Cadouri ...in surplus?

Tot stau si ma gandesc de cand am trecut in decembrie, cate cadouri sunt prea multe? Exista riscul ca, oferind mult, sa devina un gest banal? Sa nu mai inteleaga sensul cadoului? Faptul ca e ceva deosebit, nu ceva obisnuit?
Caci, de cand trecuram in decembrie, matza tot a primit cate ceva. Nu chiar zilnic, dar des rau. Adica..intai au fost cartile de la Gaudeamus. Apoi a venit o rochita de la bunica. Si apoi inca o rochita. Si dupa cateva zile a gasit doua papusele facute de mine si ascunse intr-un sertar, ce trebuia date toocmai de Craciun.
Apoi a venit primu Mos. Acasa, la bunici, la gradi. Si nu a venit cu cate un cadou. Ci cu mai multe in fiecare loc.
Intre ele a mai aparut si o fustita, luata de mami...care nu s-a putut abtine.
Si inca nu i-am dat tot ce avem prin dulap. O carte maare inca sta pitita. Si o papusa care a ramas nedata mai demult.  Si inca un joc super interesant, pe care l-am pus deoparte pentru mai tarziu...
Deci. Cate cadouri sunt prea multe?
Ca parca nu se mai opresc. Sunt un suvoi. Si tot apar. Si deja primirea unui cadou nu mai e ceva special...ca na, daca primesti ceva la 2-3 zile, asa ti se pare ca trebuie sa fie..Nu? Ma aberez? O stric?:d
Mi-am propus sa nu-i mai dau/iau nimic pana la Craciun. Ca atunci iar o sa fie jale mare. Cu trei Mosi. Unu acasa, unu la gradi si altul la prietenii nostri, unde se pregateste o petrecere de pitici:).
Voi cum faceti cu cadourile? Cum le faceti sa nu-si piarda farmecul?

Comentarii

  1. sa stii ca problema asta o am si eu. cate sunt prea multe?

    RăspundețiȘtergere
  2. pai da ma...cum rezolvam? cine ne lumineaza si pe noi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Si Matei primeste multe cadouri, cu sau fara ocazii speciale:D Dar la ocazii, cum ar fi ziua lui sau sarbatori, cand sunt chiar foarte multe, eu ii dau doar 2-3 si restul le pun bine si mai scot din ele in timp pentru ca mi se pare ca daca primeste multe jucarii o singura data nu le mai apreciaza pe niciuna. Bine, asta merge acum, cred ca daca mai creste un pic nu mai tine figura:D
    In plus, ma abtin eu pe cat pot sa ii iau cadouri pentru ca stiu ca primeste multe de la prieteni si familie mereu si ma gandesc ca e o bucurie mare pentru ei sa ii ofere ceva lui Matei, asa ca ma sacrific eu si nu-i mai cumpar chiar tot ce as vrea:)

    RăspundețiȘtergere
  4. ah, la asta m-am gandit si eu, mai ales ca Ilinca are si ziua de nastere tot in decembrie..hm..complicat!
    ma gandesc sa eliberez cumva luna decembrie de alte cumparaturi si 'atentii' si sa las doar cele 3 zile de primit cadouri:) dar s-ar putea sa fie complicat:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu nu o inteleg asta cu mosii de peste tot, si de la gradinite, si de la petreceri, de la servici, etc. Niciodata nu aduc cadouri dorite cu drag de copii, oricum. Si mi se pare ca disipeaza misterul ala al Mosului care aduce cadourile sub brad, sau la semineu, sau in sosete, sau la geam, sau unde o fi aducand. Cand vad si ei atatia Mosi, ajung sa nu mai savureze asteptarea aia a noptii de Craciun.

    Asa mi-ar placea, sa existe doar Mosul de acasa. Daca vor bunicii sa contribuie si ei cu un cadou, sa-l puna sub brad.

    Sau poate gandesc asa pentru ca atunci cand eram noi mici nu erau Mosi nicaieri in public, ci misteriosi veneau pe ascuns noaptea :D.

    RăspundețiȘtergere
  6. Oana: aa..stai ca am uitat ca pe 30 fuse sf. andrei:))..Si pe 7 ianuarie e sf. Ion (ca o cheama si Ioana). Deci e fara sfarsit treaba asta...Dar cum sa reduci doar la 3 zile? ai reteta?

    Alina: apai si eu tot 2-3 ii dau o data. Dar se aduna:)). La mine nu merge asta nu abtinutul..adica nush cum se face ca tot mai cumpar cate ceva. La noi, fiind fetita,apare si tentatia hainutelor:d. O fustita,..o bluzita..tot asa

    Raluca: da si eu tot la mosul ala misterios si nevazut tin:). Ala care nu se vede si vine pe ascuns...Dar acum misuna Mosi peste tot prin magazine, asa ca deja misterul s-a cam dus. Nu m-ar deranja sa fie doar 2, unu nevazut, acasa, si unul care vine la copii, la petrecere, sa le faca o surpriza... Problema e ca sunt Mosi si la gradi si la mall, peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristina@ Nici eu nu pot sa ma abtin, si al meu e baietel. Si nici taica-su sau bunicii. E grav! Noi ii luam mai ales jucarioare...cu care ajunge sa nu se joace mai deloc...si tot nu ne invatam minte.:(
    E o problema spinoasa asta pe care ai pus-o tu aici. Chiar nu stiu ce sa zic, al meu e inca mic si nu intelege notiunea de cadou (zic eu), dar...

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai e un party la mine la serviciu unde va fi prezent un Mos care va imparti cadouri :d

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca gasiti vreo solutie miracol, vreau si eu sa o stiu ca si noi suferim de "demonetizarea" cadourilor. La noi nici n-a trecut o luna de la aniversarea de 3 ani... :( Plus ca atunci cind plecam singuri la cumparaturi ne mai intoarcem cu cite ceva. Deci cred ca nu mai intelege nimic.
    Pe de alta parte, pe mine nu cred ca m-ar deranja daca ar primi mai multe cadouri de la mai multi mosi... Adica important ar fi ca s-ar bucura.

    RăspundețiȘtergere
  10. eu nu cred ca e o problema. eu imi amintesc si de mosii de pe la serviciile parintilor si bunicilor ca fiind la fel de fun ca si cel de acasa. cel de acasa era mult mai asteptat, oricum

    RăspundețiȘtergere
  11. Kamelia, da, pana la urma problema nu sunt Mosii..ci ce vine pe langa ei:d...Ca daca ar fi doar dansii, tot ar fi bine, sarbatoare, chestii. Dar cadourile astea vin parca mereu:d

    Maria: da si eu am fost pe la Mosii de la parinti. Ma stresa ca trebuia sa zic poezie. Eu nu le aveam cu poeziile

    RăspundețiȘtergere
  12. aoleu, voi sunteti intr-o situatie mai grava cu toti sfintii:))

    RăspundețiȘtergere
  13. nu mai zic de toti mosii de peste tot, care impart cadouri si-n malluri si supermarketuri, ca ceea ce ii spun eu cu mosu care vine intr-o singura noapte si aduce cadouri tuturor copiilor deja pare o mare minciuna..

    RăspundețiȘtergere
  14. .... :( si eu vreau sa aflu solutia la problema asta....

    RăspundețiȘtergere
  15. da ma, faci planu', zici ca te tii de el si dupa ce faci?..te duci la Baby Expo..

    RăspundețiȘtergere
  16. eu cred ca un cadou nu va fi niciodata lipsit de farmec pentru un copil. si noi primit multe, din multe parti, dar cea mai vie dovada ca le apreciaza pe toata e bucuria din ochisorii lor la fiecare dintre acestea! si faptul ca le folosesc indelung!

    RăspundețiȘtergere
  17. OAna, chiar vorbeam zilele trecute cu o mamica despre inflatia de Mosi, ca sunt peste tot si vin de mai multe ori. Dilema. Cum explici? Si cum pastrezi magia serii de Craciun, cu Mosu care vine pe ascuns...?
    Si cred ca cel mai simplu este sa spui ca Mosul e unu singur si vine pe furis. Iar ceilalti sunt un fel de ajutoare ale Mosului, care vin sa mai aduca niste cadouri..Sau asa ceva:))

    RăspundețiȘtergere
  18. Luminita, sunt convinsa ca fiecare cadou e apreciat, chiar daca la noi unele sunt apreciate o zi, apoi abandonate:d.
    Dar nu vreau sa se invete sa primeasca multe lucruri. Nush cum sa explic..Vreau sa stie ca a face si a primi un cadou e ceva special, ca trebuie sa iti doresc ceva mult mult si sa il apreciezi. Ca daca primeste 10 jucarii si se joaca cu ele o luna si apoi vin altele...parca nu mai e asa deosebit.

    RăspundețiȘtergere
  19. Noi nu-i dam decat un singur cadou la fiecare sarbatoare. Adica a primit unul singur la Mos Niculae si va primi unul singur la Mos Craciun. Pentru ca de Craciun suntem in tara si am primit semnale ca bunicii i-au cumparat deja cadou, nu va mai primi de la noi, desi i l-am cumparat. Nu-i nimic, il punem deoparte pentru alta ocazie, de exemplu ziua ei. :)

    Aaa, si hainutele nu le consider cadou. Adica sunt, dar ei nu se bucura asa ca pentru o jucarie. Deci hainutele sunt o categorie speciala ce se poate primi pe langa "cadou" (aka jucarii).

    RăspundețiȘtergere
  20. Maria, cred ca asa e cel mai bine:). "Din pacate" noi avem bunicii aproape si ei ii mai iau diverse si cand nu sunt ocazii speciale:d.
    Controlam cat putem fluxul :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo