Grafice si alte nebunii

De curand am descoperit cum evalueaza americanii evolutia greutatii si inaltimii copiilor. De fapt am impresia ca este o metoda brevetata de OMS si destul de raspandita prin lume. La mine a ajuns mai tarziu:d.
Ei au niste grafice cu procente si calculatoare unde poti stabili cam pe unde te afli. In fine, ca sa nu va ametesc de tot uite un link.
O explicatie in romana am gasit aici:

"Graficele de crestere au fost dezvoltate din informatile obtinute in urma masurarii si cantaririi a mii de copii. Din aceste date au fost stabilite si desenate greutatea si inaltimea medie pentru fiecare varsta si sex, rezultand o linie curba. Aceasta a devenit a cincizecea curba a functiei de repartitie, ceea ce inseamna ca intr-un numar de 1000 fetite si baieti, 500 vor fi deasupra curbei si 500 sub ea. Apoi alte curbe au fost stabilite, reprezentand a zecea, a douazeci si cincea, a saptezeci si cincea si a nouazecea curba a functiei de repartitie. Un alt mod de a privi graficul este acesta: un copil a carui greutatea este pe cea de-a zecea curba a functiei de repartitie, va fi mai inalt decat o suta si mai scund decat noua sute dintre copiii de aceeasi varsta si acelasi sex".

In fine, una peste alta, se considera 50 ca fiind un soi de medie.
Asta seara, singura acasa, m-am pus pe calculat:d. Si asa am aflat ca Andreea a plecat de la 5% la nastere, a coborat la 3% la o luna, a urcat la 25% la un an, a mai avansat un pic la 18 luni, la 36%, iar acum e undeva la 40%:)).
Probabil ca daca as fi gasit graficele astea la nastere sau chiar pe la un an m-as fi stresat rau. Acum am ajuns sa inteleg ca Andreea o sa fie mereu mai slabuta decat ceilalti copii de varsta ei, ca o sa manance mereu fix cat si ce vrea si ca oricat m-as enerva si m-as certa cu ea nu o sa ajungem la alt rezultat.
Asa ca daca sunteti curioase, calculati, dar nu luati rezultatele prea in serios:)

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...