Gradinitesti

Epopeea gradinita continua frumos la noi, Slava Domnului.
Nu pot decat sa ma bucur ca am avut asa noroc, avand in vedere povestile pe care le citesc in ultima vreme despre gradinite.
Ma bucur si ca practic la gradi nu fac chestii prea...studioase, nu se omoara cu poezii si cantecele, nu au lectii sau alte aiureli al caror sens nu il vad la varsta asta. La 2-3 ani baza "educatiei" trebuie sa fie joaca. Cu culori, cu hartie, cu alti copii, cu jucarii, cu frunze, cu muzica.
Daca printre reprizele de joaca mai invata si sa numere (1,3, 6, 8 :D) sau sa lalaie 2 versuri de cantecel ("ratza sta cu capu-n apa si coditza sus)...ok.
Dar pentru mine cel mai important lucru e sa se joace cum si cu ce vrea ea si sa invete sa se joace cu alti copii.
Si sa stea mult afara, lucru pentru care am insistat si deocamdata vad ca se respecta.
Somnul e mai dulce cu rucsacul in spate...:D
Vinerea e zi de bucatareala...
 Luni au facut Cosul Recoltei..sau asa ceva...cu chestii adunate in weekend din parc. Am avut tema pentru acasa:d
 Marti am bifat prima excursie clasica in lumea gradinitelor. Vizita la Ferma Animalelor...
Nu zic ca nu mai apar si mici deraieri, cum este gustarea cam prea dulce de la ora 4...dar macar cu prajiturele/placintute facute in casa. Dar una peste alta, tragand linie, eu sunt multumita.
Citeam ieri un articol despre o mama din State care a dat in judecata gradinita pe motiv ca fetita ei nu fusese pregatita pentru a ajunge la un moment dat, in viitor, intr-o facultate de prestigiu...Ca daca vrei ca al tau copil sa ajunga in Ivy League, trebuie sa alegi cu grija cresa/gradinita...ca de acolo incepe intregul proces.
Oau...atunci Andreea va deveni un bucatar renumit... sau zugrav...cu varianta mai buna de pictor...ca la noi la gradi astea doua activitati sunt de baza:D. Si nici acasa nu suntem departe ...

Comentarii

  1. e trist ce se intampla cu gradinitele in ziua de astazi... eu am una lang acasa. de stat, e drept... iar acum cateva zile treceam pe langa ea, cand unul dintre copii a indraznit sa deranjeze o educatoare spunandu-i ca i-e sete si ca merge pana in clasa sa bea apa. Raspunsul educatoarei a venit se: nu-i apa, stai aici! .... apa era, dar nu avea ea chef sa il insoteasca, probabil....
    Imi place tare mult ce povestesti despre activitatile pe care le face Andeea la gradi.... din poze pare ca se simt chiar bine. ... iar gatitul m-a cucerit!!! :)
    Sa-i fie de bine pt noul look... sper sa nu ma insel, dar pare tunsa.

    RăspundețiȘtergere
  2. da..e trist Gabi, ca tie ca parinte oricum iti e greu sa o lasi cu niste straini, si cand mai auzi si de lucrurile astea urate, e si mai greu. Sper sa fie bine si in continuare:)
    Si da, e tunsa, de mine:D Intai am ciopartit bretonul. Apoi am zis sa improspatez un pic buclele de la spate si in final a trebuit sa retusez pe toate partile:)). Dar e ok..daca nu te uiti de aproape:d

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca ati gasit o gradinita de care sa fiti multumiti - si pe gustul meu sunt gradinitele in care copiii sunt tratati ca niste copii. Daca nici la varsta asta nu stau afara, nu se joaca, nu se bucura de fiecare descoperire, nu isi folosesc imaginatia si nu isi dezvolta creativitatea fara sa fie fortati, atunci cand?!? In virtutea a ceea ce fac la gradinita, al meu are mare viitor in construitul castelelor de nisip, datul pe topogan, pictatul ( de fapt vopsitului, ca nu as putea numi pictura ce face el ) a unor coli cat mai mari de hartie, alergatul dupa mingii si parcatul tuturor masinutelor intalnite in cale. Dar daca il vor face fericit, de ce nu? :D
    Cat despre gradinitele unde educatoarele uita de ce sunt acolo poate ca parintii copiilor care pot comunica ar trebui sa ia ceva masuri - nu ma refer la mutatul copilului la alta gradinita, ci la ceva in genul americanilor- dat in judecata. Stiu ca e usor de zis si greu de facut - dupa o zi de munca numai sa te apuci sa alergi pe la avocati nu iti vine. In plus trebuie sa dovedesti ca cel care are dreptate e copilul etc. - o tona de nervi si alergatura, pentru ca la final, cel mai probabil, sa fi tu cel considerat nebun. Dar ma enerveaza ca am ajuns supusii celor pe care ii platim. Si cand vine vorba de sanatate si educatie in special i-as lua pe toti si i-as bate.

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu ma felicit pentru toata plimbareala aia de un an de zile...in cautarea gradinitei perfecte...si am gasit-o!!! :)
    iza

    RăspundețiȘtergere
  5. Da da da!!! asa as vrea si eu sa fie gradinitele! Locuri de joaca impreuna cu alti copii! Locuri de descoperire. Ma bucur ca la voi e asa fain. Asta e cel mai mare stres al meu de multa vreme... Mi se pare ca il pot traumatiza pe viata niste femei care ar fi trebuit sa-si gaseasca alt job...

    RăspundețiȘtergere
  6. fain, poti spune despre ce gradi e vorba?
    in alta ordine de idei, padure fara uscaciuni nu exista, ma refer la commentul lui gabi, cele de stat pot fi la fel de bune sau de proaste ca cele particulare. sigur, conditiile difera in functie de multi factori, dar oamenii fac diferenta. ai mei sunt la cresa de stat, si asa de tare-mi place acolo, ca am prelungit inca 1 an, pana la 4 ani. desigur, si pentru ca avem inca pampers:):)

    RăspundețiȘtergere
  7. Spuky: asa e, multe educatoare e evident ca nu au ce cauta in mijlocul copiilor. Din pacate multe detalii neplacute apar abia dupa ce incepi sa duci copilul la gradi...

    Iza: pai noroc cu tine, ca alfel nu eram aici:). Pupici

    Raluca: cand te apuci de cautat gradi, inarmeaza-te cu muuulta rabdare si asculta doar cu juma de ureche ce zice directoarea in prezentare:d. Mai important e sa verifici fiecare camera, fiecare colt, sa vorbesti cu parinti, educatoare, sa vezi cum arata copii cand ajungi acolo. rad,sunt veseli sau stau care pe unde apuca, fara chef? E greu..dar nu imposibil de gasit ceva care sa se potriveasca fiecarei familii:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Luminita: se cheama cresa sweet baby, e noua, eu nu auzisem de ea inainte,desi e in cartier la noi. Si ai dreptate, ca exista gradi bune/rele si la stat si la privat. Problema mea principala cu cele de stat este numarul cam prea mare de copii din grupa, mai ales la cei de 2-3 ani. Poate la 4-5 ani e ok sa ai alti 15 copii pe langa tine...

    RăspundețiȘtergere
  9. de-aia ne-am dus si noi la ftk :) pentru joaca....

    RăspundețiȘtergere
  10. aaa, pare tare frumos la voi. nici eu n-as vrea sa ii chinuie invatindu-i cine stie ce chestii dar cred ca e bine ca joaca sa fie un pic structurata, asa cum vad ca se intimpla la voi, adica au diverse ateliere, un anumit program chiar daca tot de joaca e vorba. Eu cind am intrebat-o pe educatoare la gradinita unde Mihnea a stat 3 zile care e programul lor azi, n-a putut decit sa-mi spuna ca "pai se joaca". Eventual cu televizorul deschis non-stop, ar fi trebui sa adaug eu. Nu vroiam sa imi spuna ca ii invata inmultirile dar macar ca spre exemplu in ziua aia coloreaza, si in urmatoarea decupeaza, chestii de-astea. Hai ca macar acum stiu mai bine cind o caut pe urmatorea :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Maria: pai da, normal, ca timp de academiceli au destul...:d

    Kamelia: programul e oarecum structurat, adica nu ii lasa liberi in curte si asta e. Dimineata au ora de zbenguiala pe afara, apoi "atelier" de pictura, lipit, bucatarit, dansat, etc, apoi pranz, somn, gustare si seara e liber la zbenguit in curte. Dar din ce am vazut eu in poze daca 5 copii stau si canta un cantecel si al 6-lea are chef sa plimbe o roaba..il lasa:))
    Asta cu televizorul m-a socat rau la voi:d. Cum sa ai televizor in gradi?
    Dar omu asa invata, din experienta, ca si noua ni se pareau toate gradinitele minunate la inceput...

    RăspundețiȘtergere
  12. m-am asigurat azi ca fac si gradinitza :D deci la toamana e gata, asa mi-a promis ....

    Stressy

    RăspundețiȘtergere
  13. iza? tu esti?:d....
    Super super bine ca fac si gradi. Era nasol sa o luam de la capat la anu...cautat, nervozat, etc. Sper ca e pe aproape si aia. Pupici Stressy:)

    RăspundețiȘtergere
  14. eu sunt, cum ti-ai dat seama :D

    RăspundețiȘtergere
  15. daaa, asa imi imaginam si eu ca va fi la gradi, joaca si distractie si probabil o sa imi mai imaginez, dar nu acu,. momentan fac o pauza de ganduri negre despre acomodare:)

    RăspundețiȘtergere
  16. Oana, fa o pauza, respira adanc si ia-o de la capat:d. Pup

    RăspundețiȘtergere
  17. De acord cu tine.nici eu nu doresc sa fie doxa in cantecele si poezii, cnd ea de abia invata sa vorbeasca , sa stea inchisa in gradinita si sa nu se bucure de "lucrurile simple" ale copilariei.
    bravo , ca ati gasit gradi potrivita piticei.
    Pupici frumoasei!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mersic Dana, pupam si noi fetele:).
    Voi ce planuri aveti? Ati gasit cevA?

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna Roxana!
    Esti in continuare multumita de aceasta gradinita? In Noiembrie as vrea sa imi inscriu si eu baietelul de 1an.
    Mancarea este ok? Am inteles ca e prin catering.
    Afara pe vremea asta am inteles ca nu ies, in concluzie am inteles ca ies mai mult primavara/vara.
    Cat despre activitati, as fi interesata sa ii invete totusi lucruri de baza e.g. culori, forme, numere etc. chiar de la o varsta frageda.
    Imi dau seama ce greu este sa lasi copilul pe mana altcuiva :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna, da noi suntem multumiti.
    Mancarea e catering, dar e ok si se ocupa de cei mici sa manance.
    Afara nu ies daca e vant sau ploaie, dar mi-au spus ca vor iesi cand se mai incalzeste vremea. Chiar si iarna. Dar poate nu cu cei mici mici...Noi suntem un pic mai mari
    SI e invatat sa stii ca invata diverse. Adica fi-mea a venit cu cantecele si povesti de acolo, plus ca mi se pare mult mai independenta. A invatat sa se duca singura la baie, sa traga apa, sa se incalte, descalte, sa-si puna ciorapi..etc.
    Banuiesc ca si cu piticii de 1 an fac diverse activitati specifice
    Daca mai vrei detalii, iti dau cu placere
    Cu racelile, sa stii ca au mai fost mucosi pe acolo, dar am inteles ca nu forme grave.
    Doar fi-mea si inca o fetita au facut niste laringite uratele...

    RăspundețiȘtergere
  21. Merci pentru info. E super ca vot vorbi cu o mamica in cauza.
    Noi am mai vizitat si Acorns unde ne-a placut faptul ca faceau niste activitati f f interesante insa mi s-au parut cam severi si ca nu ar oferi foarte multa dragoste copiilor. Cu alte cuvinte, militarie ceea ce nu e neaparat rau dar parca nu la varsta asta.
    Racelile nu ma sperie, chiar ma astept la ele si cred ca la inceput va sta mai mult pe acasa, dar asta e.

    RăspundețiȘtergere
  22. Mi-ar placea sa ii stimuleze si sa manance singuri chiar si pe cei mici, nu sa ii pacaleasca cu jucarii sa manance:)
    Sa ii invete sa doarma corect, fara plimbat in brate etc.
    Din tot ce am vazut chiar mi-a placut, un singur comentariu am avut ca e mult prea cald, dar asta e :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Sa stii ca noi am insistat sa o lase sa manance cat mai mult singura, ca a mea e cam profitoare si cere ajutor:d. Si am vazut ca in general cei mici mananca singuri, dar si ajutori. Asa ca poti vorbi cu ele sa il invete incet icnet sa se descurce.
    Nush cat e de cald, dar eu le-am spus sa o tian pe Andreea doar in tricou acolo, pentru ca ea asa se obisnuita.
    La raceli ne asteptam si noi:). Nu neaparat asa urata ca asta...dar trecem si peste ea:)
    Ideea e ca orice solicitare ai poti sa le spui si sa discutati. Mie asta mi-a placut la ele, ca te asculta.

    RăspundețiȘtergere
  24. E foarte bine de stiut ca se poate discuta cu ele si ca respecta ce comunica parintii.
    Am inteles ca saptamanal trimit si un email cu ce se va intampla in saptamana urmatoare, completand in acelasi timp si caietul personal al copilului. S-au tinut de acest lucru?

    RăspundețiȘtergere
  25. Pai, completeaza zilnic in caiet ce au facut peste zi...Plus poze pe site, pe care le vezi cu parola.
    In fiecare vineri se trimite meniul saptamanii urmatoare.
    Si daca urmeaza excursii sau teatru sau ceva evenimente speciale te anunta.
    Altceva n-am primit

    RăspundețiȘtergere
  26. Ok, deci putem citi in caiet ce au facut peste zi. Intelesesem si ca s-ar trimite cu o saptamana inainte ce urmeaza sa faca dar e ok si cu caietul individual.
    Super, cred ca ne-am hotarat aici vs. Acorns.
    Multam!

    RăspundețiȘtergere
  27. Cat costa la Acorns? Eu nu auzisem de ei pana acum. Si oricum sunt departe de noi...

    RăspundețiȘtergere
  28. 2000ron totul inclus. nu duc decat copilul si schimburi. Daca sta mai mult de 14zile acasa bolnav, platesti cu 25% mai putin luna urmatoare. E f mult, dar oricum e una din cele mai scumpe gradinite. Sediul nu isi justifica pretul, dar ei cred ca il justifica prin activitatile pe care le fac si prin faptul ca le vorbesc non stop in limba engleza.

    RăspundețiȘtergere
  29. Diana, e foarte scump ce zici tu.. Adica vreo 16-17 mil e la waldorf.
    Si oricum la 1,2, 3 ani esential e sa invete sa vb romaneste si sa capete independenta, abilitati, sa se joace, nu neaparat engleza. O limba straina poate invata si de la 4-5 ani incolo.
    Plus la un copil atat de mic este esential sa i se acorde atentie si afectiune si din pucntul asta de vedere la cresa noastra nu-mi fac deloc griji.

    Asta e parerea mea:)

    RăspundețiȘtergere
  30. Da, cam la parerea asta am ramas si noi desi ne-am tot gandit ce sa alegem intre 'educatie' si 'militarie' sau 'copilarie' si 'dragoste'. Am observat ca la aceasta cresa chiar au parte de dragoste.
    Daca iau in considerare banii se ajunge cam tot pe acolo pt ca Tineretului nu e in zona noastra si l-as lua mereu cu Taxi-ul + pampers/servetele/creme. As mai vizita si Bambi de la Alba Iulia, dar primesc de la 18luni.
    Vom vedea, dar cred ca tot la Sweet Baby ajungem:)

    RăspundețiȘtergere
  31. Roxana, in general la ce ora o iei pe Andreea de la gradinita? Cei de acolo mi-au spus ora 6 (educatoarele) insa directoarea mi-a spus 6:30. Imi dau seama ca 6:30 e in detrimentul educatoarelor:), asa ca sunt curioasa pe la cat ii ridica ceilalti parinti. Merci.

    RăspundețiȘtergere
  32. Pai noi o lasam pana pe la 5, ca se duc bunicii si o iau. Eu termin serviciul pe la 6 juma. Stiu ca sunt parinti care vin si mai devreme, de pe la 4 juma incolo si altii raman dupa ce pleaca Andreea. Asa ca depinde de parinte probabil. Tu pana la ce ora vrei sa-l lasi?

    RăspundețiȘtergere
  33. Ah ok. Eu as fi vrut sa il ridic la 6:30. Termin programul la 6 si imi doresc mult de tot sa il iau eu, nu bunica pentru a petrece mai mult timp cu el. Insa mai devreme de 6 eu nu pot pleca :(
    Cand am vorbit cu Carmina educatoarea, mi-a spus 6 insa directoarea Diana mi-a spus 6:30 si eram curioasa in practica cum se intampla.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo