativ. Ce m-a socat a fost reactia unor conationali, in comentariile aparute pe site-uri.
Dau doar trei exemple:
"Carmen
Sa imi aratati si mie pe fluturasul de salariu unde scrie: contributie pt indemnizatia de crestere a copilului.
m
Nu mai inteleg nimic ,cele care au nascut acum 25 de ani au stat acasa 4 luni,si au dus copii la cresa si camin ,banii au fost putini si atunci,dar nici ce se intampla acum....daca se poate sa stea acasa 10 ani,sa foloseasca numai pampers,si mancare nestle,chiar nimeni nu mai spala un scutec,si nici copii nu mai mananca supa ? Si chiar vreti sa-mi spuneti mie ca sunt extraordinar de educati?Am intalnit elevi de clasa 1 care nu stiu sa-si lege sireturile,sau sa se stearga la fund...........
As
Si daca se reduc ce ? Acum 15 cand eu am nascut nu se dadeau indemnizatii,...... si nu a murit nimeni. Asa ca VAX."
Precum spuneam prostie si invidie, amestecata cu o doza mare de rautate.
Pana la urma si in Epoca de Piatra femeile nasteau copii si era bine. Nu s-a plans nimeni de conditii. Si, pana la urma, celebra fraza deja, "pe vremea mea, la tara, femeile nasteau pe camp si apoi se intorceau la munca". Corect.

Comentarii

  1. nu stiam de noua revelatie a maretului prim-ministru...
    Oamenii astia chiar nu realizeaza ca noi nu ne putem compara cu alte tari la nimic??!! Aia au crese si gradinite cu locuri suficiente. O cresa costa (zic eu, ca nu stiu sigur) in jur de 3-4 mil pe luna... un salariu de bugetar e in jur de 6 mil... cu ce sa mai traiesti??
    Aia dau la nastere cateva mii de euro, iar alocatiile pentru nou - nascuti sunt cateva sute de euro, nu 2 mil ca la noi. Tare as vrea sa ii vad pe cei care hulesc asa vehement mamele cum s-or descurca atunci cand vor avea copii.
    Mi-e sila, zau, de tara asta cretinizata de la cretinii ce o conduc.

    RăspundețiȘtergere
  2. O cresa buna e mai mult de 3-4 milioane din pacate:(.
    Da, ei compara doar ce le convine, nu nivelul salariilor, calitatea serviciilor, etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu bateam atat de departe... o cresa privata este un vis pentru multi dintre romani. :(
    faceam referire la cele de stat, care, din cate am inteles, acopera cam 30% din necesarul de locuri.

    RăspundețiȘtergere
  4. A, la alea da, probabil ca atat costa, dar trebuie sa ai noroc sa nimeresti una buna si accesibila.

    RăspundețiȘtergere
  5. cu ce nu compara e cu contributiile pe care le-am platit si noi, ca si altii, ani de zile. eu de exemplu platesc de pe la 19 ani si am facut copil la 32. cred ca mi-as fi acoperit cu varf si indesat cei doi ani de stat acasa. dar normal, nu se pune...

    RăspundețiȘtergere
  6. Eeee, pai daca n-ai ce face si te uiti pe comentariile forumistilor....sa n-ajungi si tu sa te lasi de gazetarie!
    In alta ordine de idei: cand incepi serviciul, in octombrie cum ziceai candva? Eu mi-am mai luat 1 an concediu fara plata, nu m-am indurat nicicum sa-l duc pe Alex la gradinita asa devreme. L-am inscris insa pentru anul viitor, sper sa-i placa! Daca nu, o schimbam....:)

    RăspundețiȘtergere
  7. @MAria: se pare ca nu conteaza cat ai cotizat. Trebuie sa sustii si tu economia tarii, sa te sacrifici un pic, bla bla. Niste idioti
    @Roxana: de obicei nu ma uit la comentarii, tocmai pentru ca de cele mai multe ori sunt ori pe langa subiect de tot, ori sunt cretinisme. Dar acum mi-au sarit in ochi:d.
    Cu serviciul am amanat pana in ianuarie din doua motive: unu ca situatia nu e prea roz la munca momentan si doi ca am zis sa mai stau un pic cu Andreea lunile astea. E o perioada frumoasa dupa ce face un an, cand devine un copilas si invata multe lucruri noi. Noi la gradi n-am merge ca e prea mica si ar sta cu bunicii. Ma rog, principalul motiv ramane totusi situatia tulburica de la servici

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu mai citesc stirile de ceva vreme pentru ca am constatat ca reusesc mereu sa imi strice ziua.
    In ceea ce priveste comentariile: am remarcat un lucru ciudat la romani (incerc sa nu generalizez, dar nu reusesc) - sunt invidiosi cand vine vorba ca altii au copii si stau acasa si iau niste amarati de bani (pentru care am platit cu varf si indesat). Din ceea ce am observat eu sunt oameni care nu au copii si nu realizeaza ce inseamna si cat costa cresterea unui copil. Cunosc specimene educate (ingineri ;)) care cum ma vad imi spun ca de ce zic ca sunt obosita si as vrea o vacanta, ca doar am stat acasa 7 luni. La inceput chiar ma infuriam, acum pur si simplu ma fac ca nu aud. Ca o paranteza, am observat ca daca ii ignori sunt si mai frustrati.
    In alta ordine de idei, am cautat zilele trecute cat costa cresa /gradinita in Bucuresti si am vazut ca preturile variaza intre 6 si 10 milioane de copil pe luna in functie de durata programului (normal sau prelungit) si de ce ofera (cursuri de engleza, curte pentru joaca etc). Am cautat cu titlu informativ, deci exista sanse sa existe si la preturi mai mici - imi intrase in cap sa fac o gradinita. Aici in Oslo pretul pe luna la gradinita (de stat sau particulara) e reglementat de stat (ca orice de altfel) si e cam a 6-a parte dintr-un salariu mediu. In plus toate gradinitele au curte si maxim 4 copii la adult. Au si ei neajunsurile lor bineinteles, dar din punct de vedere al costurilor sunt mult mai ieftine ca in Romania. Asa ca dl Boc ar avea ce face in loc sa dea din gura si sa emita imbecilitati. Din pacate e mult mai simplu sa debitam prostii decat sa punem mana si capul sa facem ceva constructiv.

    P.S. Eu regret ca nu mi-am luat concediu fara plata dupa cele 7 luni de concediu pentru ingrijirea copilului. Acum jonglez cu adusul bunicilor pe rand ca sa stea cu copilul cat sunt la munca si astept ca poate, poate il accepta la gradinita. Am ratat o multime de momente cu Tudorel ...asa ca, pentru a nu cadea in butoiul cu melancolie trag concluzia - eu as sta si 10 ani daca as putea cu copilul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa stii ca si eu inainte de bebe ma gandeam ca trebuie sa fie foarte simplu sa stai 2 ani acasa. Adica un fel de concediu, asa imi imaginam:d. Acum m-am lamurit. Dar e greu sa explici cuiva care nu are copil cat de solicitant e pe parcursul unei zile, ca trebuie sa fii mereu dispus sa te joci, sa te oferi lui, sa ii faci mancare,etc. Ca daca esti obosit, nu te poti duce in pat pur si simplu...In fine, eu am ajuns la o etapa in care chiar imi place sa stau cu asta mica, pentru ca nu mai facem doar chestii de bebeluseala, ci e amuzant si interesant sa fii in preajma ei.
    Plus ca mi se pare cam devreme sa o duc la gradi, trecand peste faza cu preturile.
    Ma gandeam la ce zici tu de costurile la gradi in Oslo...ce diferenta. La noi o gradinita depaseste de obicei jumatate din salariul mediu:)). Dar asta nu conteaza pentru guvernantii nostri, ci faptul ca indemnizatia e mai mare si pe o perioada mai lunga decat in alte tari.
    De ce nu il poti lasa la gradi pe Tudor? E prea mic?

    RăspundețiȘtergere
  10. Aici au sesiuni de admitere la gradinita...nu pe criterii de genul ce stie sa faca copilul :), ci pe criterii de genul cati copii au la momentul admiterii, cat personal au - deci chestii administrative.
    Sunt doar 2 sesiuni pe an: una in martie si una in august. Noi ne-am inscris dar cum nu am primit nici un raspuns pana acum inseamna ca nu ne-au primit in sesiunea din august. Poate la cea din martie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Sarmiza, in Ro preturile la gradinitele particulare sunt intre 60 si 100 lei (dar si mai mult) doar la programul scurt, pentru normal si mediu sunt mai mari.
    Eu l-am inscris pe Alex pentru anul viitor la programul scurt, 8.00 - 14.00, si pretul e 750 lei/luna si optionale incluse = 0, in afara de o ora de engleza zilnic si ce prevede programa ministerului.
    De fapt asa am remarcat ca au reusit gradinitele cu ceva repuatie sa-si mentina preturile, ca si asa pierd clienti din cauza crizei: au eliminat optionalele din pret, nici macar gimnastica nu mai e inclusa!
    La preturi mai mici de atat gasesti doar gradinite cam fara programa de vreun fel, unde educatoarele lasa copiii doar sa se joace ca sa vina cu placere si atat.
    Din pacate si pe zona asta trebuie studiata piata, nu-i de ajuns sa inscrii copilul la o gradinita privata si sa fii sigura ca totul va fi ok!

    RăspundețiȘtergere
  12. roxana,romanii nu isi doresc asta...nu vor sa moara capra vecinului!pai cum?! numai atat?nuuuu....sa moara capra, sa i se fure caru...sa ii pice boii, si eventual sa i se imbolnaveasca si copii! :P

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo