Alegeri dificile

In fiecare dimineata exista un moment de care mi-e oarecum teama. Cel in care Andreea ma anunta ca se duce si isi alege "rochita" pentru iesit afara. Si intotdeauna alege o rochita. Intotdeauna lunga. Se aseaza turceste in fata dulapului si sta si sta, exact ca o femeie nehotarata:d, pana cand zice "mami, am o idee", moment feroce si de temut, caci mereu ideea implica tinute de printesa, lungi, cu bretele, nepotrivite nici pentru gradi, nici pentru parc. 
O las totusi mereu sa aleaga. Sa se gandeasca, sa priveasca hainutele si sa decida. Chiar daca stiu ca vor urma mici negocieri, retusari, propuneri ale mele, refuzuri ale ei. Nu putem pleca mereu in rochite de acasa, dar o pot implica in alegerea tinutei. Ii explic ca rochita cu sclipici nu o lasa sa alerge si sa se joace, asa ca hai sa gasim ceva mai comod. Propun 2-3 fustite, bluza, un maieu, in zilele bune reusesc sa strecor in tinuta si niste pantaloni scurti. 
Nu e mereu lina decizia, nu accepta mereu din prima ideile mele, dar faptul ca ii ofer acest moment al ei, de alegere, ne usureaza negocierile ulterioare. 
Am incercat mereu, in cat mai multe situatii, sa o invat sa aleaga, sa o invat ca are dreptul la opinia ei, fie ca e vorba de haine, de jucarii, de unde mergem in parc, de ce mananca. Nu intotdeauna imi convine ce alege, dar incerc sa gasim o cale de mijloc. 
La fel de bine, sunt momente, situatii in care aleg doar eu. Pentru ca dincolo de libertatea si drepturile pe care i le ofer, totusi ramane o fetita de 3 ani, pentru care exista si limite si reguli :)
 Asta?
Cred ca da...
  
Da mami, asta!
 

Comentarii

  1. Ce domnisoara cocheta ai! Trebuie sa fie tare dragut sa ai o mica printesa acasa!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, pe mine ma amuza tare cum se duce la dulap, deschide usa si sta si sta si se gandeste:))

      Ștergere
  2. Din pacate pe mine nu ma amuza situatia de la noi. Noi suntem in extrema cealalta, avem un munte de rochite, care an de an se duc la alte fetite mai cochete decat noi, pentru ca fiica-mea le dispretuieste regal... Nu stiu daca e influenta fratelui (dar sunt aproape sigura), dar la noi sunt la moda tinutele cat mai baietesti. Daca e vorba de tricouri jerpelite care au apartinut fratelui, apoi alea sunt aur curat, inca n-am auzit-o sa spuna "NU" la vreunul... Din disperarea certurilor din fiecare dimineata la imbracat, am facut exact cum am vazut si la voi in poze, i-am coborat hainele in dulapuri si sertare la nivelul ei, sa-si aleaga singura. Si am redus 60% din lacrimile de dimineata pe tema hainelor. Doar ca uneori zau ca mi-ar place sa ii pot da si cate o bluzita mai feminina pe ea, sau un maieu, sau ceva al ei, care n-a apartinut niciodata lui frate-sau... Dar na, omul cu speranta moare :-))) Pana atunci, defilam cu fetita asta in forma de baietel pe care o avem (careia nu pot sa-i fac nici codite, nu ma lasa deloc sa-mi bag mana in parul ei, am contemplat sa o tund scurt pentru ca e vara si cald si transpira cu toata claia aia de par in cap, dar nu ma lasa taica-sau, a zis ca e singurul lucru care o deosebeste de un baietel, din moment ce garderoba nu ne ajuta... :-) asa ca suntem inca in dilema). E frumos sa ai copil cu personalitate, dar my God, nu e usor deloc :-)))
    Andreea e o scumpa, imi place tare mult sa citesc ce povestesti despre ea, mi se pare ca are o personalitate super, un copil cu care te poti intelege, desteapta si care stie exact ce doreste, in acelasi timp si jucausa si feminina... Frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred ca e temporara faza baietoasa la Mica. Acum influenta lui Robbie e mare pentru ca na, e fratele mare, il ia ca model, il admira, copiaza, etc. A mea copiaza printese si zane din povesti.:d Deci fiecare cu obsesia ei.
      LA parte cu parul suntem la fel. Nu vrea codite decat foarte rar si le da jos dupa 5 minute, agrafe nici sa nu vada. Asa ca e mai mereu cu parul peste fata, ciufulit. Macar am taiat bretonul, dar tot nu=mi place. Si acum mai si transpira mult de la cald deci arata si mai neingrijit..
      Sunt total de acord ca e frumos sa ai copii care stiu ce vor si isi exprima opiniile de mici:). E greu, dar frumos.

      Ștergere
  3. Iata o problema pe care noi nu o avem pe lista... Ca un baietel adevarat, lui Mihnea ii este complet indiferent cu ce il imbrac :(( Si cred ca am mai zis, dar ma crezi ca parca as vrea si eu sa aiba macar un pic de preferinte la ce pun pe el??? Nu-l intereseaza decit ce masini luam la noi :(((
    Si mie imi place Andreea ca e o cocheta adorabila!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, e haios sa o vezi cum sta si alege, dar in unele dimineti ies flacari pe narile mele pana reusim sa iesim din casa. Mai ales ca eu sunt destul de stransa cu programul dimineata, trebuie sa fiu pe la 9 si un pic toocmai pe Dacia:d

      Ștergere
  4. Inca o mama de dra-fitzoasa-la-imbracat cu degetele in sus :)

    Pana la 3 ani fara doua luni (cat avea cand a intrat la gradinita) nu avea nici o treaba cu vestimentatia, nici nu comenta, la absolut nimic. Cand a intrat la gradi, una din educatoare era o dra tanara si cocheta, subtirica, venea mai mereu in "rochite", de atunci i s-a pus pata, cred ca in 2 ani de gradi (incheiati sapt trecuta) nu a mers mai mult de 10 ori in altceva decat rochite!
    La alte iesiri din casa nu comenteaza f mult, realizeaza ca rochitele nu sunt tocmai practice, dar la gradi ... e teroare, tot asa, cu stat cate 10 min sa-si aleaga (nu a avut niciodata mai mult de 10 rochite), timp in care noi scoteam fum pe nas. Pana la urma am cedat nervos si ii spuneam ca daca nu se hotaraste in 5 min, merge in pantaloni, asta cand intrecea masura sau chiar nu aveam timp sa mai stam dupa ea.

    Foarte ciudat este ca de o sapt de cand au incheiat gradinita, nu a mai pus pe ea, nici macar o singura data rochita (i-am dat acces liber la dulap doar de cateva sapt) dar o distreaza maxim sa combine pantaloni scurti cu maieuri/tricouri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da Andreea, si la noi tot de pe la gradi a inceput nebunia cu rochitele/fustitele, dar nu stiu daca neaparat din cauza ca a vazut acolo sau s-s suprapus si varsta critica:d. LA gradi celelalte fetite vin imbracate comod, cu pantaloni si tricou, foarte rar vezi vreo fusta pe acolo. A mea zici ca e din alt film. Mai degraba cred ca de vina sun Alba ca Zapada si Frumoasa pentru ca pe ele le-a vazut mereu prin carti si pe la desene cu rocite si in capul ei a intrat ideea ca fetitele trebuie sa aiba o anumita tinuta:)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo