Ati gasit niste canini? Sunt ai nostri

Update: nu, nu au iesit caninii:d. Dar am pe balcon prima mea rosie:)). Complet eco, batuta de furtuna si plina de praf. Dar, hei, e mea:)
Intrebare: Sa ne facem griji ca matzei nu-i ies caninii?:d
Adica totusi are 2 ani si cica trebuia sa iasa pana acum...
Dar la ea, nimic. De vreo 6 luni gingiile par umflate, de ziceam ca gata, ies..dar nu. Nu iese nimic:D. Nu se vede alb, nu e tare la atingere.
Restul dintilor au iesit la timp, fara probleme, usor.
Astia ce au? De ce nu ies?

Daca are cineva cunostinte de stomatologie, sa ne linisteasca si pe noi:d

Comentarii

  1. nu cred ca sunt reguli. anca are toti caninii iesiti la 1 an si 5 luni aproape. de ce asta ar fi ceva normal?

    RăspundețiȘtergere
  2. daca stam sa ne gandim nu am vazut oameni fara dinti. o sa-i iasa. sau mai exista anodontie parca, cand lipseste cate un tip de dinte din dentitie. mama mea are asa ceva, imediat dupa incisivi are premolarii. i s-a zis ca e ceva rar, dar nu imposibil. nu arata rau deloc, are o strungareata mai mare in fata, dar e parte din farmecul ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cica fiecare grupa de dinti tre sa iasa in principiu cam la 6 luni una de alta. Iar caninii e "normal" sa iasa intre 18 si 24 de luni. Iar de la 24 la 30 deluni ar fi programati molarii.
    Nici eu n-am vazut oameni fara dinti:)). Ma gandesc sa nu aiba vreo lipsa de ceva, desi nu pare

    RăspundețiȘtergere
  4. am citit si eu ce zici tu. anca nu s-a incadrat in tipare deloc. ei i-au iesit in 4 luni, 2 incisivi, 4 masele si 4 canini.

    RăspundețiȘtergere
  5. lui david, ca tu il stii cat e de dintos, i-au iesit caninii in decembrie. toti 4 odata. durere mare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Bogdana: Pai sa iasa, 2-3-4 odata, cum vor ei..:D.
    Dar deloc ?

    @Cris: eh, nici noi n-am respectat tiparul pana acum. I-au iesit dintii mereu un pic mai devreme decat zice la carte..de aia ne miram de intarzierea asta

    RăspundețiȘtergere
  7. pai daca te incalzeste cu ceva smarandei i-au iesit primii dinti la 11 luni. si fetitei colegei mele i-au iesit primii acu o saptamana. si e de o varsta cu smaranda :)) acolo sa vezi stres

    RăspundețiȘtergere
  8. @MAria: :)) m-ai linistit. Deci nu e un caz singular fi-mea.
    O si vedeam stirba pe laterale.
    Si e ea draguta, dar are un ras tare caraghios. Si daca adaugi si lipsa dintilor...deja nu era bine pentru ea:))

    RăspundețiȘtergere
  9. Roxana, scrie 18-24 luni, dar daca o fi 25, ca-i aproape de 24? Sau 26 care-i inca aproape de 24? Eu as mai astepta vreo 6 luni, iar apoi m-as ingrijora. Si atat, ca oricum nu am cum sa-i grabesc.:)

    Nu are cum sa fie o lipsa pentru ca mugurii dintilor se formeaza in perioada intrauterina in gingie. Asa ca ei sunt acolo, asteapta doar semnalul (genetic) sa iasa.

    Dar si cand or iesi, atunci sa te tii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Stai linistita, Roxana, e variatie mare.
    Catrina abia abia se chinuie de cateva luni bune sa ni-i arate pe cei de jos. Are un canin jumate la ora actuala. Si face peste 2 zile 2 ani. Deci ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Ok, m-am mai linistit. Faza e ca dintre copilasii de varsta Andreei sau chiar mai mici pe care ii cunosc sau ii mai vad prin parc, toti au canini:d. Si initial nu m-am sesizat, dar apoi, cand iti intra ideea in cap, ea creste..si ajungi sa te gandesti ca poate e o problema totusi la picea ta:d.
    Dar acum m-ati linistit:)

    PS: La multi ani, Catrina! Sa fii vesela si sanatoasa si inconjurata mereu de iubire:).
    Si sa aveti o iarna frumoasa:) Poate trimiteti un pic de vara si la noi...

    RăspundețiȘtergere
  12. Stai absolut linistita draga mea! Eu stiu (daca nu s-au degradat in asa mare masura neuronii aceia :), ca acesti dinti, caninii sunt ultimii care ies, in jurul varstei de 2 pana la 3 ani.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cris, nu sunt ultimii, sunt penultimii. Ultimii sunt molarii (a doua pereche de masele...nush daca asa le cheama:).
    Poate ies impreuna si caninii si maselele:)). Sa vezi party pe noi atunci:D

    RăspundețiȘtergere
  14. Rox....Dariei i a iesit primul dinte la 1 an si 2 luni, am astptat si noi la fel , ma ingrijorasem , dar cam degeaba.acum are aproape toti dintii varstei ei, mai e un canin.deci nu te ingrijora, fiecare are ritmul lui de dezvoltare.si asa cum spune si Maria, mugurii sunt formati inca din burtica, asa ca de iesit or sa iasa ;)!pupici Andreei!

    RăspundețiȘtergere
  15. 1 an si 2 luni zici:). deci se paote si asa. LA noi a fost invers. Au iesit destul de repede, unu dupa altul, si acu s-au oprit. Dar mai asteptam, ce sa facem:)
    Ai dreptate. Fiecare are ritmul ei.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  16. la dinti nu ma pricep, insa va doresc sa nu aveti parte de chinuri prea mari atunci cand se vor hotari intarziatii sa iasa. ;)
    Felicitari pentru rosie! ... si la mai mare/multe!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc Gabi. Dimineata Dan a mai gasit trei bobite din care paote cresc nsite rosii:)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo