a gradi sau a nu gradi

Adica sa mergem la gradinita sau sa stam acasa?
Dilema mea este de fapt legata de varsta optima si de raportul avantaje/dezavantaje.
Oscilez intre a o da pe Andreea la gradinita din toamna, adica la 2 ani si vreo 4 luni. Sau din toamna viitoare, la 3 ani si 4 luni.
Ma gandesc sa inceapa toamna pentru ca vara prefer sa o tin mult afara, in parc, sa mergem la munte, la mare, sa ne fataim. Toamna si iarna cred ca e ideal la gradi. Deci anotimpul e simplu de ales:)). Anul e mai greu.
Initial am zis ca dupa 2 ani e momentul bun. Sa fie printre copii, sa invete lucruri noi, sa se joace, sa invete sa imparta, sa aiba rabdare, sa nu fie ea "stapana jucariilor".
Dar.
E oare pregatita la 2 ani sa faca fata virusilor care misuna prin gradi? Ca am auzit la povesti cu raceli si enterocolite luate la gradi de m-am imbolnavit eu.
Si, e oare ok sa ii schimb programul de somn pe care si l-a ales singura, sa o trezesc dimineata devreme ca sa ajungem la timp?
Deci a gradi sau a nu gradi din toamna?

Alte stiri pe scurt:

Am fost sambata la teatru. Andreea tot cuminte, piesa dragutica, da o inghesuiala de m-am speriat:d.

De cateva zile imi pare calduta picea, dar nu cat sa zic ca are febra. Ea e de obicei mai incinsa. Azi dimineata am zis sa verific totusi. Avea 38 C. Mai asteptam. Poate e totusi de la canini.

valentine's day? ce e aia?

Comentarii

  1. dificil. eu zic ca dupa 3 ani, din experienta colegelor mele cu copilasi mai mari. desi, si la 3 ani se imbolnavesc ca si la 2, poate totusi duc mai usor pe picioare bolile, ca sa zic asa. in mod normal, ideal e vara sa fie dusi la gradi, ca poate nu sunt atatea bolesnite, dar vara e perioada concediilor. deci greu. a mea pice implineste in decembrie 3 ani, asa ca in mod clar la 3 ani va merge la gradi, ca ma gandesc ca la 4 ani e cam tarziu.
    macar asa un pic de acomodare, 4 ore pe zi.

    RăspundețiȘtergere
  2. nici n-am apucat sa citesc comentariul de mai sus. spun ca daca ARE CINE SA STEA CU EA PANA LA 3 ANI SI 4 luni, e perfect. si stiu ca are. toti recomanda DUPA 3 ani. bafta sa alegi ce-i mai bun pentru Andreea. va pupam.

    iza si sofia

    RăspundețiȘtergere
  3. @Cris: da, e greu. tre sa pui in balanta si plus si minus. VAra eu prefer parc si aer decat sa stea intr-o camera...

    @Iza: asa am auzit si eu. 3 ani. Dar ma gandeam daca nu e mai bine de la 2 juma pentru acomodare, pentru nerasfatare:d. Bunicii sunt mai indulgenti cu fitzele de dupa 2 ani.

    RăspundețiȘtergere
  4. Noi am decis , dupa 3 ani.Stii ca aveam si noi o dilema legata de gradi.O mai lasam acasa 1 an.Hmm..aveti grija cu febra , desi sunt tentata sa cred ca e de la dinti daca n are alte simptome.Plus ca temperatura corpului lor variaza in functie de momentul zilei, Daria seara e mai calda de obicei.Da, chiar asa ..nici noi nu o avem pe asta cu Valentine 's ;).Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. dupa 3 ani zic si eu. nu doar de virusuri imi e, dar si problema pampersilor. in toamna, olga va face 2 ani 9la sfarsit de august) si eu nu o vad ready la capitolul pampersi.

    RăspundețiȘtergere
  6. si eu ziceam mai demult ca 2 ani, acum ma gandesc ca 2 ani si 10 luni e mai bine :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Dana: pai cred ca o sa ramanem si noi pe varianta 3 ani. Mi se pare mai ok totusi. Chiar daca mai apar mici neintelegeri cu bunicii, tot cu ei e mai bine cat e mica mica.
    Cu temperatura inca suntem in dilema. Seara a facut 38.9, si dupa nurofen a scazut la 38. Sa vad maine dimineata cum e. Nu poate fi asa mare de la dinti asa ca asteptam urmatoarele simptome:(

    @Shmeny: ai dreptate la faza cu pampersul. O scapasem din vedere:d. A mea are 1 an si 10 luni si niciun semn ca se va imprieteni cu olita prea curand. Eu i-o prezint in fiecare zi, sta pe ea, citeste..in fine, ce face omu pe buda de obicei:d. Dar fara efect:d

    @MAria: 2 ani si 10 luni bate spre 3:))

    RăspundețiȘtergere
  8. ah, gand la gand, am citit toata ziua despre gradinite:)
    eu mai astept pana ma hotarasc, ca habar nu am cum e un copil la 2 ani, adica ce stie sa faca, ce zice, cum e..cred ca o sa-mi dau seama mai incolo, cand ma apropii

    RăspundețiȘtergere
  9. Pe mine m-a apucat ganditul pentru ca mi-am dat seama ca daca vrem gradi din toamna trebuie sa incepem sa vizitam cateva si sa alegem.Dar cred ca totusi e mai sanatos sa asteptam inca un an...

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca o sa avem bunici pensionari pana atunci sau daca vom gasi o bona buna si fara pretentii financiare exagerate, si noi tot pentru 3 ani optam (3 si cinci luni in cazul ei)... Ma gandesc ca pana atunci va avea timp sa isi dezvolte sistemul imunitar si va reusi sa invete sa mearga singura la baie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu cred ca si la 3 ani o sa vina cu toti virusii pe ea acasa. Dar poate e mai pregatita din punct de vedere fizic si psihic:).
    SI da, partea cu olita e super importanta cred. Si cu mancatul singurica. Nici acolo nu excelam inca

    RăspundețiȘtergere
  12. da, nici cu mancatul. olga vrea sa manance singura, dar, de cate ori o las, spal toata camera. inlcusiv pe olga, care se face din cap pana in picioare de iaurt/mar cu biscuite/supa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Si eu zic ca 3 ani este mai bine, desi daca m-ai fi intrebat acum 18 luni, ti-as fi spus ca 2 ani este ideal. Dar, eu nu stiu gradinita din Ro la care raportul ingrijitoare/copil sa fie mai mic de 1 la 5, ba chiar mai rau. Cum in primii 3 ani de viata este esential pentru dezvoltarea lui psihica, emotionala sa poata crea relatii de atasament si acestea nu-s posibile atunci cand o ingrijitoare are de lucru cu 5 copii, daca ai varianta in care sa stea bunicii cu ea acasa, eu zic ca este de preferat.

    Ca sa nu mai zic ca poti controla mai bine bolile, ce mananca, cat mananca, cat doarme. Iar trezitul devreme pentru gradinita mi se pare cosmar pentru un copil asa micut sau ai varianta sa o culci seara de la 7 ca sa se trezeasca ea singura la 7 a doua zi dimineata.

    Boli va face si la 2 ani si la 3, asa ca aici nu vad nici un avantaj care sa incline spre 3 ani, in loc de 2.

    Mai sunt, asa cum au spus fetele, importante: autonomia si folosirea toaletei fara de care eu stiu ca nu-i primeste la gradinita.

    RăspundețiȘtergere
  14. Schmeny, asta cu mizeria nu e o problema:d. E bine ca are initiativa si incearca. A mea nu vrea sa manance singura, desi stie sa tina lingurita, s-o duca la gura, etc..Lene mare.

    MAria, da, asa e. O sa cautam o gradi cu putini copii in principiu. Nu sunt de acord cu grupele alea de 15 copii de care nu se ocupa nimeni de fapt.
    Trezitul mi se pare si mie un chin pentru orice copil, iar cu toaleta, stiu ca sunt gradi cu grupe de pitici mici la care te primesc si cu pampers. Problema mea e ca nu stiu cat de des ii verifica si cat de curati ii tin...
    Deci da, mai bine mai stam un an totusi. Daca pun in balanta micile rasfaturi ale bunicilor cu ce ar aduce gradi parca mai bine negociem cu bunicii:d

    RăspundețiȘtergere
  15. nu e vorba ca ar fi problema, e problema ca in stilul ei zelos de a manca singura de fapt nu mananca. pune mancare priunde, dar in gura nu

    RăspundețiȘtergere
  16. Rox, eu am dat-o pe Maria la gradi la 2 ani, iar toata experienta a durat vreo luna si jumatate. Acum sta acasa cu bona.
    Principala problema au fost ca nu mai vorbea, de m-am ingrijorat rau. Mi-am facut 1000 de ganduri, ca nu m-am prins de la inceput ce are. Pur si simplu regresase enorm intr-un timp foarte scurt! Apoi, imediat dupa asta, din fericire, daca pot sa spun asa, a racit si am stat eu cu ea acasa o saptamana. Dupa doua zile cu mine, isi revenise matza complet. Mititica se adaptase celorlalti copii, care nu vorbeau aproape deloc.
    O s-o duc din nou in toamna, cand va avea trei ani.
    Asa ca sfatul meu este sa mai astepti.

    RăspundețiȘtergere
  17. Aoleu, ce sperietura cred ca ai tras:(. E bine de stiut ca se poate intampla si asa ceva din pacate...
    Am decis sa mai stam un an. Am citit, analizat, gandit, masurat si am zis ca in toamna viitoare e mai bine.
    Toata lumea ne-a sfatuit sa o dam la 3 ani:)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo