Lungul drum de la 1 la 3 si alte bucatele dintr-o dimineata de sambata

Azi mi s-a pus pata la un moment dat ( ceasu rau, va zic..) sa o invat pe fi-mea sa numere pana la 10. Dupa 30 de secunde am redus asteptarile la 3:)). Desi tantiile de la gradi sustin cu maxima convingere ca ea stie sa numere pana la 10 ( muhaahaha), eu am mari dubii. Nu am o problema cu lipsa de interes pentru matematica a piticei, dar am zis ca hai totusi sa fac o incercare mai organizata.
Si am luat carticica speciala, cu diverse animale pe fiecare pagina si am purces cu rabdare si optimism.
-mami, cati elefanti sunt pe pagina?
..pauza, priviri aruncate spre geam, pereti...ciorapi...
-uite, aici...cati vezi? E un elefant. Vezi, unu. Zii si tu
-unu
-Okeeeyyy. Mai departe...cati hipopotami sunt aici?
-sapte
-Nu
-cinci
- Nu. Uite e unu aici si unu aici. Doi. Zii si tu.
-Unu....sapte
-Nu mami. Dupa unu vine doi. Zii.
-unu doi.
-Asa.deci cati hipopotami sunt aici?
-sapte
-Doi! Sunt doi!
moving on...
-Cate masini sunt aici?
pauza..liniste...zambete....
-trei.Sunt trei masini, mami. Ia numara-le
-unuu....
-Asaaaa...si dupa unu cine vine?
-sapte
-Doooi!. Dupa unu vine doi. Ca la hipopopotami. Si dupa doi  vine trei. Unu Doi Trei. Zii si tu.
-unu doi trei
-deci cate masini sunt aici?
-sapte
-Hai sa mai incercam o data. O luam de la inceput
-Cati elefanti sunt pe pagina?
-Unu
-Cati hipopotami?
-sapte
- Nu, mami. Sunt doi (fir-ar ai dracu de hipopotami , ca sunt doi, mari, albastri, cu funda!.Doi, nu sapte. Doi!!)
...privire angelica spre mine...
-doi.
-Exact unuuu...doi...Uite, pune tu degetu si numara pe fiecare
-unuu....sapte...

Nu stiu daca chiar e afona in ale cifrelor sau se joaca, inclin sa cred ca numaratul este  un mister nedescifrat inca:d. Si asa va ramane pentru o vreme .....

Later edit:
Sambata dimineata, mami, Andreea...ca fetele..

Intai il invata pe bebe sa mearga
Apoi se gandeste ce vrea de la Mos...
 Pana cand coltul cu pisica de blanita o indeamna la rasfoit 
Dar nici cutia cu nimicuri colorate nu e uitata...
Un nou sirag de margele e incropit in graba...
 Si la final, o poza, cadou indescifrabil pentru mami
sssshhh...fetele obosite se duc la nani....

Comentarii

  1. Hai ca m-ai distrat, mai ales la faza cu hipopotamii: doi, mari, albastri, cu funda (sincer, chiar aveam nevoie, dupa o zi friguroasa rau, cu un Costin marait si in greva foamei)!
    O sa invete ea, candva, sunt optimista pentru voi, ca sa fiu si pentru noi! Deocamdata noi suntem la faza pronuntarii cuvintelor, de nedescifrat inca.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. da..noi am scapat de nebunia cu vocabularul, cand nu intelegeam ce zice si ne imaginam:). Acum ne intelegem, dar dupa cum vezi lucrurile nu devin mai usoare:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Hai, mai, las-o, este prea devreme. Sincera sa fiu, din experienta mea, ei nu inteleg inca numaratoare ca o adunare de chestii, ci ca o insiruire. La noi merge a mers foarte bine cantecul (si placa) 1, 2, 3, 4, 5, repetat de cate ori aveam ocaazia, dar fara intentia de a le invata. Asa a retinut intai 1,2, apoi 1,2,3, iar acum este in faza de 1,2,3,4,5 si le baguie si pe celelalte. Dar nu poate asocia cifrele astea cu x chestii, am testat-o, asa ca am lasat-o in pace. Eu nu prea ma grabesc cu "invatatul", cred ca va avea destul timp la scoala. Sau chiar la gradinita. :)

    PS. Ce rochie frumoasa are fata, mi-ar placea si mie una.

    RăspundețiȘtergere
  4. Maria: pai nici eu nu am probleme cu asta. Mi se pare mult mai interesant ca ii plac chestiile ceva mai artistice sa zicem. Le-am spus si celor de la gradi sa nu o streseze cu numarat sau alte lucruri scolaresti deocamdata. Daca le prinde din zbor, bine. Daca nu, s-o lase cu ale ei:).

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte faine pozele.
    Cu numaratul sa stii ca noi suntem mai mari cu jumatate de an si tot nu excelam. Abia in ultimele citeva saptamini am incercat sa il invat cifrele pina la 10 si numaratul dar mai mult in joaca, cu numarul locomotivelor din Thomas...
    Si am vazut de ceva vreme ca face diferenta intre doua sau trei lucruri (azi chiar m-a intrebat "de ce nu suntem trei in masina?" - ca lipsea tata si eram doar doi) da' am zis ca mai e timp pentru asta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai e timp, cu siguranta. O sa se sature de numarat si calculat la scoala. Pe mine ma amuza ca daca sunt cu ea pe strada zice ca suntem "doua fete cucuiete". Daca insa suntem peste 2 suntem "multi":))

    RăspundețiȘtergere
  7. hi, hi, cred ca e progresiv ca am vazut că si la noi inainte peste doi erau "multi", acum cred că peste 3 sunt "multi". :)

    RăspundețiȘtergere
  8. ei, draga de tine, dar nu te asteptai sa invete intr-o jumatate de zi, nu? si nu asa, ca ii spune mami si ii arata hipopotami, chiar daca sunt ei f frumosi, nu e fun....
    ai mei au invatat de la un DVD absolut tampesc pentru care au facut o fixatie... cred ca (dar verific acasa) Superbebe invata sa numere sau ceva de genul, de la Milupa. de vreun an deja, il asculta zilnic, merge ala incontinuu, spre nebunia nervilor mei. in fine, e cu cantecele si numere viu colorate si tot soiul de personaje si e fun. si cantecele le stiu pe de rost.
    apoi am exersat eu cu ei, dar cate 3 numere o data, nu mai mult, le repetam 1 saptamana sau si mai bine, apoi mai adaugam un numar si tot asa. cam ca la diversificare:).
    ei si dupa toata munca, inca le mai incurca, deci relax, mai e timp! pupici

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo