Despre noptile noastre

In ultimele saptamani somnul meu de noapte s-a cam dus. De fapt Somnul, caci somn de zi nu am:d
Intai a fost perioada cu prea cald, afara si in casa, cand noptile transpiram feroce si ne rasuceam in cearsaf. La noi asta nu e o problema. La Andreea e. Caci ramanea rasucita, imbarligata, infasurata in panza si se trezea nervoasa si nu se putea misca si ma striga. De 3-4 ori pe noapte. Sa o dezleg din cearsaf, sa se intinda la locul ei si sa o invelesc din nou..Pana la urmatoarea rasucire de pe o parte pe alta, cand drama se repeta.
Apoi a venit racoarea si am scos pilota. Am zis ca l-am luat pe Dumnezeu de picior, caci pilota e maare si pufoasa si nu se infasoara miseleste in jurul tau ca sa nu te mai poti misca. Asa ca Andreea a revenit o vreme la somnul ei dulce. Si eu la al meu.
Apoi a venit raceala, cu muci si tuse si treziri dese si plansete neconsolate si arpirat de muci la 2 noaptea si dat apa de 3,4, 5 ori si facut pishu de 2-3 ori si dat sirop de tuse de n-ori ca sa poata dormi copilul macar o ora. Hai, poate dorm si eu...
Si incet trece si raceala asta...dar somnul meu tot nu se intoarce. Ca mai nou matza ma striga noaptea pentru ca a ajuns cumva peste pilota si ii e frig si " mami, unde e paturica mea?" si o asez la loc, pun pilota peste, dau pupic si plec. Si povestea se repeta de 3-4 ori pe noapte....
Asa ca nu imi mai fac iluzii...nu mai astept schimbari. M-am consolat. Mult timp de-acum incolo o sa ma gandesc cu nostalgie la somnul meu legat de noapte...

Comentarii

  1. Tudor nu doarme deloc invelit, probabil e si prea mic sa stie sa se inveleasca la loc...astfel il culcam cu pijamale groase si folosim un calorifer electric pastrand o temperatura de 23-24 grade. Pana acum nu s-a trezit de frig, desi mai maraie pe la 4-5 dar probabil nu stie sa spuna ce are pe suflet, se chinuie putin si se culca la loc :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Diana, noi n-am avut probleme cu dormitul muuult timp, adica pana acu:)). cu mici exceptii, periaode de 1-2 saptamani in care paote era mai agitata sau se trezea, Andreea a dormit linistita. Acum poate inca e deranjata un pic si de nas...cine stie :).
    Dar nu pot nici sa o imbrac mai gros pentru ca transpira cu pilota pe ea (cat o tine pe ea:d).

    RăspundețiȘtergere
  3. As zice ca e doar o etapa si o sa treaca si asta... Of, cu trezituri de 3-4 ori pe noapte, e greu sa mai poti dormi. Dar va trece.
    Al meu e intr-o faza cind nu prea suporta nimic pe el (patura, pilota) asa ca astept sa adoarma, ii pun ceva peste si cind o simte, o arunca pe jos :)

    RăspundețiȘtergere
  4. pai la noi e asa:
    1. vara, cearsafurile sunt din alea cu elastic si nu se desprind deloc de saltea (bine, si iarna sunt aceleasi :) )
    2. ilinca nu sta invelita, orice patura mica, subtire, o deranjeaza, eu ii pun totusi una langa ea si o rog sa se inveleasca daca ii este frig, ea spune da si se face ca intelege:) deci nu ma prea bazez pe asta, dar ii dau un body si pijama si imi pare suficient deocamdata, camera ei e mai mica si cu usa inchisa mi se pare ca se face destul de cald
    altfel si eu i-am facut cunostinta cu pilota, totul impachetat cu o poveste de eu m-as fi culcat pe loc dar..fara efect:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Tratamentul Oanei e similar si la noi: cearsafuri elastice, body si pijama.
    Si da, probabil ca trece si printr-o perioada mai agitata. Nu stiu exact ce varsta are fetita ta, dar fata unei prietene de 2ani jumate a inceput recent sa o strige cam de 3 ori pe noapte invocand fel si fel de motive (face pipi, o doare o zgarietura etc.). Sigur trece si faza asta! Si totusi trec prin atatea faze copiii, sunt curioasa cand se stabilizeaza situatia :)

    RăspundețiȘtergere
  6. kamelia: asa zic..o noua etapa:)).

    Oana: eu vorbeam de cearsafu de invelit, nu ala de pe pat:d. Ala e cu elastic, n-am probleme cu el. Dar vara o inveleam cu un cearsaf mare, subtire...ca nu vrea sa se culce neinvelita. Cu ala erau problemele.
    O sa incerc diseara varianta cu maieu plus pijama. Sa vedem daac asa se mai trezeste...

    Diana: tot 2,5 ani are si mea. Da, ma striga, de apa, de pishu, de pilota, de de.de...:d Deci se mai intampla si la altii. Bine de stiut. Sa ma anunti cam cand se termina la prietena ta:)

    RăspundețiȘtergere
  7. anca nu are inca 2 ani si are nopti in care ma striga sa o iau in brate, doar cat sa ma stranga de in brate si sa o pup, ca apoi sa doarma la loc. are nopti in care nu striga deloc si nopti in care ma striga si de 10 ori. parca era mai bine cand nu vorbea. uneori imi cere si lapte, dupa ce nici nu a trecut mult de cand a baut laptele de seara.
    eu zic ca sunt rari copiii care dorm toata noaptea dusi, fara treziri. sunt perioade si perioade.

    RăspundețiȘtergere
  8. Aceeasi fata despre care spuneam (de 2ani jumate) a facut o criza similara la 1an 9luni. Criza a fost destul de urata si a durat 2 saptamani. Era atat de rau incat vroia sa fie luata in patul parintilor. S-au tinut tare pe pozitie si din fericire au trecut peste perioada asta.
    Roxana, o sa te anunt cat tine de data asta. La ei e un factor de stres in plus, a aparut si surioara de 2luni :)

    RăspundețiȘtergere
  9. da, Cris, asa e..au tot felul de motive ca sa se trezeasca. Doar ca as vrea sa faca o pauza, macar o noapte:))

    RăspundețiȘtergere
  10. Costin nu suporta sa doarma invelit, cum il invelim si vrea sa se suceasca si simte ceva pe el, se trezeste si incepe sa planga.
    In alta ordine de idei, si noi am suferit ba de cald, ba de frig noptile de la o vreme, iar trezirile la fel, de la episodul cu rotavirus...am niste cearcane adanci-adanci.:(

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristina...cearcane? Eu nu mai stiu cum eram fara ele:))

    RăspundețiȘtergere
  12. zic si eu, la inspiratie, de ce nu incercati cu-n sac de dormit subtire? poate merge... :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Ah, mami, la 2 ani juma nu mai merge cu sacu de dormit. Cel putin la noi..De fapt la noi n-a mai fost tolerat sacul de pe la 6 luni:))...
    Caci donsoara vrea sa se simta libera, sa dea din picioare, sa se miste, etc.

    RăspundețiȘtergere
  14. uf...o noapte fara trezire?!si eu ma intreb cum e:P...dar lasa ca vor ajunge ele la 14-15ani cand vor dormi pan'la 11 dimineata, si poate recuperam atunci:D

    RăspundețiȘtergere
  15. mari- la varsta aia tot n-o sa dormim, o sa pandim la geam, asteptand sa vina acasa :))

    RăspundețiȘtergere
  16. mAri: si voi? da voi ce aveti?:d...Mie mi-e ca la 14-15 ani o sa se trezeasca la 11 dimineata pentru ca se vor culca pe la 1-2 noaptea:))

    Maria: daa:)). Deci noi cand dormim normal din nou? Cred ca daca as avea un target mi-ar fi mai usor....

    RăspundețiȘtergere
  17. da, da, da, si eu as rezista mai bine daca as avea un target.:)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo