ciao bella roma

Adica ne pregatim de Roma:d.
Maine decolam. Noi, 3 bunici din 4, matusa Cristina si Dragos. 7 adulti si un copil ratacit printre ei. Ideea a fost sa facem cadou bunicilor o prima iesire din tara si sa testam rezistenta la decolari si aterizari a Andreei. Dansa tot viseaza sa mearga cu avionul de ceva vreme, le remarca mereu cand trec pe deasupra ei, dar nu a urcat niciodata intr-unul. Eu zic ca va fi bine. Daca n-o sa-i placa, asta e, nu dureaza decat 2 ore drumul si teoretic oricine ar trebui sa reziste la plansetele si tipetele unui copil pentru atata timp :D. Nu sunt decat vreo 150 de oameni pe langa ea, deci eu zic ca va fi bine:))
Asa ca ne pregatim. Calculez la sange tinute ca sa intre toate intr-un singur troller acceptat la bagaj de mana:d. Challenging, nu? Plus un rucsac cu hainele Andreei. Plus ghiozdanul ei cu Marie, da-la cu rotite si maner de tras.
Bunicii au fost instruiti sa nu ia prosoape si hartie igienica de acasa. Sa ia haine doar pentru 3 zile si sa nu ascunda prin buzunare mancare si covrigi.
Am printat hartile cu amplasarea celor doua apartamente, am stabilit traseele de vizitare pentru fiecare zi, am facut lista cu restaurante recomandate, organizate pe zone turistice, am printat adresa centrului Europcar de unde sa inchiriem o masina pentru excursia de o zi, am cautat cea mai apropiata piata si cel mai apropiat restaurant de locul unde vom sta, am identificat cea mai avantajoasa statie de metrou.
Deci eu zic ca suntem pregatiti:))
Am de gand sa ma cantaresc inainte si dupa Roma pentru ca din ce imi amintesc eu din excursia trecuta acolo alimentele de baza sunt pizza, paste si inghetata. Ok, poate mai putina inghetata de data asta, fiind deja toamna teoretic. O voi inlocui cu prosecco.
M-am tot gandit cum sa facem cu Andreea pentru ca e prima data cand mergem intr-un city-trip cu ea, genul ala de mini-vacanta in care pleci de acasa dimineata si baluresti prin oras pana cand ti se rup pingelele. Apoi mananci, te odihnesti un pic si o iei de la capat. Cum sa o conving sa mergem pe un anumit traseu, sa vedem anumite obiective, care nu sunt dintre cele de maxim interes pentru un copil de 3 ani, fiind in general niste pietre, antice, da, minunate, dar niste pietre:d..
Si asa mi-a venit ideea sa transformam totul intr-un fel de vanatoare de comori. Un joc adaptat la preferintele ei si care sper sa ne usureze mult plimbarile. So, am printat 4 poze cu Andreea si le-am lipit pe niste plicuri in care am bagat 4 cadouri mici: o bentita cu funda (de care imi tot cerea intr-o vreme), o bagheta, un lantisor cu "praf magic" si o papusa minuscula Clopotica. In fiecare zi o sa luam la noi unul din plicuri si ii vom spune matzei ca zana Romei (nu foarte originala idee, nu:d) a ascuns pentru ea prin oras un cadou si trebuie sa-l gasim. Asa ca uite, avem o harta si trebuie sa ajungem aici (sa zicem...colosseum) si acolo gasim cadoul magic. La locul potrivit unul din noi va plasa pe furis plicul cu poza ei intr-un loc usor de vazut si ...well...sa speram ca o sa se recunoasca in printul alb-negru si ca va aprecia cadoul. Daca nu, e vina zanei:d.

Avem la noi si marsupiul, dar sper sa-l folosim doar seara si la pranz cand ne intoarcem spre apartament si sigur va fi deja obosita rau si paote o sa adoarma.

Comentarii

  1. nota 10 de organizare. recunosc n-as avea nici idei, nici timp si nici energie sa planific asa in amanunt. e bine de stiut totusi in caza ca vom avea nevoie stiu acum de unde sa ma inspir.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cris, eu sunt marele planificator al familiei:)). Imi place sa stabilesc trasee, ca calculez, sa fac liste. Daca ai nevoie, iti fac si tie un planificator d-asta:))

      Ștergere
    2. momentan nu plecam nicaieri. suntem in acomodare cu gradinita, pe care cred ca mai are putin si o uraste...nu avuseram deloc noroc.

      Ștergere
    3. O sa se acomodeze :). la unii e mai usor, la altii mai greu, dar toti se obisnuiesc. depinde foarte mult de atitudinea ta si cat de hotarata esti. Daca intelege ca nu are alternativa, o sa se obisnuiasca mai repede. Daca are impresia ca poate sta si acasa, o sa planga mai mult:).

      Ștergere
    4. deja a inteles ca nu are alternativa. sper sa ajunga sa-i si placa.

      Ștergere
  2. drum bun! sa va intoarceti incarcati de frumos! va ajungem vineri din urma, si eu am problema hainelor intr-un bagaj de cala:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim mult!
      BAfta si voua pe noul drum, sa va fie bine:). Sunt sigura de fapt ca va fi. Perugia e minunata si daca sunteti toti 3 acolo lucrurile se vor aseza frumos. Oricum astept povesti de la voi:)

      Ștergere
  3. drum bun si vacanta frumoasa! sigur va veti distra!
    excelenta ideea cu cautatul de comori!
    (se poate city break si cu copil de 3 ani ;) doar mai trebuie adaptat programul pe ici pe colo :D)
    Asteptam poze si povesti :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da,da, stiu ca se poate, trebuie doar adaptat programul un pic. Si as prefera sa nu ploua:d

      Ștergere
  4. Ce m-ai distrat la faza cu bunicii, imi amintesc de parintii mei!:) Si super idee cu vanatoarea de comori, cred ca o s-o prinda pe Andreea!
    Cat despre avion sigur vor mai fi "n" copii urlatori, probabil mai mici, bebelusi sub 1 an, deci comparativ Andreea se va comporta chiar bine. Costin a fost OK pe cele 4 drumuri cu avionul de pana acum (si zborul la Londra a fost chiar lungut de vreo trei ore si ceva), desi nu s-a comportat exemplar, s-a tot fatait si a si plans la un moment dat. Dar a trecut neobservat in general, cum spuneam erau si alti urlatori la toate zborurile noastre cu avionul.:) Sincer a fost mai OK pe avion, ambele drumuri dus-intors (Londra si Antalya), decat pe drumul cu masina pana la mare la bulgari cand mi-a cam terminat, chiar si cu somnul scurt (ce trebuia sa fie lung) de pranz. Noi sigur vom mai pleca cu el cu avionul prin afara, decat cu masina.
    Distractie maxima! Si vreme buna (ca pe noi la intoarcerea in Roma ne-a plouat, cum a cam plouat si in Napoli, dar sper sa fi fost aia toti norii de pe cerul tomnatic al Italiei:); luati-va si o pelerina subtire macar pentru Andreea, just in case, ca umbrele ieftine- 2/3 Euro- vand negrii peste tot)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a, chiar, nu m-am gandit ca vor fi si alti copii poate...desi nu mai e perioada de vacanta. eh vedem noi.
      Avem pelerine la noi si umbrele bunicii:d. Sper sa nu ne apucam maine pe aeroport sa scoatem chestii din geamantane:))
      Ma tot uit la vreme, pe 4 site-uri, de cateva zile. ultima varianta e ca ploua maine si cam atat.dar sa vedem...

      Ștergere
    2. Nici la noi in martie, cand am fost la Londra, nu era perioada de vacanta si au fost o gramada de copii (ne-au bagat in fata, cu prioritate, si erau peste 8 familii), mai ales sub 1 an (pentru ei oricum e mereu vacanta:d).
      Nu stiu ce e cu vremea asta, ca eu prin zona Italiei si Spaniei cand am mers pana acum in afara lunilor de vara am prins doar vreme frumoasa, cu mult soare, cand la noi inghetam de frig. Sper sa fiti norocosi si sa prindeti la fel!

      Ștergere
    3. da, pe mine nu m-ar deranja sa fie frig, ca avem haine. doar sa nu ploua:D

      Ștergere
  5. super ideea cu cautatul de comori! trebuia sa imi dai si mie ideea pentru cand am fost in Grecia! norocul meu e ca am avut nisip si lopatele la dispozitie, dar in vizite a fost un pic mai greu, dar realizabil. SUPER DISTRACTIE!
    PUPICI
    MARI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa iti povestesc daca a avut succes ideea:). Avand in vedere ca micile cadouri sunt de la zanaaa..s-ar putea sa functioneze:d

      Ștergere
  6. Improbabil sa nu aiba succes! imi notez de fiecare data ideile de pe blogul tau, nu m-as gandi ever la ele :) Bravo si have fun! Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Diana!
      Cand ma trezesc revin si cu povestea updatata

      Ștergere
  7. Drum bun si distractie placuta! Mara la 3 ani a batut la picior Venetia cu noi de manuta, pietrele si casele frumoase au incantat-o nespus. La avion a tinut-o tati in brate de cand am coborat din autobuzul de pista, s-a speriat de namila mare care huruia (desi zburase si la 2 ani idem dar atunci nu bagase de seama). Cand s-a vazut in interior a vazut ca e ca "un autobuz" si s-a calmat...ea nu a avut nici o problema cu urechile sau ceva, asa ca nu au fost probleme. Ne-am jucat doua ceasuri. :) O sa fie tare frumoasa excursia voastra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci da, se paote:d.
      A mers binemersi peste tot, a fsot super incatata de pietre si ruine, ne-a batut la cap sa-i explicam toate cele. Cadourile au fost mare hit:)
      Cu avionul n-a avut nicio problema, mai ales ca am avut noroc de zboruri calme. Eu in schimb am suferit rau de urechi la intoarcere...Multumim de urari:)

      Ștergere
    2. I told iu ca se poate! De acum ca ati aflat...la cat mai multe mini-excursii pline de incantareeeee! Ca imediat vine vremea de scoala si acolo nu mai putem chiuli, la mine asta a fost logica :)) Acu' e momentul!

      Ștergere
    3. da, la scoala se complica un pic. si noi suntem fani deplasari dese, nu prea am stare sa zac in bucuresti prea mult:))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo