Follow-up la bagajul de vacanta

Acu ca m-am resemnat la gandul ca vacanta fuse si se duse, m-am gandit sa fac un follow-up la listele pentru drum:d.

Dupa cum spuneam, pe langa punga cu rontaieli si punga cu hainute de schimb si servetele, am avut punga (de fapt un rucsac:D) cu jocuri. Pe unele le aveam deja, pe altele le-am comandat special: carti cu povesti, carti de colorat, hartie, creioane, acuarele (da, gasisem o metoda de a colora in masina fara a arunca apa peste tot:d), sarma si margele (ca sa facem bratari si lanturi), lipici si chestii de decupat (sa facem niste colaje), plastilina, o coala magnetica sa aranjam animalute pe ea (dar am uitat magneteii acasa:D), creioane speciale de pictat pe fata (sa facem fluturasi si inimioare pe maini), 2 papusi barbie sa jucam teatru cu ele, un set de pieptan cu oglinda primit de la bunicu de care nu se mai desparte.
Ce am folosit din toate astea?
-creioanele de pictat pe piele – mare hit, am tot colorat si desenat manute si picioare cu ele.
- margelele – am facut eu un sirag la rugamintea andreei
- oglinda si pieptanul – alt mare hit. s-a pieptanat pe ea si pe cele doua barbie in continuuuuuuu
- am citit o poveste
Cu restul s-a jucat la mare, dar nu in masina.
Pentru ca, dupa vreo 100 de km, cand ma pregateam sa incep sa scot recuzita de distractie, matza a vomitat. Nu mult, ca na, nu prea mancase, dar suficient ca sa ma anunte ca problemele noastre cu raul de masina nu au disparut de tot, doar s-au diminuat. Asa ca am scos din ecuatie jocurile care presupun uitat la poze, desenat, lipit..adica orice presupune stat cu capul in jos. Cum se uita pe o pagina de carte, cum anunta “mami, pe mine ma doare burtica”, fraza care precede “mami, mie nu mi-e bine”, urmata la scurt timp de vomitat:d.
Fata de anul trecut, cand a vomitat de vreo 5 ori pana la bulgari si inca de vreo 3 ori pana la greci, acum a fost muuult mai bine. Adica doar de 2 ori in 12 ore de drum, ultima oara la vreo 15 km de destinatie, pe niste serpentine in muntii unde ne-a trimis gps-ul, dar asta e alta poveste:d.
So, ce am facut pe drum 12 ore? Am cantat:)). Muuult, non-stop aproape, am ascultat 2 povesti pe cd si am vorbit. Rezultatul e ca la final nu mai aveam voce si nici chef sa mai scot vreun sunet.
Hitul maxim al drumului, salvatorul nostru suprem, a fost cd-ul cu cantecele pentru copii. Bine, inca aud in urechi cantecelele alea, le fredonez pe muteste prin metrou si traiesc cu speranta ca refrenele oribile vor disparea din capul meu in cateva zile.
So, sfatul meu. Nu va incarcati cu jocuri :)). Luati cantece, povesti si inca 2-3 prostioare. In rest, vorbiti mult, uitati-va pe geam, cautati mori de vant, masini colorate, semafoare, flori de floarea-soarelui, trenuri...
Cand nu are chef de nimic si sta linistit in scaun privind pe geam (da, ni s-a intamplat:d), lasati-l in pace. Uneori, rar, si astia mici au nevoie de pauza, de liniste, sa se regrupeze un pic.
Drum bun:)

Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...