De pe la teatru

Am ajuns din nou la teatru, ba chiar la Festival International de Teatru pentru Copii. Pentru ca in titlu aparea si titulatura de international am zis hai sa profitam si sa vedem ce fac strainii in materie de evenimente pentru copii.
Am ales doua piese, una joi si una vineri, ambele dedicate categoriei 1-4 ani.
Cea de joi, Domnul Satie, adus de o trupa din Polonia, ne-a placut mult de tot. Cele doua personaje s-au jucat practic cu hartie, creand valuri, dealuri, batai de vant, avioane si barci, coifuri si bulgari de zapada. Copiii au fost atrasi imediat de dinamismul si logica simpla a actiunii, iar la final s-au bucurat de joaca cu hartia rupta. Matza a stat practic nemiscata 40 de minute, uitandu-se atenta la ce se intampla chiar in fata ei, la doar un metru. Caci atat copiii, cat si parintii au fost pe scena, unii pe pernute, unii pe bancute, dar oricum in miezul actiunii.

Piesa de vineri, Gradina Gaiei, la care matza a fost cu tati, n-a mai fost asa adaptata varstei ei. In primul rand povestea parea mai complicata un pic, cu anotimpuri si ce se intampla in fiecare din ele, dar partea si mai nasoala a fsot ca actorii au inceput sa vorbeasca in italiana, iar povestea era tradusa apoi in romana...Asa ca pentru un copil de 2 ani treaba s-a aburit brusc, limitandu-se la a urmari miscarile, dar neretinand nimic din sirul povestii..Probabil ca cei mai maricei, de 4-5 ani erau mai in tema.
Una peste alta ideea a fost foarte buna, logistica bine pusa la punct si programul destul de variat din ce am vazut eu pentru ca fiecare categorie de varsta sa gaseasca macar un spectacol potrivit.
Asteptam editia de la anul:)

PS: am reusit sa o filmez pe matza in timpul uneia din desele sesiuni de hranirea a "copilului" ei, Pisi. A si vorbit putin, muuult mai putin decat palavrageste de obicei...dar ma rog, o mostra. Ignorati ma-ul din final, e adus de curand acasa, probabil de pe la gradi sau din alta parte...lucram la el:d.

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...