Un subiect delicat: mancarea - 2

Update: deci, dupa ce ieri la pranz nu a mancat nimic cu mama...aseara domnul tati a produs niste ardei umpluti. Pe care donsoara moft i-a tratat cu un mare refuz azi la pranz:(. Nu a mers nici macar cu un borcan de iaurt turnat peste compozitie.
In schimb a ros pana la os o pulpita de pui, pe care ieri o aruncase cat colo. Masa a fost completata de o portie mica de cereale fitness cu iaurt, ca doar ce naiba, tinem la silueta.
Cam asa sta treaba cu mancarea.
Prost.
Diseara o sa incerc sa rebranduiesc ciorbita cu niste suc de rosii. Poate ciuguleste maine ceva din ea totusi.


Andreea nu a fost niciodata mancacioasa. Ba chiar dimpotriva as zice eu. Acum are zile cand nu mananca aproape nimic sau foarte putin, de exemplu o banana la pranz:d, si zile cand mananca foarte bine.
Atata timp cat e sanatoasa, o las in pace, mai ales ca doamna doctor ne-a "linistit" spunand ca e normal la varsta asta si ca o sa se intample tot mai des. Asa ca, uneori ne place laptele, alteori nu. Uneori vrem tot borcanul de iaurt de 200, alteori doar juma. In unele zile ciorba acra e superba si castronelul trebuie reumplut, pentru ca a doua zi aceeasi licoare magica sa cada in completa dizgratie.
Asta e
Dar, as vrea totusi sa incerc sa-i mai diversific putin pranzul, care la noi s-a blocat in 2 feluri de mancare: pulpe la cuptor si ciorbita de legume.
Restul variantelor care erau acceptabile acum cateva luni (spanac, mancare de fasole verde, mamaliguta, legume la oak cu sos de rosii) nu mai sunt in gratiile matzei.
Voi ce mai dati la copii la pranz? Niste mancaruri simple si de succes...Care sa contina eventual si carne. Sau nu. Aia o pot da si separat.
A si sa nu para pasate, ca e jale. Adica chestiile gen spanac oricat ar fi de bune nu sunt bune pentru ca nu-i mai place sa manance chestii semi-lichide. Vrea bucatele. Fitzoasa, v-am mai spus:d

Comentarii

  1. lui matei ii plac mult pastele, de grau sau de orez, cu tot felul de sosuri. cred ca e felul lui preferat:) ii plac mai nou si legumele taiate cubulete si facute la aburi pe care le mananca tacticos singur cu manuta. in perioada lui de maxime mofturi, cand plangea numai daca vedea legume, tolera uneori cartof dulce la cuptor si pilaf cu legume sau carnita. tot de curand ne-am imprietenit si cu mamaliguta pentru ca am descoperit ca ii place numai daca e facuta din malai de tara, neprelucrat; ca sa vezi!poate merge smecheria si la andreea:)
    ma mai gandesc oricum si daca imi vin idei ii mai trimit pe mail retete.
    va pupam si va uram succes la masa!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. ardei sau dovlecei umpluti cu carne de pui amestecata cu orez
    orez cu legume si cu ficatei
    mancare de cartofi cu pui
    supa de galuste
    cam asta mananca Olguta. poate merg si la Andreea

    RăspundețiȘtergere
  3. @Alina: am incercat si eu paste, e drept mai demult, si nu i-au placut. Cred ca problema era ca se lipeau de maini si ea nu suporta asta:d. Cartofi mananca si ea, si la cuptor si in corbita. Mamaliguta nu mai e buna de la o vreme asa ca fac pauza un pic.
    O sa incerc pilaf cu legume. good idea

    @Shmeny: suna bine de tot. O sa testez ardei umpluti cu carne (carnea e maruntita sau tocata?) si precum spunea orezul cu legume. Poate cine stie, o plesneste pofta si mai schimbam si noi meniul

    Muahhhh

    RăspundețiȘtergere
  4. supa cu galuste e pe primul loc si la noi, si fetita mea e ca andreea de mofturoasa si nemincacioasa;
    si mai maninca orez fiert in apa cu sare si putin unt, broccoli - la fel.
    ciorba de perisoare dn carne de pui, zdrobite cu furculita si amestecata cu zarzavaturile tocate marunt, putina zeama si miez de paine.
    pulpe la cuptor cu piure.
    si cam atit. astea le alternez in timpul saptamanii.
    corina

    RăspundețiȘtergere
  5. @Corina: tu cand ii dai ciorba, ii mai dai ceva dupa? Eu ma intreb daca zeama aia tine de foame. Ca la mine de exemplu nu tine:d. Ciorba cu perisoare i-am mai dat si eu mai demult si a papacit ceva. O sa-i mai fac:)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu, clar, daca maninca jumate de castronel de zeama cu painica si ceva zarzavat plus o perisoara zdrobita acolo, nu mai maninca nimic dupa...
    dar asta e deja sarbatoare daca ajungem acolo...
    corina

    RăspundețiȘtergere
  7. sfaturi, n-am de dat... insa va doresc sa depasiti repede etapa aceasta de mofturi ... sa citesc cum te plangi ca papa prea mult. ;) Maria e cam in aceeasi dispozitie culinara... m-ai mai linistit un pic cu aceasta postare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Roxana,
    in ardei, carnea e tocata. chiar asa o cumpar, carne de pui tocata.
    si la noi cu supa/ciorba e la fel. daca baga ciorba, nu mai baga si felul doi.
    intrebarea e - voi dimineata ce le mai dati?

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu ii dau Dariei la pranz doar ciorbita.Felul doi nu mai intra.Insa mananca un castronel plin ochi.Ii fac diverse ciorbite:perisoare de pui si vita,supa de galuste, ciorbita de vita, ciorbita de rosii cu taietei, ciorbita de cartofi acra, ciorbita de pui.Pe mine masa de la 6 ma streseaza , trebuie sa inventez altceva in fiecare zi.Ii fac diverse mancarici: ardei umpluti , mazare cu pui, fasole verde, broccoli cu ficatel, pilaf de pui, ciuperci cu pui( i am fct acum cateva zile pt prima oara), spanac, un gris facut de mine in casa, conopida cu pui .Dimineata are masa de fructe cu iaurt sau ousor, dc e ziua lui.Il fac ochi in apa , e preferatul ei.Si ea face mofturi la mancare de vreo 2 zile , insa cred ca e de vina un rosu in gat, tinand cont ca e o super mancacioasa, in general.Vedem azi , la control :(.Pupam

    RăspundețiȘtergere
  10. Tocata deci:d. O sa caut si eu. Dar la MEga n-am vazut decat carne tocata de porc sau vita..Pui parca n-am zarit. O sa mai cercetez.

    Dimineata la noi e lapte la 8-8 juma (cam 200, plus minus pe acolo) si apoi pe la 10 ii dau un fruct (o banana, un mar sau o para) ca la ora aia suntem in parc.

    La 5 eu ii dau iaurt (de cele mai multe ori napolact de 200) sau mar cu ou (ca asa pacalim sa pape oul).
    Ma uitam la meniul Dariei:d. Oau...Cate bunatati. Inteleg ca ea mananca ciorba la pranz si felul doi la 6.
    La noi masa de la 5-5 juma e mult mai usurica.
    Eu ii mai dau apoi in parc din nou un fruct, altul decat cel de dimineata si biscuiti daca mai cere. Asta asa pe la un 6 juma-7. Iar la 8 juma e finalul, laptele:d.

    RăspundețiȘtergere
  11. si lui matei ii plac legumele umplute cu carnita tocata. eu ii iau piept de pui si il toc eu, iar cand e in dispozitii mofturoase ii pun gris in loc de orez in umplutura. asa ii place lui mai mult:)
    iar la ciorbite si supe..lui ii place cam orice as face la capitolul asta, dar pot sa spun ca a mancat hulpav supa de praz (nu ma asteptam sa ii placa) si ii mai place mult si supa crema de legume cu crutoane.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ok, gata nu se mai paote. Toata lumea face chestii umplute cu carnita tocata:D. Diseara fac si eu. Ardei cu carnita tocata.
    Maine dau raportu':)

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, mananca bine, chiar f bine.Ma declar multumita.Da , papa ciorbita la pranz si felul doi la 5 , iar seara ceva usor , plus laptic.Ca sa nu mai spun ca ciuguleste toata ziua , ori de la noi , ori rontaieli de ale ei.Seamana cu taicaso , asa gurmanda :))))De abia astept sa ne spui cum a fost cu ardeii.Daria papa si ardei si dovlecei umpluti cu vira si pui.Succes!

    RăspundețiȘtergere
  14. in acest moment tati face ardei umpluti, deci nu va asteptati la cine stie ce :D

    RăspundețiȘtergere
  15. gata, bietii ardei sunt la cuptor. fingers crossed :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Of, of...Va trebui sa aveti rabdare pe de o parte si consecventa pe alta , mai ales ca e prima oara cand papa alimentul asta nou.Si Daria a fct multe nazuri la inceput , insa usor usor , s a obisnuit cu absolut toate felurile de mancare pe care i le ofer.Pupam

    RăspundețiȘtergere
  17. cum nu trebuiau la cuptor? ardeii umpluti??
    ma rog, pana azi banuiesc ca i-ai terminat cumva, deci, cum au iesit??:)
    in principiu, cam tot ce zicea oana facem si noi, mai putin tocana de cartofi cu carne, n-am exprimentat-o inca.
    ca sa-ti faci o idee, planul pe saptamana asta e cam asa:o mini-musaca:), vre-un soi de ciorba (nici eu nu mai stiu de care, poate o supa de rosii totusi, din retetele date de Zu), si ardei&dovlecei&rosii umplute-cate unul din fiecare adica :)
    apropo de retetele de la Zu, am facut ficatei cu rosii la cuptor (reteta:ficatei+cateva cubulete unt, acoperiti cu rondele de rosii, invelit totul in staniol, 25-30 min la cuptor), mi-au placut si mie, m-ai ales ca ilinca nu mananca mai mult de cateva lingurite

    RăspundețiȘtergere
  18. Trebuiau la cuptor, dar nu in forma in care ii pusese dl tati:d. Au iesit buni,dar matza n-a vrut. Mai incerc. O sa iau carne tocata ca acum i0am facut cu niste carne pasata la blender.
    O sa incerc si musacaua. Stai sa scap intai de ardei :)).

    Eu n-am retetele de la Zu:(. Ma duc sa cersesc...

    RăspundețiȘtergere
  19. Ma bag si eu in vorba, cam tarziu, dar poate e mai bine decat niciodata. Eu nu-i dau ciorba, nu i-am dat decat de vreo cateva ori: supa crema de rosii in care am mai pus si alte legume pasate si la asta i-am pus cous cous sau quinoa. Si i-am mai dat ciorba de dovlecei acrita cu iaurt, asta i-a placut tare.

    Eu ii mai fac mazare cu pui (sunt niste pungi cu mazare mai mica decat "normalul"), ghiveci de legume, sufleu de conopida, sufleu de dovlecel, sufleu de broccoli, somon cu morcov, dovlecel si cartof (somonul este nou introdus), pilaf cu legume (cu carne sau fara), quinoa cu legume.

    I-am facut si gogosari umpluti (cu carne de pui pasata la blender plus orez plus legume, ca sa nu fie prea multa carne), mancare de fasole verde cu rosii si carne de vita, carne de vita si legume la cuptor cu rosii, rozmarin si piper boabe.

    RăspundețiȘtergere
  20. @Maria: la mine ciorba e ceva mai gros, cu legume si cous-cous sau orez...Nu e chiar o zeama.
    Eu cred ca ea acum nu are chef sa manance niciun fel de legume, mancarica. Pentru ca nu e vorba ca nu-i mai place ce-i fac, ci ca pur si simplu nu mai vrea. Asa ca am decis sa o las cateva zile si sa revin. O sa incerc atunci din muultele retete minunate pe care le am aici:).
    Andreea a mai avut momente cand refuza legumele, dar revenea apoi. Sa vedem cum o fi acum...

    RăspundețiȘtergere
  21. hai nu te descuraja!:)
    iti trimit retetele daca vrei si nu le-ai luat deja de la Zu

    RăspundețiȘtergere
  22. @Oana: nu ma descurajez:d. Trimite-mi retetele daca poti, mersic mult.
    De doua zile matza mananca pulpa de pui cu o rosie la pranz asa ca m-am linistit. Nu vrea niciun fel de mancarica sau legume, dar merge si asa atata timp cat baga ceva la burdihan. Saptamana viitoare reiau operatiunea:p.

    RăspundețiȘtergere
  23. oana, trimite-mi si mie te rog retetele. merci

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo