1 an si 10 luni

Picea, care nu mai e chiar pice ca sa fim sinceri, mai creste azi cu o luna:d. Da...e ca Fat-Frumos....
Si uite asa ne apropiem de schimbarea prefixului. Ireal, pentru mine.
In fiecare zi, Andreea ne arata ca nu mai e un bebe de care sa ai grija, sa-i dai sa manance, sa-l speli, sa il plimbi, ci o fetita, cu propriile preferinte si obiceiuri. Si fitze. Si nemultumiri.
Vorbeste destul de mult, repeta cu mare placere cuvinte auzite la noi, chiar si cele la care nu stie sensul. Motiv pentru care avem grija sa nu emitem injuraturi sau alte expresii nedorite pe langa ea:d.
La capitolul joaca, cel mai mult ii plac papusile, sa aiba grija de ele, sa le dezbrace, sa le dea sa manance sau sa le arate chestii prin carticele. Se uita la poze, cauta animale sau obiecte cunoscute, le numeste. Nu are insa rabdare sa-i citesc, decat poate cateva pagini si apoi cere "pate pate", adica sa dau pagina mai departe.
Nu ii plac puzzle-urile, mai face asa, cate unu, daca o rog eu, dar nu din proprie initiativa. Si nu are rabdare. Decat in cantitati mici. Daca nu reuseste ceva din prima, se supara si abandoneaza. Sau imi cere sa o ajut. Iar daca refuz si o rog sa incerce ea, iar se supara:d.
Inca are probleme sa accepte usor ideea de "nu e voie". Se intampla destul de rar sa fie cazul sa folosesc imperativul, dar si cand trebuie...prima reactie e plansul. Apoi se linisteste si vorbim.
Ii place sa danseze, enorm, pe orice muzica in principiu. Ii place sa cante, sa vorbeasca la telefon, sa se piteasca, pe sub paturi sau in dulap, sa se plimbe, sa se dea in leagan. Ii place mult la teatru, chiar daca nu intelege povestea in sine. Ii place in continuare pulpa de pui la gratar, mai mult decat orice altceva. Si fructele. Si cascavalul.
Merge doar pe jos, foarte rar seara o mai iau in brate cand e obosita. Caruciorul il folosim pe post de cuier de cateva luni:).
In ultima vreme si-a redus orele de somn. Cel putin dupa-amiaza, de la 2-2.5 ore a ajuns la 1-1.5. Nu stiu daca e din cauza disparitiei suzetei, care poate o mai pacalea la motaiala, sau e un proces normal. Seara doarme de la 9.30 pana la 7.30-8. S-ar putea sa schimbam putin orele la vara, cand la 9 juma o sa fie inca lumina. Dar mai e pana atunci.
In rest, e foarte vesela, ghidusa, rade, topaie, are o energie la care uneori nu fac fata:d, e nerabdatoare, curioasa, dragastoasa (uneori :p), suparacioasa (tot uneori:p), cu multa personalitate. Nu e ceea ce as numi un copil docil, nu accepta interdictia fara proteste, trebuie sa i se explice/arate de ce nu e voie, de ce nu e bine. Apoi i se pare ok. De exemplu, stie ca cutitele fac buba si nu umbla niciodata la sertarul respectiv. Dar a acceptat ca nu are voie sa puna mana pe ac doar dupa ce am intepat-o un pic si a vazut ca si ala face buba:d.
Date tehnice: 86-87 cm (greu, greu cu masuratu...) si vreo 11.400-11.500 (luna asta n-a luat cam nimic si variaza undeva pe aici).

Comentarii

  1. O adevarata domnisorica, ce mai! Sa creasca mare, sanatoasa si frumoasa (daca mai este posibil, ca oricum e o dulce:))!
    Pupam parul balai (am zis ca-mi place la nebunie parul Andreei?):))

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim Cristina:). PArul e intr-adevar tare dragut:d. Si are carlionti la spate mai nou.

    RăspundețiȘtergere
  3. ilinca de vreo 2 luni doarme la pranz intre 45min- si 1 ora jumate:(
    deci peste DOAR 2 luni impliniti 2 ani??woow, la mai mare!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana, stiu pici care nu mai dorm deloc...deci sa zicem mersi:)
    Daaa...face 2 ani!! Foarte ciudat:d

    RăspundețiȘtergere
  5. a avut si ilinca 2 zile din astea...aoleeeu!

    RăspundețiȘtergere
  6. la multe luni inainte cu sanatate , bucurii si noroc!Of , cu timpul asta si mie mi se pare ca trece al naibii de rpd :(....

    RăspundețiȘtergere
  7. Daaa, trece asa repede si schimbarile sunt asa mari acum, de la o luna la alta parca e un pic altfel. Si imi dau seama ca,desi imi place sa o vad cum devine o fetita, uneori mi-e dor de ea bebe mic:)

    RăspundețiȘtergere
  8. la mai mare, ca sigur va fi! si multe povesti de insirat, de preferabil placute:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Trece timpul incredibil de repede! La Multi Ani! Aveti o fetita incredibil de dragalasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. La muuuuulti ani! si multe multe bucurii! sunteti niste scumpe! va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  11. dap... chiar nu mai e pitica. Privind alti copii parca simt mai bine trecerea timpului... ograda proprie este cumva atemporala. :P
    Pe mine ma distreaza tare faza cu supararile si nu imi vine sa cred cat de mult doarme noaptea!!! ... Maria doarme de la 22 - 23 pana la 07.00 maxim 7.30
    La multi ani!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumiiim mult pentru urari si pupici! Intoarcem si noi pupicii:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Gabi, uneori ma amuza si pe mine supararile ei. Pentru ca mi se pare ca face din tantar armasar:)). Apoi imi dau seama ca pentru ea sunt probleme importante si trebuie sa le inteleaga sensul.
    De exemplu, ultima mare suparare a fost cand i-am interzis sa stea cu fundu pe noptiera. Care la noi e prinsa cu un surub de pat. Adica poate sa cada. A plans de s-au rupt camasile pe ea. Cand s-a linistit, i-am spus ca noptierele sunt ca niste urechi ale patului si le doare sa stea pe ele:d. Asa ca s-a dus si le-a facut mai mai...

    RăspundețiȘtergere
  14. la noi abia incep supararile :) si eu inca nu sunt pregatita cu explicatiile tip urechile patului.
    supararea ultima e ca n-o las sa stea in picioare pe rama de la pat.

    RăspundețiȘtergere
  15. @MAria: eu inca nu m-am prins de modul in care calculeaza ele gravitatea unei interdictii:d. Pentru ca uneori, accepta usor sa renunte, alteori e jale.
    Noi am facut un compromis cu patul. E singurul loc unde are voie sa topaie. Si de la asta, a crezut ea ca poate sa se odihneasca pe noptiere:))

    RăspundețiȘtergere
  16. pe pat da, dar pe rama??????? pe margine adica?

    RăspundețiȘtergere
  17. LA MULTI ANISORI ,cu multa sanatate si tot ce-ti doresti pentru ea sa se implineasca.
    Draga mea,fiindca nu cred ca ai vazut,tin sa te felicit pentru "marele premiu"castigat pe bune,hi,hi, si astept sa-mi spui care produse le doresti si datele pentru a putea trimite pachetelul.O seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  18. @Maria: e macar lata rama aia?:))

    @Beatrice: Multumesc mult! Ce surpriza frumoasa :). iti trimit datele si ce doresc pe mail, ok?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo