Muzeul Satului insingurat

Am citit zilele trecute ca in weekend s-ar intampla lucruri pe la Muzeul Satului, adica niste colinde si un targ frumos. Si pentru ca azi e soare, chiar daca are niste colti cam vanjosi de la vant, ne-am dus sa bagam si noi un ochi.
Doar ca nu stiu cand s-au intamplat lucrurile frumoase la Muzeu, sigur nu azi:)). Azi era gol. Nu targ, nu colinde. Vreo 5 oameni zgribuliti si 10 pisici grase.
Acu ce sa facem? Am inventat o poveste pentru Andreea, cum ca alea sunt casele piticilor din Alba ca Zapada si ne-am apucat de plimbat prin vant. Uite mami scaunelele, uite ce masuta, uite si patuturile..nebunii.
Noroc ca i-a placut ideea si misuna de la o casa la alta sa vada pe geam ce e inautru. Caci, desi e weekend si na, paote mai vine vreun ametit pe acolo, casele erau cu lacate pe ele asa ca tot ce puteai face era sa le admiri de afara. Una singura era deschisa si am intrat in ea.
Doar ca, oroare, Andreea a trecut cu juma de pas de sfoara care anunta ca n-ai voie in camera. Ooo..panica maxima din partea unei fete care m-am prins ca pazea lucrurile pe acolo.
M-a admonestat rapid ca "ce face copilul dupa sfoara?" . Mi-au venit mie pe limba cateva raspunsuri ,dar m-am oprit. I-am zis ca a trecut de sfoara cu juma de pas si daca e asa grav sa puna gard mai bine. Si am plecat. Cam amarata ce-i drept.
E a doua oara cand ma lovesc de atitudinea acrita a paznicelor de muzeu cand sunt cu Andreea. Prima data a fost la Muzeul Taranului unde, nici nu atinsesem vreun obiect, ca am fost anuntata ca nu e voie si sa "am grija de copil".
Am umblat prin destul de multe muzee pe afara si am vazut zeci de copii in ele. Misunau peste tot, erau lasati sa stea pe jos, pe sus, sa vorbeasca, sa discute intre ei. Nimeni nu-i certa, pentru ca ideea este sa transformi muzeul intr-un spatiu prietenos si accesibil, unde sa te duci cu placere si sa fii lasat sa te bucuri de el. Nu sa stai cu frica sa nu cumva sa atingi ceva sau sa vorbesti prea tare...
Normal ca nu trebuie sa atingi operele de arta, dar cred ca poti fi lasat sa te plimbi printr-o camera, mai ales cand sunt 5 oameni in tot muzeul..
Noroc cu pisicile prietenoase de pe langa case, ca ne-au mai inveselit si incalzit:)
In concluzie, la Muzeul Satului nu se intampla nimic, desi mai sunt cateva zile pana la Craciun si ma gandesc eu ca mergeau niste colinde si un targ de produse frumoase.

Update: o compilatie de sezon din cele mai populare colinde ale casei. Nu va mirati ca versurile se intrepatrund si sar de la un cantec la altul. Asa e compilatia, da?:D


Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...