Dulcegarii

Nu ma pot abtine sa nu povestesc o scena din parc, de azi dimineata. O scena care mi-a aratat, din nou, ca dincolo de crize, nervisori, suparari, proteste, Andreea e un copil care simte si intelege foarte mult, capabila de gesturi de o tandrete nebanuita.
La noi la nisip exista intr-un colt niste mese de ping-pong, pe care matza vrea uneori sa se urce si sa tupaie. Daca mai sunt 1-2 copii care sa escaladeze masa si sa tropaie impreuna, cu atat mai bine.
Dimineata, hai mami pe masa. Pe masa statea deja un baietel, de vreo 3 ani, imbufnat. Eu o urc pe Andreea pe masa si raman prin zona. Pustiul imi marturiseste brusc ca e suparat:d. Ca un alt baietel nu mai vrea sa faca echipa cu el...Da, drama maxima..
Andreea ma intreaba imediat, dupa modelul "mami, ce zice tati" (:d), ce mi-a spus baietelul.
Ii explic ca e un pic suparat.
Eh si de aici incolo matza mea m-a surprins, de imi venea sa o mananc toata.
S-a asezat in fund langa el si l-a luat de manuta. La mangaiat pe par si si-a bagat fatuca sub sapca lui, unde se ascundea o mutrita trista rau, si i-a zis "gata, nu pange"...Dupa care a luat o bucata de para din caserola ei si i-a dat-o lui..."uite, vrei? para, vrei?". N-a vrut. Nu conteaza. Si a stat asa, langa el, tacuta, privindu-l din cand in cand sub sapca, 2-3 minute. Eu n-am intervenit deloc. Era povestea lor. Probabil astia mici stiu mai bine cum e cu supararea. Nu are nevoie de cuvinte, are nevoie de putina tandrete, un strop de atentie. Ca sa treaca, e suficient sa stea cineva langa tine:)...
La un moment dat, baietelul a uitat de suparare (dramele copilariei trec tare repede:d), s-a uitat la Andreea si m-a intrebat pe mine "e draguta?" :)). Eu i-am replicat "pai tu ce zici, e?".
Si pustiu de 3 ani mi-a zambit incurcat, soptind din coltul gurii "e" :d. Apoi a ciufulit un pic buclele blonde ale matzei si i-a zis ca il cheama Sebi, afland la randul lui ca pe ea o cheama "Adeea".
Au tropait un pic pe masa, s-au intins pe spate si au asteptat sa treaca vreun avion, au facut schimb de pietricele si s-au despartit:)...

(poza n-are legatura cu scena de azi, dar are legatura cu modul in care relationeaza cei mici. E facuta in Grecia, in timp ce noi mancam pe o terasa:d. Matza s-a imprietenit rapid cu doi rusi, cu care s-a distrat de minune, o ora si ceva, fara sa inteleaga o iota din ce ii spuneau:)) )

Comentarii

  1. Chiar ca a fost un moment dulce...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea este de o intelegere mult peste varsta ei. Cine o stie, poate sa confirme:) Si-a dat acum arama pe fata:p Pupici si sper sa ne vedem maine*
    Mada

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina: da, genul asta de momente te ajuta sa treci peste zilele mai putin dulci:)

    Mada: Eh, o fi peste varsta la intelegere, dar si la fitze:)). Compenseaza. Ne vedem maine:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ah ce frumos... M-a impresionat tare! :-)
    Poza mi-a adus aminte de un sejur la mare cu ai mei cand aveam 4 ani si m-am imprietenit la toarta cu alta fetita, din Franta. Eu nu stiam o iota din limba ei, nici ea din a mea, dar zece zile am fost nedespartite si ne-am jucat in draci. Copiii nu au bariere, de limba, de rasa, de varsta, de prejudecati :-) 1-0 pentru ei in batalia cu adultii :-))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, Simona, ei stabilesc legaturi mult mai repede. Vrei sa alergi, prinde-ma:d. Vrei scoici? Ia!.
    Noi trebuie sa ne gasim cuvintele, sa fim politocosi, sa stabilim niste limite...

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos, abia astept si eu sa creasca Iulia, acum pe moment nu da nicio jucarie, daca se apropie un copil de jucariile ei tipa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai Andreea tipa si acum, uneori, cand nu vrea sa dea jucaria si altcineva sare la ea:)).. Sau cand vrea o jucarie si celalalt nu o da. Depinde de situatie. Dar de tipat, tipa:d

    RăspundețiȘtergere
  8. Aaa, ce dragut!!! Si eu sunt de aceeasi parere cu sebi, 'e' ;)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo