Dilema zilei

Daca ar trebui sa alegeti intre o gradinita super faina, cu programe misto pentru pici, cu spatii mari, curte, educatoare cu studii, acreditata, nu doar autorizata, deci misto intr-un cuvant, dar care costa 16,5 mil pe luna (:d) si o gradi aparent ok, curata, cu bune intentii declarate de a educa si ingriji piticii, dar cu mici lipsuri la capitolul spatiu de baie (adica e unul singur pentru toti) si meniu (mai scapa omlete si gogosi prin el), care costa 11,5 mil pe luna...ce ati alege?
Informatiile se bazeaza pe ce ne-a fost povestit de directoare si pe ce am vazut la vizitare. Plus adaugiri folositoare de la o mamica foarte atenta la detalii :)
Dileme dileme....

Comentarii

  1. greu, sunt multi bani. nu stiu ce sfat sa dau, pot doar sa-ti spun ca eu platesc bona 12 milioane pe luna. plus mesele copilului care trebuie asigurate. cred ca sarim lejer de 16,5 milioane pe luna. dar, zic din nou 16,5 milioane e foarte mult pe luna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca iti permiti banii astia, eu n-as ezita!

    RăspundețiȘtergere
  3. 16,5 si mie imi pare cam mult... dar suna bine serviciile oferite de ei... dar tot e cam scump... Chiar nu gasiti altceva la preturi mai accesibile?

    RăspundețiȘtergere
  4. 16,5. Daca va permiteti 11,5, cred ca se merita si efortul suplimentar de 5, pentru pice, ....numai conditiile sa fie chiar asa cum le descrii.

    RăspundețiȘtergere
  5. 16,5. nush de ce-mi dau cu parerea, dar se pare ca am una :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Conteaza foarte mult atmosfera, mai ales la varsta Andreei. Poti sa o inscrii la o gradinita si dupa aia s-o muti daca ei nu-i place.
    Eu am dat un avans la o gradinita acum un an, furata de peisaj, si mai apoi din ce ma gandeam realizam ca nu am facut o alegere buna. Ulterior am optat pentru alta si daca ceva nu o sa fie ok o schimbam. Si Bobby tot din toamna incepe.
    Cei mai multi parinti procedeaza asa, din diverse motive. Daca arunci un ochi pe forumuri o sa constati ca, in afara de Lauder, nu exista gradinita de top careia sa nu i se reproseze ceva.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Cris: 12 mil bonaa? Oau, nu stiam ca asa sunt preturile:(. Scump rau....

    @KaBea: de cautat nu mai caut:d. Ca deja am vazut tot prin zona, chiar si mai departe un pic de zona noastra si astea doua par cele mai ok variante. Dar pana nu testezi pe pielea ta, e greu sa iti dai seama din auzite

    @GAbi: pai 11,5 e mai accesibil. Sub 10-11 mil e cam jale din ce am vazut eu. Adica mancare nasoala, lipsa de interes, spatiu mic...

    @Cristina: Asa zic si eu ca merita, dar eu ma gandeam ca 16 mil o sa ne costa educatia ei mai tarziu...prin facultate? :))

    @Mazi: nu te tenteaza sa faci o gradi cu specific culinar? Ca astia mici ar fi mega ultra fericiti sa se joace cu faina, linguri, cratiti si mirodenii colorate. Iti spun din experienta:d.

    Multumesc de pareri, analizam analizam..calculam calculam...

    RăspundețiȘtergere
  8. @Roxana: da, asa zic si eu. Ca pana nu testezi, nu stii cum e. Depinde si de copil si de atmosfera de acolo, nu numai de dotari si lectii. Ce nu ti-a placut la prima gradi?
    Eu sper sa nu fie nevoie sa o mutam pentru ca daca se obisnuieste cu un loc si niste copii, ma gandesc ca e greu sa o ducem in alta parte...Dar daca nu ne place ce se intampla pe acolo, o retragem si mai cautam

    RăspundețiȘtergere
  9. Dupa ce am plecat de acolo - platit avans, semnat contract - ma tot gandeam ce nu mi-a placut. Ei, copiii nu erau veseli! Deruland filmul (am facut 3 vizite) mi-am dat seama ca educatoarele erau prea severe, restrictive, si in spatele unor prea multe activitati (care nu stiu cat de eficiente erau) nu prea ii lasau sa se mai si joace. De fapt ii scoteau la locul de joaca, dar supravegherea era asa rigida ca nici un copil nu se distra.
    In plus, in pret ( 800 lei program scurt)nu era inclusa decat engleza - e f important sa ai in vedere si optionalele. Noi l-am inscris vara asta pe Bobby la inot, urmeaza si altele, preturile nu sunt de neglijat!
    Si nu prea imi placea menu-ul gradinitei!Asta am stiut pe loc...:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, noi ca optionale tot la inot ne gandim, dar la anu.

    RăspundețiȘtergere
  11. eu sunt pro 16,5 milioane daca este asa cum descrii!in sanatate si educatie trb. investit chit ca renunti la o hainuta, un parfum sau o masa in oras !
    p.s.1. E vb. de montessori versus big smile?
    p.s.2. astept ca painea calda sa imi povestesti cum a fost in Germania, aici sau live :)
    va pup, Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu as vorbi cu parintii picilor de la fiecare din cele doua. As pierde cateva ore timp de cateva zile si as intreba sincer parintii care au deja copiii acolo daca le place, daca ar alege-o tot pe aia si de ce. Abia apoi as lua o hotarare. Nu pun problema banilor, pt ca e evident ca vi-i permiteti. Pun doar problema bunastarii copilului caci asta primeaza pentru voi.
    Mi s-a intamplat sa constat in viata ca de multe ori e valabila chestia aia cu "pe afara-i vopsit gardul"
    Programe misto pt pici... sunt ok, copiii sunt interesati de ele, povestesc acasa?
    Curte... e sigura, copiii sunt supravegheati de aproape, e incuiata? Ca sa nu existe surprize cum a fost in Cta acum 3 ani, cand un copil de vreo 4 ani, de la o gradinita privata serioasa, a fost gasit de politie bantuind pe strazi, iar directoarea gradinitei vroia sa musamalizeze cazul, sa nu afle parintii...
    Educatoare cu studii... Sunt placute, stiu sa se faca placute copiilor, sa fie blande, sa nu ii pedepseasca aiurea. Copiii vorbesc usor despre ele? Eu zau ca prefer una fara studii, dar calda, calma, care sa stie multe jocuri si sa povesteasca frumos, care stie sa ii implice pe copii in activitati de grup, decat una acra cu studii, care sa imi bata copilul si sa-l ameninte ca daca spune ceva acasa se va intampla ceva cumplit. Asta am patit-o eu, demult, dar nu am uitat nici pana acum.
    Parintii ar trebui sa stie astea.
    So, ti-am facut capul mare. Parerea mea e insa ca pretul mare nu duce automat la o calitate superioara, indiferent in ce domeniu. Intreaba, studiaza si apoi hotaraste. Nu te lua dupa ce iti prezinta directoarele, ca doar treaba lor e sa atraga cat mai multi copii.
    Succes mult si sa scrii cand te hotarasti

    RăspundețiȘtergere
  13. Roxana sunt:d

    @Alexandra: e vorba de prikidel vs big smile :d. Din ce am vazut ei au preluat idei si de la montessori si de la waldorf, o combinatie.
    PAna una alta cred ca ramanem la aia mai ieftina si mai aproape de casa, mai ales ca eu am avut un feeling bun cand am fost in vizita la ei. Om vedea cum e de fapt cand incepem sa ducem picea.

    @Andada: sunt de acord cu tine. Speri mereu ca dand mai multi bani e o garantie ca primesti ceva de calitate, dar nu e mereu asa. Nush cum sunt educatoarele de la cele doua gradinite, asa din vedere pareau simpatice.
    Inteleg ca voi ati testat deja niste gradi si nu a fost mereu de bine:(.
    Si eu cred ca la varsta asta conteaza enorm cum se poarta cu cei mici si detaliile legate de siguranta.
    Multumesc mult de opinie, chiar ajuta experienta cuiva care a trecut deja prin gradinite:)

    RăspundețiȘtergere
  14. @Alexandra:PS:in Germania a fost suuuper, desi initial ne-am speriat cand am ajuns in Munchen si erau vreo 10 grade:)). Am vazut o multime de locuri, am baut tot felul de beri:d si am mancat numai oribilitati, de genul carnati si pulpa de porc. Prin urmare acum bag doar salate si pepene:)

    RăspundețiȘtergere
  15. deja s-au facut vreo 2 tabere serioase unde sa o dai pe Andreea...oricum parerea o luati doar voi doi, si dupa cum am citit mai sus deja cred ca ati decizia:d E foarte tricky si naspa cand trebuie sa iei o hotarare de genul acesta si incep tot felul de intrebari de genul "dar daca..", "dar cum", dar cine" s.a.m.d, insa peste ratiune si financiar, cred ca tine si de "feeling", asa ca daca ti-a placut mai mult la BS decat la P, go4it!

    RăspundețiȘtergere
  16. MAda e foarte greu de ales cand nu ai informatii la prima mana. Ar fi fost mult mai usor sa poti merge o saptamana de proba si colo si colo si apoi sa decizi. Asa, decidem in functie de povesti, zvonuri, impresii, bani....Dar sper sa fie ok pana la urma:)

    RăspundețiȘtergere
  17. SI da, eu ma bazez mult pe ce simt cand intru intr-un loc. Au fost gradinite la care am zis din usa "Nu":)

    RăspundețiȘtergere
  18. Si eu as merge pe intuitia ta de mama. Dar cand ai descris cele doua gradinite, ma asteptam ca cea care nu-ti place sa fie gratis, de stat :D (apropo, astea sunt foarte rele la voi? Ca la noi sunt rele si cele de stat, si cele particulare :)), dar astea din urma nu sar peste 8 milioane). Asa ca atunci cand am citit ca e tot particulara, parca ma gandeam la prima. Eu nu mi le-as permite pe nici una dintre ele, de asta e greu de dat cu parerea. Cat de tare resimtiti la bugetul familiei plata gradinitei... Trebuie puse multe in balanta si depinde ce conteaza pentru voi mai mult.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo