Somnul, o ecuatie cu multe necunoscute

Somnul a fost si inca este o non-problema la Andreea. Cu exceptia primele luni, cand adormitul era o maraiala si somnul era scurt si agitat, culcatul matzei nu a fost o problema pentru noi.
Ori ca adormea in carucior, zgaltaita bine prin parc, ori ca adormea in pat..in fine, a dormit mereu destul de bine.
De pe la 7-8 luni programul s-a stabilizat bine de tot, cu nopti linistite si dupa-amieze calme, cand mami se uita fericita la seriale.
Dar, iote ca lucrurile par sa se schimbe...Sper ca nu :D
Sa ma explic.
Dupa-amiaza o culca mama. O pune in pat la 2 si donsoara macane in limba ei inca vreo juma de ora pana adoarme. Nu mai presteaza 2 -2.5 ore de somn, ci doar 1,5, rar 2. Tot e bine zic eu.
Seara o culc eu. Pana acu vreo saptamana lucrurile mergeau ca unse, in sensul ca dupa baita o imbracam pe semi-intuneric in pijama, primeam pupicul de noapte buna, o puneam in pat langa pisi si asta e. Ura si la gara pana dimineata.
Acum, facem baita, imbracam pijamaua si matza incepe sa intrebe de tati, de apa, de buni, de bunica, de bebe, etc. O asigur ca toti fac deja nani, ceea ce ii doresc si ei si mie. O iau in brate, se intinde spre usa strigand taaaatiiii, sau uneori aaaapaaaa, incercand sa scape si sa fuga. Eu o pup, ii zic ca tati e la nani si apa tocmai a baut si o pun in pat, cu suzi indesata in gura, apoi fug si inchid usa. Urmeaza cca 15 -30 secunde de tipete, strigate, plansete, evenimente cu care nu ne-am mai intalnit de pe la 5 luni.
Apoi liniste. Pana dimineata pe la 8.
Am citit eu ceva ca dupa un an juma se mai schimba lucrurile, ca picii vor sa stea mai mult la joaca, ca nu renunta asa repede la mami si tati, ca incep supararile la culcare, amanarile, ca hai sa mai citim o poveste, sa mai bem o apa ceva....Dar preferam varianta linistita de pana acum.
Tot ce sper e sa nu escaladeze. Sa ramanem la doar cateva strigate suparate si sa nu urle pana ne ducem la ea.
Ca daca ne ducem la ea, s-a terminat cu somnul singura in pat. Inseamna sa ne mai jucam, sa amanam culcarea, sa ne stricam minunata rutina veche de un an...

Comentarii

  1. a mea la fel de ok e cu somnul, chiar si acum la 1 an si 1 luna. seara adoarme in brate, doar la mine, alfel nu mai vrea. a avut perioade cand adormea singura, dupa cateva maraieli. acum nu, doar in brate, ca tot asa ea vrea numai joaca. dar adoarme relativ repede 15-20 de minute. asta e.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,a mea adoarme singura, dar pe mine ma ingrijoreaza noile maraieli pre-somn:d

    RăspundețiȘtergere
  3. aoleu, ma sperii ca si noi suntem tot pe formula pus in pat si pa. si in majoritatea cazurilor adoarme destul de repede, mai ameteste steluta aia de 2-3 ori si gata. are si zile mai proaste, dar destul de rare

    RăspundețiȘtergere
  4. Desi noi avem o modalitate si ora de culcare muuuuult diferite de-a voastra, si noi mai avem seri cand Mariuca nu vrea sa adoarma: plange si incepe sa arate catre usa...da sa iasa din camera, este in stare sa mearga peste tot chit ca e intuneric, se pune la masa ei si ma cheama sa ne jucam...Eu ma "lupt" cu ea cateodata si o tin pe intuneric, incepe scandalul...si adoarme plansa:D Oricum e obositor si neplacut!
    Cred ca nu trebuie sa cedezi si sa continui sa faci la fel si pana acum. Poate e doar o perioada.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Maria: nu vreau sa te sperii:d. Poate a ta nu e ca a mea si nu-si schimba bunele obiceiuri

    @Mari: asa vreau si eu, sa pastram rutina. Ca daca iesim din ea si ne ametim, e mai rau. Imi pare rau ca adoarme plansa, asta e tot. Dar macar nu dureaza mult...

    RăspundețiȘtergere
  6. ah, deci eu nu mai vreau schimbari! am intrat cu greu si noi pe un fagas mai de doamne ajuta si as spera chiar la mai bine dar daca par prea indrazneata, ma multumesc si cu atat, na..
    iar pana la 1 an jumate mai sunt doar 5 luni!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Oana, eu sper ca nu tine mult etapa asta plangacioasa:). Si oricum, 2-3 strigate dupa mami/tati/apa nu sunt asa oribile, atata timp cat in secunda urmatoare a adormit. Si nu se mai trezeste. Deci nu vreau sa supar soarta:d. Ma declar multumita si de situatia de acum. Doar ca inainte parca era mai dragut sa adoarma fara niciun pas.

    RăspundețiȘtergere
  8. da, asta-i partea proasta, ca mereu poate fi SI mai rau:)))

    RăspundețiȘtergere
  9. oana. si eu am zis ca am scapat dupa vreo 2 luni de relativa liniste. dar nu, iar au inceput smiorcaielile nocturne...

    RăspundețiȘtergere
  10. of, cat esti de norocoasa! nu vreau sa intru in detalii despre trezirile lui matei, dar pot sa-ti spun ca esti foarte foarte norocoasa, chiar si cu cele 30 de secunde de smiorc-smiorc:D va pupam

    RăspundețiȘtergere
  11. Hmmm..cred ca sunt etape.Si fiecare copil trece prin ele.Zic si eu.Daria doarme , n am treaba cu ea , doar ca de cateva zile cere sa adoarma cu mine.Stau 10 minute langa ea , dupa care o mut in patut si ne mai vedem pe la 9 dimineata, uneori chiar 11 :D.Trece si perioada asta , o sa vezi ;).Si asa cum spune si Oana , poate fi si mai rau ;).

    RăspundețiȘtergere
  12. @Alina: matei doarme singur sau cu tine? Ca eu am obisnuit-o pe a mea de mica mica sa imparta camera doar cu papusile ei:d. Si patul doar cu Pisi..

    @Dana: deci si a ta trece prin mici schimbari...O fi o etapa, ceva legat de varsta, de faptul ca nu mai sunt chiar bebe si incep sa fie constiente de ce e in jur. Eu nu pot sa o adorm cu mine si sa o culc apoi in pat ca se trezeste la prima miscare si plange si vrea la loc cu mine. Am testat varianta asta o data, la o raceala, si nu a mers...Asa ca imi astup urechile un pic si o las sa adoarma singura. Trece, stiu...
    Si,vorba Oanei, sa nu ne plangem ca paote fi mult mai rau:d

    RăspundețiȘtergere
  13. matei doarme singur. am incercat sa il iau cu noi in pat de mai multe ori, ca sa nu mai fac naveta, dar cum ajunge in pat si il "miroase" pe taica-su e ca un robotel caruia tocmai i-ai pus baterie. se intoarce pe burta, deschide ochii mari-mari, rade si incepe sa se joace. apoi se ridica in picioare si butoneaza la ceasul cu radio pe care il avem deasupra patului:D
    matei inca se mai trezeste de cateva ori pe noapte. e adevarat ca adoarme repede la loc daca il pun la san, dar oricum mi-e greu. radu crede ca face asa pentru ca stie ca o sa vin sa-l pun la san si se alinta. eu nu stiu ce sa zic..sper sa trecem la un program normal cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  14. Of Doamne, cum o fi asta cu somnul toata noaptea - pana dimineata ? :( habar nu am ce inseamna...

    RăspundețiȘtergere
  15. @Alina: si eu cred ca de obisnuinta se trezeste Matei, ca stie ca vii si ii dai laptic...O sa treaca si asta:)

    @Dana: Ioana se trezeste noaptea?

    Hm...vad ca ma plangeam aiurea. A mea doarme singura si se trezeste la ore ok. Singura mea problema era ca mai plange cand o pun in pat...

    RăspundețiȘtergere
  16. :)) vezi de ce e bine sa povestim intre noi mamicile?realizam ca nu avem probleme asa mari cum credeam:P sau daca avem....well..le au si altii si putem incepe dezbate si mai muuuult :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Roxana: eu zic sa multumesti zeitatii bebelusesti, plus zeitatii parintilor bebelusilor. Nu mai intru in detalii, dar noi ajunsesem la un moment dat la treziri fixe la 2 noaptea la Luxembourg, si la 4 noapte pe perioada cat am stat in Romania. Totul cu plans enorm, de saream din pat ca arsi (arsa), dus repede la copil si inceput vreau apa, ce face x, ce face y, imi arata animalele pe pereti, dar era evident ca-i era somn, plus san la final ca sa fie treaba treaba si sa stie ca nu s-a trezit degeaba.

    Pana am trecut la program de training si acum este mai bine, dar tot cu noi adoarme, nu a adormit niciodata singura, ba chiar se enerveaza daca nu o privesti fix in ochii aia care se inchid, se deschid si-ti gasesti de lucru. Aaaa, si obligatoriu ne tine de mana pana adoarme. Bine ca nu se mai trezeste noaptea, zic eu si asa ar trebui sa spui si tu. Va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  18. @MAri: mare dreptate ai:)

    @Mirabela: ce program de training?
    Ai dreptate, ma plang degeaba. va pupam

    RăspundețiȘtergere
  19. Roxana,
    la noi e exact-exact acelasi scenariu, in afara de vorbit si de intrebat :)) punem copil in pat, inchidem usa, incep niste plansete care pana acum, daca erau, erau mult mai molcome. acum zici ca se darama lumea. s-au marit si vor sa stea cat mai mult la petrecere cu noi. in plus, acum doua saptamani, cand a fost bolnava, am adus-o pe olga cu patut cu tot sa doarma cu noi in camera. ti-ai gasit! nici nu se punea la orizontala. ea crede ca, daca e cu noi, e petrecere. asa ca am dus patutul la loc in camera ei, ca olga nu adoarme cu noi in camera.
    dar eu tot zic ca aveam copii care sunt prieteni cu somnul. si andreea, si olga au avut mila de noi :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Shmeny, si eu zic ca am avut si inca avem noroc asa ca sa nu ne plangem:d. Copchii dorm, singuri, noi ne bucuram de dormitorul propriu si de un pat maaare:). VAd ca are seri cand pune capu jos, zice un mamiii, si apoi liniste, altele cand plange un pic, sa zicem juma de minut si apoi liniste.
    Oricum, am pastrat cu strictete rutina, nu ma abat de la ea si nu cedez la presiuni:d. Ora 9 juma e ora de culcare si asta e.
    Nu stiu cum va fi cand trecem la pat fara gratii, dar o sa ma gandesc la asta cand e cazul. Pe la 10 ani:))

    RăspundețiȘtergere
  21. 30 de secunde?!?...sa vezi cum e la o ora cel putin de urlete. Noua ne-a zis toata lumea c anu doarme suficient si sa il culcam mai devreme adica in loc de 9:30 pe la 8, in conditiile in care Tudor nu vroia sa doarma nici la 9 jumatate. Perioada in care am inceput culcarea la 8 a fost criminala. Dar, lucrurile s-au schimbat de cand il duc la gradinita...ne ia de mana si ne duce la patut si ne arata sa il culcam. Ne face cu mana, isi ia in primire paturica preferata si asta a fost. E de vis. Si mi s-a intamplat sa vrea sa se culc ela 7:30 - ceea ce nu a fost ok a doua zi dimineata...trezitul a fost la o ora naucitoare pt ai lui parinti.Tot nu doarme cele 12-14 ore pe zi pe care ni le-a recomandat asistenta, dar...macar nu ne mai terminam ziua in urlete. Aaaaa....si de cand cu gradinita a renuntat sa mai manance altceva in afara de paine unsa cu ceva, iaurt si formula. Atat. Nu leguma, nu fruct.

    RăspundețiȘtergere
  22. Sarmiza, e bine ca are un program "linistitor" pentru voi. Adevarul e ca pe mine noptile nedormite ma terminau si inainte sa nasc si dupa:d. A doua zi sunt o molusca nesuferita.
    Cu mancatul...o fi o etapa. Probabil ca ii vede pe ceilalti ce mananca si vrea la fel.
    Noi iarna trecuta o culcam pe Andreea la 8, ca era mica si se putea. Spre vara ne-a zis pediatra sa ii mutam incet ora spre 9-9 juma macar ca altfel se culca pe lumina:d.
    Si a ramas asa, cu somn de la 9 juma, ceea ce imi convine de minune.
    va pupam

    RăspundețiȘtergere
  23. Roxana: pai am incercat o noapte metoda Ferber, iar a doua zi am avut asa niste remuscari ca am lasat-o balta fara regrete. Dar: nu ii mai dau sa suga de culcare in patul nostru, ci pe canapea, nu o mai las sa adoarma la san, ci in patutul propriu, noaptea daca se trezeste nu mai sar cu ea in patul nostru, ci stau cu ea pana adoarme, chiar daca imi ia o ora toata distractia asta (o mai impart cu Printzul Consort, ca doar nu sunt o egoista:) ), iar, cireasa de pe tort a fost cand am hotarat ca daca tot trebuie sa ne tinem de mana pana adoarme, eu vreau sa citesc o carte in timpul asta. Si asa imi iau o carte langa patut si citesc la lumina lanternei pe care o tin cu mana, cu cealalta tin fetita de manuta, iar cartea este tinuta in pozitie cu picioarele. :) Asta este si merge, Doamne ajuta! dar nu-mi doresc sa adoarma singura ca stiu ca nu poate/nu vrea/niciodata n-a facut-o.

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu n-am reusit niciodata sa o las sa planga 5-10 minute...Mi se pare enorm. Si dupa 30 de secunde mi se pare ca urla de o ora.
    E bine daca ati gasit o metoda prin care sa doarma linistita. Pana la urma toti cresc si dorm singuri intr-o zi. Trebuie doar rabdare:)

    RăspundețiȘtergere
  25. Hey! Long time, no talk :) sa stii ca si Maria si-a schimbat programul tot pe la un an si jumatate, iar acum, dupa ce a capatat o experienta fantastica in manipulare, si-a facut loc in patul nostru. si nu prea da semne ca va renunta la privilegiul capatat. dar, in fine, o sa creasca ea, si o sa plece de buna voie in camera ei :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna Oana:). Hm..inteleg ca v-a vrajit:d. Dar ai dreptate, pana la urma toti cresc si dormn singuri.
    Ce mai faceti voi? Poze? Noutati? Ma intreaba lumea de tine pe la munca:). Va pup

    RăspundețiȘtergere
  27. Poze am mai pus pe facebook, de la revelion, ca la blog nu mai stiu parolele. incerc sa le recuperez... in rest, matza creste, vorbeste fooooarte mult, mai tot timpul si a ajuns la varsta lui ``de ce``.
    iti garantez ca o sa te distrezi tare cand o sa mai creasca si andreea putin, pentru ca mi se pare ca acum (2 ani si ceva adica) incepe varsta cea mai haioasa.
    pupa lumea de la munca, I miss everybody, si intreab-o pe ana cand face si ea un bebe :P

    RăspundețiȘtergere
  28. A mea inca nu vorbeste clar,dar le macane ceva de groaza. Trebuie sa ii spui cum se cheama fiecare obiect si apoi incearca sa repete, spre amuzamentul nostru.
    Imi imaginez ce haioasa e Maria ta. Ea era super simpatica si cand era mica mica si nu vorbea, da acu...
    Pup lumea.
    PS: Ana baga ochii pe aici asa ca o sa-ti raspunda ea:))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo