Mici sarbatori in familie

Ideea postului mi-a dat-o alta mamica, din State:d. Recunosc.
Dar ma gandeam si eu de mult intr-un fel sau altul al idee.
Ma gandeam ce dragut mi se pare sa existe niste sarbatori ale familiei, niste date care sa se repete in fiecare an si pe care sa le astepti, niste repere, niste amintiri pentru noi, cei mari, si bebe cel mic.
Eu de exemplu imi aduc aminte cu mare placere de ghetutele pe care le frecam inainte de Mos Nicolae, de dimineata de Craciun cu multe cadouri sub brad, de duminica Pastelui la tataie si mamaie in Bucuresti, de verile la bunica la Predeal si de concediul cu mama si tata la mare. Sunt niste repere ale copilariei mele pe care le pastrez cu drag undeva in inima. Imi amintesc scene, fete, felul de a vorbi, povesti ale unor oameni dragi care nu mai sunt aici.
Si as vrea sa creem astfel de amintiri si pentru Andreea.
Sa stie ca seara de Mos Nicolae inseamna curatatul ghetutelor si aranjatul lor in linie pe hol, ca a doua zi dimineata mergem sa gasim ce a lasat Mosul in ele.
Ca seara de 24 decembrie inseamna ca facem bradul impreuna si punem prajiturile la cuptor si ca dimineata de Craciun o petrecem impreuna langa brad.
Ca Sf Andreei inseamna ca umplem 3 boluri cu grau si asteptam sa creasca:D
Sa asteptam impreuna Halloween (chiar daca e imprumutat) ca sa scobim seara in dovleci mari, portocalii, apoi sa punem lumanari si sa spunem povesti pe intuneric.
As vrea ca vara sa mergem la Predeal si sa dormim o noapte in cort, in curte. Sa facem focul si sa ne imaginam ca suntem departe:).
As vrea sa isi aminteasca de concediile cu mami si tati (chiar daca intr-o zi o sa vrea sa plece cu gasca:d).
As vrea ca atunci cand e bolnava si nu iese din casa, sa stie ca facem picnic in sufragerie:).
Ca seara citim o poveste inainte de nani.
Si ca de ziua noastra ne facem cadou felicitari facute in casa:)
Ma rog, asta e lista mea. Poate matza sau tati or sa adauge sau or sa scoata o parte din propuneri. Ideea e sa le petrecem impreuna

Comentarii

  1. O lista si idei foarte frumoase!
    Si eu am astfel de amintiri dn copilarie, mai mult legate de concediile cu ai mei in fiecare vara, o saptamana la mare si una la munte, plus vizita anuala la bunica si rudele tatalui de la Curtea de Arges:)

    RăspundețiȘtergere
  2. daa, ce frumoase sunt traditiile, in general, iar alea pe care le are fiecare familie in parte raman bine intiparite in mintea si sufletul copiilor:)

    RăspundețiȘtergere
  3. da, alea sunt faine. care sunt cumva "ale noastre", chiar daca le serbeaza si altii :)

    RăspundețiȘtergere
  4. ideea cu dormitul in cort in curte la predeal nu prea-mi place :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place lista de idei, si eu as vreacaDiana sa ne urmeze o parte din traditi, dar stiu ca la fiecare generatie se pierde ceva.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Dan: eh...o noapte rezisti si tu:D. daca nu-i place nici matzei, cedez

    @Mariana: pai facem traditii noi, ales noastre:)

    RăspundețiȘtergere
  7. tare interesanta lista ta. Si eu imi doresc sa ii pot lasa Mariei o astfel de mostenire. In familia mea inca sunt bine impamantenite traditiile de sarbatori si mi-as dori macar atat sa ii pot transmite si ei.
    In alta ordine de idei, matza voastra e dementiala in rol de "mamica" :)

    RăspundețiȘtergere
  8. De obicei nu e asa draguta cu bebe, mai degraba Pisi e in gratiile ei. Dar probabil ca i s-a facut mila de el, era cam nemancat:p.
    A fost haios ca de pe scaunul ei se vedea luna care tot intra si iesea din nori, iar Andreea era fascinata de aparitia si disparitia ei. Ma rog, luna este o mica obsesie a dansei, o cauta in fiecare seara pe cer si e suparata cand nu e.

    RăspundețiȘtergere
  9. Filmuletul e super, iar lista e geniala!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. vaaaaai, vreau si eu copil asa mare!!!
    foarte tae andreea, cum nu iroseste ea mancarea, daca nu mananca bebe, mananca ea:))

    RăspundețiȘtergere
  11. @Cristina: multumiiim

    @Oana: copiii astia cresc foarte repede:)). O sa vezi. Iar daca ar fi la fel de atenta si cu mancarea serioasa, as fi tare fericita:p. Dar stafidele si cerealele lu'mami sunt intr-adevar la mare cinste in meniul dansei.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo