Seara la opera

Sambata seara a fost balet. Frumoasa din Padurea Adormita. Desi spectacolul a fost in sala mare a Operei si dura cam 2 ore, am luat bilete pentru ca era o poveste cunoscuta. Am zis sa testam si varianta asta si stam cat putem.
Am stat pana la pauza, adica o ora, dar nu pentru ca Andreea n-ar fi rezistat inca pe atat, ci pentru ca se  apropia ora de baita si somn si am zis sa nu abuzam.
Deci cam cum fuse:
-sala plina de mamici, tatici, bunici si copii, de la 2-3 ani (destul de putini recunosc) pana la 10-12 ani estimez eu. destul de liniste totusi  si doar din cand in cand se mai auzea cate o voce ratacita.
-la capitolul tinute, o invalmasala de nedescris, de la sport la elegant, de la blugi si tricou la rochii lungi. Practic fiecare cum se simte bine si ii place.
-ce mi s-a parut deplasat un pic este apetitul pentru aplaudat, la fiecare final de scena, la fiecare pauza de 2 secunde a balerinilor. Uneori, graba era asa mare ca aplauzele incepeau gresit, inainte ca bietul om sa termine cu adevarat ce avea de aratat.
-noi am stat in loja 1, adica in stanga scenei, doar ca nu te pune nimeni in garda cand iei bilet ca nu vei vedea  decat 2/3 din scena din cauza pozitionarii Lojei Oficiale. Andreea nu s-a prins si n-a deranjat-o, dar eu si tati ne-am intins gaturile ca sa vedem cat de cat bine.
-balerinele. weelll....nu sunt eu experta, dar fetele alea ar avea nevoie de mai multe repetitii. Cel putin unele. Cele care erau instabile pe poante. Si la o succesiune de 2-3 miscari erau nesigure pe ele. Cele care uitau sa intinda picioarele perfect la orizontala la salturi. De gratie, pozitia mainii, a umerilor, sincronizare nu mai vorbesc...Inteleg ca e doar un spectacol pentru copii, dar aveam totusi asteptari mai mari pentru niste balerine de la Opera. Cel mai mult mi-au placut Malefica si Frumoasa, adica personajele principale, alese se vede cu mare grija.
- decorurile si punerea in scena a povestii mi-au placut. Simple, clare, de bun-gust
- cel mai mult mi-a placut numarul mare de copii, si fetite si baieti, ca doar nu doar fetele pot aprecia baletul.

 Andreea a fost fascinata de balerine. Ea oricum se tot da balerina prin casa de o vreme, le imita, viseaza sa creasca mare si sa aiba rochita ca ele. Deci pentru ea a fost o seara foarte frumoasa. Dar nici noi,  astia mari, nu regretam:)
Sfatul meu e sa mergeti la balet cat mai devreme cu copiii. Chiar si la 2,5 ani ei sunt atenti si rabdatori, daca sunt un pic pregatiti inainte despre ce se va intampla acolo.
Totusi, o varianta mai buna sunt spectacolele de la matineu, de maxim o ora, desfasurate in foaierul Operei, intr-un spatiu mai mic si mai prietenos poate pentru pitici:)





Comentarii

  1. ce frumos! ati intrat in liga mare ;)! Si zici ca erau si baietei? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos! Asteptam si noi (Costin) sa avem "varsta" sa putem participa. Adica sa ma inteleaga sau sa se faca ca intelege atunci cand ii explic ceva, nu sa ma ignore si sa plece mai departe la patrulat.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Kamelia: da, da sa stii ca erau. multi chiar. la camasa si blugi:d. foarte draguti

    Cristina: mai ai rabdare..ajungeti voi si acolo:)

    RăspundețiȘtergere
  4. cum sunt spectacolele matinale? nu reusesc sa gasesc nimic la ei pe site... sau nu stiu eu unde sa caut. noi n-avem rabdare 2 ore...
    in rest, va felicit pentru alegerea facuta, din tot sufletul!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Luminita, sunt doua tipuri de spectacole la opera.
    Cele ale studioului SEOB, care au loc in foaierul galben, dimineata, si dureaza cam 50 de minute.
    Si cele din SAla MAre, care sunt ori dimineata, ori seara, si dureaza 2 ore.
    Noi am fost la ambele tipuri si amandoua ne-au placut. Vezi in calendarul Operei, ca se mentioneaza unde are loc fiecare spectacol

    RăspundețiȘtergere
  6. merci, rox, m-am lamurit, am ochit unul SEOB, nu stiam ca dureaza putin. abia astept!
    pot face rezervare si apoi sa achit biletele sau tb sa merg acolo sa le achit direct?

    RăspundețiȘtergere
  7. Luminita, eu am cumparat biletele pe net si le-am printat. Nu trebuie sa te duci acolo:)

    RăspundețiȘtergere
  8. aaa..ce draguut:). Buna idee. Noi inca n-am facut nimic, am strans 4 role si ma pregatesc:D. Dar acum sunt in faza ornamentelor si cadourilor de Craciun:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce dragut, imi place, ia sa caut si eu asa ceva pe aici, ar fi un cadou frumos. Dar nu era cam departe pentru Andreea? O ora a stat lipita de balustrada si s-a uitat la balerine?

    RăspundețiȘtergere
  10. MAria: si eu zic sa mergeti, mai ales daca Degetica e incantata de dansi muzica. e o combinatie frumoasa. Noi am avut bilete in prima loja, foarte aproape de scena si zona orchestrei. Nu a stat asa atarnata mereu:d. In poza era foarte atrasa de instrumente si de aia se uita asa

    RăspundețiȘtergere
  11. soro, cum de e asa de cuminte in sala? asa de mica? a mea se da cu curu de pamant din primele 5 minute

    RăspundețiȘtergere
  12. ma, a mea are o idee fixa si anume la treatru sau orice implica existenta unei scene trebuie sa faci liniste. Pana la pucntul ca daca ea canta in sufragerie, pe "scena ei", eu si ta-su nu avem voie sa scaotem un sunet ca ne shashaie :)).
    SI in plus e fascinata de balet.
    De aia sta. In rest nu sta:d

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo