La revedere mare! Ne vedem la anu

Ultima intalnire cu marea anul acesta a fost scurta, de 4 zile, la 2 mai. 
Mai mult de 4 zile n-as rezista pe litoralul romanesc. 
Cam asta e limita mea in privinta aglomeratiei, a nesimtirii de la terase, a imaginilor cu oameni prea grasi si copiii de 7 ani cu tanga. Mi-e dor de plaja noastra goala si de apa verde din alta parte. De tavernele linistite, de scoici, de apus de soare fara muzica la maxim. 
Dar sa revenim la weekendul trecut si sa tragem concluziile:
 - Litoralul romanesc e prea mic pentru toata populatia acestei tari care vrea sa faca o baie
 - Daca nu stai la plaja pana la ora 2 esti un prost, indiferent daca e sau nu canicula; daca nu-ti tii si copilul la plaja pana la ora 2 esti si mai prost.
 - Daca nu dureaza macar juma de ora pana iti aduce mancarea la terasa inseamna ca ai avut noroc. Daca nimeresti din prima in meniu ceva ce exista si in bucatarie esti cel mai norocos de pe plaja aia
 - In continuare exista vanzatorii de namol, porumb fiert si scoici false de pe vremea copilariei mele. In premiera am vazut un nene care vindea zmeura.
 - In continuare ai sansa de a admira pete de ulei/petrol in apa. Sclipesc multicolor si poti sa-i spui copilului ca sunt un soi de curcubeu cazut. Am gasit si pungi, dar nu si rahati, ceea ce e bine zic eu.
 - Din fericire seara in 2 mai e liniste, iar plaja noaptea e chiar misto. Am admirat 2 rasarituri de luna superbe, rosii, fara nori, cu dara alba peste mare.
 - Cea mai buna masa din vizita pe litoralul romanesc a fost la bulgari. La Dalboka. Nu pe dreapta, pe stanga.  Cele mai bune scoici facute in zeci de feluri. Inclusiv scoici cu sos caramel, pe care nu le-am testat.
 - Autostrada spre mare e supeeer. Am facut 3 ore din fata blocului pana in 2 mai, cu tot cu coada de la agigea si Mangalia. Caci din motive neclare autostrada are capatul in Agigea. Unde incepe jalea...
 - si pentru ca tocmai a fost saptamana alaptarii, sa va zic. Cel mai plangacios, suparat si nevricos copil de pe plaja era alaptat non-stop de mama lui, care dupa privire mai avea un pic si isi lua lumea in cap de nervi. Asta pentru ca am citit undeva ca spre deosebire de copiii hraniti cu lp, aia alaptati sunt mai calmi si mai fericiti. Asa, la modul universal valabil, ca se poarta generalizarile. 
Ca o concluzie la concluzii, la anul ori grecia ori sf. gheorghe...
PS: uitasem de o parte buna. pe litoral bate un vant bun pentru zmee. :d. Asa ca tati si Andreea au inaltat fluturasul urias...

Comentarii

  1. esti curajoasa la faza cu copilul alaptat. serios.
    in rest eu n-am mai fost la noi la mare din 2009 cand eram insarcinata si am fost la olimp, unde nu e aglomerat niciodata sau cel putin atunci nu era. si am o amintire destul de ok. in afara de faptul ca statiunea e parasita si arata jalnic...totusi hotelul majestic este mai mult decat ok acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cris, noi n-am facut niciodata concedii pe litoral, d-alea de 7-10 zile. Nici acum, nici inainte de andreea. Inainte de ea pentru ca preferam sa mergem in locuri unde pe langa baie pot sa fac si altceva, de genul sa vizitez un oras frumos, sa mananc ceva bun, etc. IAr dupa, pentru ca sincer nu e de mers cu copilul la mare la noi daca ai alta varianta.
      Dar mi-era pofta de inca o baie. 2-3:d. si pentru 3 zile nu prea merita sa iesim din tara. de aia am ales 2 mai,ca e totusi mai putin populat si mai linistit decat alte statiuni. Si nici nu ai sentimentul ala de paragina de la olimp, neptun, venus...
      Dar trist rau, ca avem mare si nu stim sa facem un turism civilizat la ea:(

      Ștergere
  2. hello! imi pare rau ca nu ne-am vazut la mare ca sa ne plangem impreuna de ce vedem imprejur. Daca parintii mei nu ar fi in Constantam zau daca as mai veni aici, sunt socata in fiecare an de nesimitirea, agitatia si mizeria de pe plaji..si sunt usor trista ca nu mai simt nicio atractie fata de orasul in care am crescut si copilarit, si nu e vorba de fite, pur si simplu e prea mult..
    va pupam si sa ne vedem sanatosi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daa, si mie imi pare rau:(. Noi am mers duminica in bulgaria si pentru ca era puhoiu prea mare in 2 mai si in vama.
      Am gasit o plaja misto dupa granita, cu oameni, dar nu asa inghesuiti, apa curata, valuri..
      In Constanta n-am mai ajuns, ca noua autostrada te scoate la agigea:). Dar imi amintesc din anii trecuti cam cate fitze umbla pe acolo. Si tu macar nu dai bani sa mergi acolo, dar sa dau si bani si sa stau cu nasul in piciaorele vecinului de plaja in mamaia..mai bine nu...

      Ștergere
  3. mda... si daca tot se poarta generalizarile, suntem un popor nesmitit! :( Pacat. In fiecare an e din ce in ce mai rau...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nush daca e mai rau, dar cu siguranta nu e mai bine :(. si ma uit la altii si ma intreb de ce la ei se poate si la noi nu. de ce la noi e la mare rang smecheria si marlania...

      Ștergere
  4. Si eu sunt de parere ca litoralul nostru e pentru escapade 2-3-4 zile, mai mult nu rezist nici eu. Vacantele de vara de 7-10 zile tot prin afara ni le facem si noi de ani buni, din aceleasi motive ca si voi: de a vedea si alte orase, alta lume, de a gusta specialitati locale, de a ne mai clati ochii cu lucruri...altfel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o alta problema la noi este lipsa de distractie de calitate. adica ori te duci la disco, ori te zaci pe terasa.

      Ștergere
  5. Foarte de bun simt articolul, bravo! Excelente si concluziile, complet deacord cu fiecare in parte.

    In 2 Mai am fost si eu, la inceputul lui iulie ... m-a surprins foarte tare aglomeratia care era (si) acolo, nu ma asteptam! Unde v-ati cazat? daca e ok sa spui.

    Eu zic ca mai rezistam 1 an sau doi pe la noi, pana ne mai cresc si noua copiii si avem curaj sa facem drumuri d-alea de peste o mie de km, mai mult de atat nu cred :)
    Sf Gheorghe ma tenteza si pe mine :)

    Bravo pt zmeu, plaja de la 2 Mai e ideala pt asa ceva, fiind f lata, pe alte plaje cred ca esti kilarit instant daca ai tentative dinastea. Auzi ... sa iei un cm patrat de nisip in alt sop decat a te face carnat incins la soare (pana la ora 14 :D) pe el ... nesimtire! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am stat la o pensiune noua, deschisa acum. nu are inca nume:d. cauta alexandra albu pe facebook si gasesti si pensiunea ei:). E foarte aproape de plaja, practic din curte iesi pe nisip.
      Noi am plecat cu Andreea din tara de cand avea 1 an. Prima data mai scurt asa, vreo 500 km, pana la bulgari. Apoi ne-am aruncat la 800, la greci:d. E ok, nu e usor,d ar pana la urma e doar o zi, fata de 10 alte zile cand te simti si tu in concediu;)
      Problema noastra cu zmeul era vantul:)). ca am incercat sa-l ridicam si in parc dar nu am reusit. Dar la mare a fost usor. Finalul a fost neasteptat, pentru ca a cazut pe umbrela unei doamne, dar nu ne-a batut:D

      Ștergere
    2. O stiu pe Alexandra Albu, o citesc de mult timp, chiar mi-a venit sa o iau de par ca nu mi-a spus de pensiune, noi am fost la 2 Mai cu o sapt inainte sa deschida ea, la cineva la nici 200 de metri de pensiunea ei :)

      Te-am intrebat pt ca am vazut unghiul din care era facut una dintre poze, cea care avea "autoservirea" pe fundal, si mi-am dat seama ca ati facut plaja cam in capatul dinstre dig, la intrearea in 2 Mai, sincer ... aveam o banuiala ca la ea ati stat ... nu ma intreba de unde :)
      Mi-ar placea sa citesc, despre cum v-ati simtit la ea, pe blog sau sa-mi trimiti pe mail, daca poti, si ai timp.

      Nici in Valcea nu zboara zmee, iar la mare nu l-am avut pe tati cu noi deci nu prea avea farmec :)

      Ne orientam cu iesitul din tara, anul asta nu cred ca mai iesim, dar la anul, mai mult ca sigur. Nu cred ca se va schimba ceva, in bine, pe la noi. Plus ca marea miroase si arata altfel prin alte parti :)

      Ștergere
    3. ti-am povestit pe mail:)

      Ștergere
  6. Noi tocmai intorsi de la camping, care a fost o experienta extraordinara, dar mai ales civilizata (desi am fost in mijloc de padure si dune de nisip, unde "mana omului n-a prea pus piciorul"), am citit ce ai scris si m-am zbarlit rau... Eu una nu stiu daca as mai putea sa-mi petrec vacantele in conditiile astea, nu cer ifose sau lux (am sa pun poze, sa vezi ca n-am avut parte de cine stie ce), dar civilizatia e minimul pe care il pretind (da stiu, suna snob, dar te obisnuiesti repede cu binele)... Mare mare pacat de tzara asta care ar putea fi atat de frumoasa si s-a putea pune in valoare extraordinar, cred ca exemplul vecinilor si de la sud si de la nord e concludent... Eu una tot mai sper ca se vor imbuntatati odata lucrurile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, de asta imi e si mie ciuda. ca avem o tara superba, dar oamenii, multi dintre ei, nu au bun simt deloc. Eu nu inteleg cum e sa pleci de pe plaja si sa iti lasi cutia de bere acolo..Te doare mana sa o duci la gunoi? ca in ultimii ani au cam aparut tomberoane pe taote plajele, tocmai ca sa nu te cari cu gunoiul prea departe...
      Si la munte e la fel. MErgi prin padure, pe poteca si te apuca nervii...Sau iti bagi si tu picioarele in parau si 5 metri mai incolo admiri peturi si pungi..
      Nu zic ca e peste tot asa, dar in foarte multe locuri asta iti sare in ochi.
      Si da, dupa ce mergi in alte tari si vezi ca se poate si altfel e si mai greu sa treci cu vederea scaparile de la noi...

      Ștergere
    2. Apropo de munte, mi-am amintit o faza tare, nu mai stiu dcaa am povestit-o in post :)
      Cand am urcat la Barcaciu (1550, in Fagaras, de pe Valea Avrigului in sus), nenea cabanierul, foarte simpatic, a atentionat niste tineri (politicosi, il intrebasera unde este cosul de gunoi) ca "nu urca gunoierii pana sus aici", sa faca bine sa-si duca ei singuri plasuta cu gunoi, pana in "lumea civilizata" si sa o arunce la un tomberon :)

      Ștergere
    3. PS: hai Si-mo-na, hai Si-mo-na! :D
      Hai ca mi-a crescut barba de un cot de cand tot astept sa mai scri, acuma daca m-ai atatat cu camping-ul e si mai rau :)
      Cum adica "padure SI dune de nisip"?!?

      Ștergere
    4. pai da, simona intai arunca teaseru si ne lasa sa fierbem si abia dupa aia pune si ea poze, povesti:d

      Ștergere
    5. Hai ma, iertati-ma va rog ca ma las asteptata precum cometa Haley... Pur si simplu aveam vreo alte 5 posturi in asteptare, pe care voiam musai sa le scriu, si intre timp viata asta e al naibii de ocupata, e asa de frumos incat nu prea am vreme de scris :-) Dar vine ele povestile si pozele...
      Andreea, e un fenomen foarte ciudat, chiar am stat mult sa ma uit la natura, convietuiesc in pace lacul (Huron), cu dunele de nisip, intre care se intinde falnica padure de conifere (inclusiv cu ienuperi si jnepeni, care in Romania tin minte ca erau vegetatie de altitudine mare). Si toata natura asta e protejata, nu ai voie sa calci in afara potecilor sau sa alterezi in vreun fel echilibrul precar, cu toate astea poti sa stai la camping in conditii de relativa civilizatie, adica ai grup sanitar cu chiuvete, dusuri si alte cele, e foarte curat totul, desi noaptea te calca animalele in picioare (ratoni, vulpi, coioti, totul misuna). Uite, ca sa nu spuneti ca mi-am pierdut mintile, cititi voi ce scrie: http://www.pinerypark.on.ca/about.html
      Va pup, ne auzim curand!

      Ștergere
  7. Daaa!!! Absolut groaznic la mare. Noi am fost 1 sapt cu amandoua matzele si numaram orele pana la intoarcere. Extrem de aglomerat si plin de nesimtiti. Si mizerie! Iar serviciile... proaste peste tot. Anul asta am fost nevoiti sa mergem la marea noastra (din motiv de Eva prea mica), but no more. De la anul ne luam zborul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. voi in ce statiune ati fost?
      noi in prima vara cu matza am fsot la venus, 3 zile,asa ca sa fac eu o baie:)). Doamne ce paragina si pe acolo...

      Ștergere
  8. Nici eu nu rezist mai mult de un week-end la marea noastra... Anul trecut am fost in Vama (noi am cunoscut-o pe vremea cind nu erau decit corturi dar nimic nu mai e cum a fost) si imi amintesc ca, tot asa, cel mai bine am mincat la... Balcic. Anul asta am stat la Ibisul din Constanta si am facut plaja chiar in fata hotelului.

    RăspundețiȘtergere
  9. La anul as incerca plaja din Corbu care mi-a fost recomandata ca fiind frumoasa si salbatica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da,da si eu am auzit de corbu, dar e destul de departe. La anul mai degraba as revizita sf. gheoerghe. are o plaja super misto.
      Stiu si eu Ibisul din Constanta. E ok, dar mie mi s-au parut camerele cam micute. Si paturile foarte inalte:)). Cel putin asa era la deschidere

      Ștergere
    2. Noi n-am fost inca la Sf Gheorghe. e frumos?
      La Ibis sunt bune camerele care au si canapea, pentru noi a fost perfect sa culcam copilul pe ea.

      Ștergere
    3. e superb la sf. gheorghe. e o plaja luuunga si lata. goala:d. Si tot acolo ajunge si dunarea in mare. te poti plimba practic prin apa unde se unesc, e adunat nisip si e mica mica apa.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo