A little girl is still a Girl

Oricat ar fi de mica, oricat de des ar arata ca e inca bebe in multe momente, in multe privinte, oricat de putin inseamna pana la urma 2 ani si 9 luni...a little girl is still a girl:d. Vrea fustite cu cordon inflorat si pantofi negri care fac pocpoc pe parchet. Vrea codite si bluza aia si rochita aia si aia si aia, mami, da? Mi le iei? Nu conteaza ca hainutele dorite sunt purtate de o fetita de la televizor sau de vreo zana din carte. 
Mi le iei? vreau si eu fusta d-aiaaaa..
Degeaba explici ca la gradi e mai comod in pantaloni si tricou...Nu, mami, luam fustita. 
Nu conteaza ca e iarna si e nevoie de pantaloni...Nu-i nimic, mami, punem fusta in sac si la gradi mi-o pune tati pe mine. Da?
Si ma gandesc a suta oara ca parca acu o clipa era un ghemotoc fara idei si argumente, fara solutii si propuneri :d. 

-Mami, vreau par lung, si codite si fundite. Si punem bentita asa...
-O sa creasca parul. La vara, cand nu mai purtam caciuli, o sa creasca mai repede, imi dau eu cu parerea...
-Nu la vara! Acuuuum! Par lung pana aici, zice matza neobosita si imi arata undeva in zona taliei..

Noaptea trecuta, pe la 6, m-am trezit brusc in plansete tipatoare. Ma scurg cu ochii lipiti spre camera ei, gandindu-ma ca iar vrea pishu. Sau apa. Sau paturica nush cum asezata pe picioare...
- Vreau si eu bomboanaaaa maaareeee!!!!, aud de sub pilota.
Raman fara idei cateva secunde. Ce bomboana?  De unde i-a venit cu bomboana acu? Of, e 6 dimineata, la naiba, mi-e somn...
-E noapte acu mami, mergem maine si luam bomboana mare de la magazin, incerc eu sa rezolv  problema. Dar logica mamiceasca nu functioneaza la supararile nocturne...
-Nuuuu, acuuuu, bomboana maaare! , striga Andreea, hohotind.
E de rau. Nu e baz d-ala de trece repede. E baz d-ala ilogic si semi-constient. Mai fac cateva incercari de linistire, fara efect. Plange tare, cu ochii inchisi, si repeta obsesiv ca vrea bomboana. Ma gandesc ca poate nici nu e treaza de fapt, ca viseaza . Poti avea cosmaruri cu bomboane???Cum arata ele? Esti singurul copil din lume care nu primeste bomboana mare??:d
Pana la urma am recurs la solutia extrema. Am luat-o din pat si dus-o in baie, la lumina, unde am stat 2 - 3 minute cu ea in brate, vorbindu-i incet...S-a linistit. Am pus-o la loc in pat si a dormit inca o ora juma:d...Eu raman cu dilema: cum arata un cosmar cu bomboane?
Trecem acum printr-o faza ametitoare cu Andreea. Plina de bucurii, de vorbe surprinzatoare, de povesti, de ras. E haioasa, caraghioasa, calda. Se joaca, isi imagineaza, creeaza, ne pupa, vrea sa danseze cu noi amandoi, vrea sa ne arate cum danseaza ea, ne dadaceste, ne invata, ne povesteste.
Dar. E si foarte agitata, suparata, nemultumita, plangacioasa. Fiecare refuz e punctat de plans. Fiecare suparare aduce nervi si reactii neobisnuite, strans din dinti, tipat, aruncat cu obiecte. O vad cum se abtine sa loveasca, desi i-ar veni. Dar nu o face. In schimb tipa,striga, plange. Mult, mai mult decat pana acum parca. Supararile sunt mai mari, mai profunde.
Se linisteste, vorbim, explicam. Imi da dreptate, pare sa inteleaga de ce nu a avut voie ceva. Pana la urmatorul refuz. Cand o luam de la capat.
Stiu teoria. Inteleg motivele. Frustrari, testari, dileme. Stiu ca micul ei creieras creste, invata, se agita. Stiu. Dar uneori e greu. Sa raman calma, sa inteleg, sa am rabdare. Uneori ma rastesc la ea desi stiu, in secunda in care o fac, ca e gresit, ca nu vreau sa fac asta, ca doar am escaladat si mai mult supararea. Stiu. Dar se intampla.
Si cand totul trece, cand e liniste si stam una langa alta si povestim, ma intreaba incet, dulce.."mami, mai esti suparata?"...Nu, puiule, nu mai sunt. Dar stii de ce ma suparasem, nu? " da, mami, ca am plans.."...Nuu, nu ca ai plans. E bine sa plangem uneori. M-am suparat pentru ca...
Si iar explicam, iar oblojim, iar avem grija sa nu ramana acolo rani, neintelegeri, care sa urce la lumina mai tarziu.


Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...