Avem un gandac, cum procedam

In nas. Il cheama streptococcus pneumonia, nume de mare efect, datator de muci si tuse.

Bacterie destul de comuna si care, tratata, nu aduce complicatii. Repet. Tratata. Serios, nu in joaca.
Sa va explic de ce insist.

In ultimele doua saptamani am fost la 3 doctori si cu al patrulea am vorbit la telefon. Din rosu in gat amigdalitic, Andreea a dat-o in tuse horcaita, denumita poetic traheita, insotita apoi de mega-ultra muci, multi, cleiosi, uraciosi. Din dansii, mucii adica, a dat intr-o otita medie de ureche stanga. Deci distractie, ce sa zic. 
Toate tratate pana aseara cu siropuri si aerosoli. Nimeni nu ne-a zis "mai fratilor, ia sa facem noi si un exsudat..ca cine stie, poate e vreun gandac pitit acolo si de aia nu trece...". Nimeni. Nici pediatra, nici medicul de la clinica, nici medicul de la camera de garda. Abia aseara doamna doctor ORL ne-a dat antibiotic, dar pentru otita.

Doar ca eu, la un moment dat saptamana trecuta, m-am gandit sa facem un exsudat. Asa...de kiki. 
Si iote ca azi veni rezultatul. 
Si m-am luminat si eu de ce nu treceau toate alea..de ce dadeam noi din una in alta. Si de ce si eu sunt ba racita, ba tusita de vreo luna. Caci probabil am si eu gandacul in nas. 
Noua mea hotarare pe 2012 este ca de acum incolo sa fac exsudat la fiecare muc. La primul hapciu. La prima tuse. Ca sa nu ne mai lungim cu dansele 2 saptamani. Ca la final sa ajungem tot la antibiotic. 
Ca sa nu va dau aici toata lista de chestii pe care trebuie sa i le dau intr-o zi, ca ocupa o pagina A4.

Comentarii

  1. sunt nasoale chestiile astea, mie mi-e frica de infectii, daca dupa o saptamana nu cedeaza muci, si alte cele bag antibiotic clar. scutim timp si chin. vorba ta, pana la urma tot la antibiotic ajungi, dar te mai si chinui.

    RăspundețiȘtergere
  2. da..la noi e a treia tura de antibiotic in 2 ani juma. Nu dau decat daca e absolut nevoie.
    Dar daca e absolut nevoie prefer sa dau cat mai repede, nu cu amanari inutile...

    RăspundețiȘtergere
  3. auch, da cam mult in 2 luni juma. deci asta ne asteapta la gradi.

    RăspundețiȘtergere
  4. aaa nu in 2 ani jumate... e bine ma, ma confuzasem

    RăspundețiȘtergere
  5. 2 ani juma:d
    dar e adevarat ca ultimele doua ture au fsot de cand am inceput gradi:d

    RăspundețiȘtergere
  6. Of, nasol! Sanatate!
    Sa stii ca pediatra noastra mereu ma intreaba de muci, cum sunt, pentru ca aia albi, transparenti, sunt mai "inofensivi"...daca sunt un pic colorati, vascosi sau daca mai e racita si o alta persoana din familie trebuie "investigat" mai mult, nu e doar o simpla raceala.
    Din pacate, dupa vreo saptamana de pauza, si Costin e racit din nou, de data asta doar muci...ma dispera.:(

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristina, imi pare asa rau:(. Sanatate multa lui Costin..sa terminati odata cu bolile.
    Din pacate, dupa o perioada d-asta mai bolanzita, organismul e slabit, mucoasele de pe caile respiratorii, alea care ar trebui sa combata "gandacii" nu isi mai fac datoria, si uite asa apar alte boli. E ca un cerc vicios. Trebuie refacuta imunitatea...

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, asa e, venim acum de la doctor si asta e ideea, sa intarim imunitatea...ne-a dat tot felul de chestii. Sa vedem. Deocamdata vad ca mucisorii noi sunt soft, dar tot enervanti, ca au aparut.

    RăspundețiȘtergere
  9. :(( eu nu pricep, of, de ce nu ne trimit doctorii sa facem toate investigatiile necesare si pina la urma tre sa ai tu ideea sa mai faci una ca sa descoperi ce si cum. dar bine ca ati descoperit. Sanatate!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. KAmelia, habar n-am:(. DIn ce stiu pneumococii astia nu trebuie tratati mereu, unoeri sunt inactivi, stau acolo si nu fac nimic. Problema e ca cand, pe fondul unei viroze, ei se activeaza si fac prostii:d. Multumim de urari si sanatate si voua!

    RăspundețiȘtergere
  11. uff, gandacii astia pacatosi! Bine ca ati reusit sa il depistati! Geniala inspiratie! Sper sa scapati repede de el!
    Eu una sunt mai panicoasa si l-as trata ... de fapt asta am si facut atunci cand Vladi avea stafilococ auriu, chiar daca el avea numai o luna si jumatate ( a trecut cu un unguent cu antibiotic, dar tu nu esti chiar asa panicoasa ca mine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PAi il tratam, nesuferitul naibii:d. Intamplator antibioticul dat pentru otita e potrivit si pentru gandac. Deci tratam simultan. Sper

      Ștergere
  12. Buna Andreea! Sa ne anunti daca reusiti sa tratati acel streptococ. Eu am o prietena cu ambele fete pricopsite cu acest streptococ si din cate stiu eu, trece f greu. Ele nu au reusit, de jumatate de an. In general devii purtator sanatos pe care il poti transmite si altora, iar streptococul se activeaza la o boala mai urata, moment in care poti si incerca sa il 'omori', daca ai noroc. Sunt f multi purtatori al unui astfel de streptococ numai ca parintii nu stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. HEi, Andreea e pitica:d. Eu sunt ROxana. O sa vedem dupa antibiotic daca mai iese la exudat. SI eu stiu ca sunt pacatosi si trec greu. Dar, daca sunt inactivi, mai bine ii lasi in pace. Andreea a avut si streptococul auriu, inactiv, tot in nas, dar nu l-am tratat. Asta insa ne-a cam creat probleme si am zs sa incercam sa scapam de el...
      Sanatate fetelor

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo