ciao bella roma

Adica ne pregatim de Roma:d.
Maine decolam. Noi, 3 bunici din 4, matusa Cristina si Dragos. 7 adulti si un copil ratacit printre ei. Ideea a fost sa facem cadou bunicilor o prima iesire din tara si sa testam rezistenta la decolari si aterizari a Andreei. Dansa tot viseaza sa mearga cu avionul de ceva vreme, le remarca mereu cand trec pe deasupra ei, dar nu a urcat niciodata intr-unul. Eu zic ca va fi bine. Daca n-o sa-i placa, asta e, nu dureaza decat 2 ore drumul si teoretic oricine ar trebui sa reziste la plansetele si tipetele unui copil pentru atata timp :D. Nu sunt decat vreo 150 de oameni pe langa ea, deci eu zic ca va fi bine:))
Asa ca ne pregatim. Calculez la sange tinute ca sa intre toate intr-un singur troller acceptat la bagaj de mana:d. Challenging, nu? Plus un rucsac cu hainele Andreei. Plus ghiozdanul ei cu Marie, da-la cu rotite si maner de tras.
Bunicii au fost instruiti sa nu ia prosoape si hartie igienica de acasa. Sa ia haine doar pentru 3 zile si sa nu ascunda prin buzunare mancare si covrigi.
Am printat hartile cu amplasarea celor doua apartamente, am stabilit traseele de vizitare pentru fiecare zi, am facut lista cu restaurante recomandate, organizate pe zone turistice, am printat adresa centrului Europcar de unde sa inchiriem o masina pentru excursia de o zi, am cautat cea mai apropiata piata si cel mai apropiat restaurant de locul unde vom sta, am identificat cea mai avantajoasa statie de metrou.
Deci eu zic ca suntem pregatiti:))
Am de gand sa ma cantaresc inainte si dupa Roma pentru ca din ce imi amintesc eu din excursia trecuta acolo alimentele de baza sunt pizza, paste si inghetata. Ok, poate mai putina inghetata de data asta, fiind deja toamna teoretic. O voi inlocui cu prosecco.
M-am tot gandit cum sa facem cu Andreea pentru ca e prima data cand mergem intr-un city-trip cu ea, genul ala de mini-vacanta in care pleci de acasa dimineata si baluresti prin oras pana cand ti se rup pingelele. Apoi mananci, te odihnesti un pic si o iei de la capat. Cum sa o conving sa mergem pe un anumit traseu, sa vedem anumite obiective, care nu sunt dintre cele de maxim interes pentru un copil de 3 ani, fiind in general niste pietre, antice, da, minunate, dar niste pietre:d..
Si asa mi-a venit ideea sa transformam totul intr-un fel de vanatoare de comori. Un joc adaptat la preferintele ei si care sper sa ne usureze mult plimbarile. So, am printat 4 poze cu Andreea si le-am lipit pe niste plicuri in care am bagat 4 cadouri mici: o bentita cu funda (de care imi tot cerea intr-o vreme), o bagheta, un lantisor cu "praf magic" si o papusa minuscula Clopotica. In fiecare zi o sa luam la noi unul din plicuri si ii vom spune matzei ca zana Romei (nu foarte originala idee, nu:d) a ascuns pentru ea prin oras un cadou si trebuie sa-l gasim. Asa ca uite, avem o harta si trebuie sa ajungem aici (sa zicem...colosseum) si acolo gasim cadoul magic. La locul potrivit unul din noi va plasa pe furis plicul cu poza ei intr-un loc usor de vazut si ...well...sa speram ca o sa se recunoasca in printul alb-negru si ca va aprecia cadoul. Daca nu, e vina zanei:d.

Avem la noi si marsupiul, dar sper sa-l folosim doar seara si la pranz cand ne intoarcem spre apartament si sigur va fi deja obosita rau si paote o sa adoarma.

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...