halloween

Halloween nu inseamna nimic pentru noi, e o sarbatoare importata, fara radacini in traditia sau mitologia noastra. Nu am sarbatorit-o niciodata pana la Andreea, pentru ca varianta extrem de comerciala si stralucitoare pentru adulti, cu petreceri ametite si vrajitoare afumate prin cluburi nu ma atragea deloc.
Dar de cand cu Andreea am descoperit ca poti folosi orice motiv pentru a face ceva impreuna, haios si interesant. Chiar si halloween-ul.
Caci pana la urma, sa cioplesti dovleci e amuzant, sa le faci ochi si guri caraghioase, sa aprinzi lumanari mici si sa-i privesti pe intuneric.
Si ideea unui carnaval costumat la gradi nu e nici ea rea. Ok, are ca fundal aceeasi sarbatoare, dar pana la urma e un carnaval. Copiii se imbraca haios, isi aleg un personaj, se joaca...
 
Deci, dincolo de adevarul ca e o prostiuta de import, halloween-ul nu e neaparat ceva rau:)

Comentarii

  1. Aici au sunat copiii din bloc la usa sa le dam bomboane, cum vedea Iulia ca dau bomboane cum o apuca tipatul si plangea cu lacrimi adevarate, asa ca la un moment dat nu am mai deschis.
    In schimb la gradinita au cioplit un dovleac mare, au facut supa de dovleac si cam atat. Gradinita nu a dat o prea mare importanta evenimentului, dar clar aici sarbatoare e mai inradacinata, chiar daca imprumutata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uite mie imi pare tare rau ca traditia colindatului de Craciun se cam pierde. Eu mergeam cu colindul cand eram mica si ce-mi mai placea:)
      Ma gandesc chiar sa facem o gasca de piticuti si sa mergem de sarbatori...

      Ștergere
    2. DA, ai dreptate, era superb in copilarie cand mergeam la colindat!
      La noi la tara inca mai se tine traditia pe 23 decembrie sunt Colindetele, copiii umbla din casa in casa si primesc ce are taranul in batatura, nuci, covrigi, portocale, mere, si e frumos, chiar si la 32 de ani imi vine sa merg.

      Ștergere
    3. La noi nu prea se mai tine :(. Acu sincer iti e si cam frica sa lasi copiii singuri prin blocuri...

      Ștergere
  2. Si eu zic la fel. Noua ne-a placut sa facem dovleci din seminte si sa deghizam tartacute in domnisoare. Uite ca si la dovleac sculptat puteam sa ma bag, dar m-am lasat prinsa cu altele, asa ca ramane pentru la anul.
    Dovleacul vostru vesel e haios! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai la anu baga-te si la dovleac, ca e haios. Poate faci si o placinta ceva...Eu am aruncat miezul, ca nu-mi place dovleacu deloc. Dar acu ma cam oftic, puteam incerca niste briose...:)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. in prima seara cand am aprins lumanarile mirosea un pic a dovleac copt, dar nu era rau. Acu nu mai miroase...Dar oricum maine il aruncam:D

      Ștergere
  4. Nu stiu de ce toata lumea zice ca sarbatoarea asta cu dovleacul nu are radacini în tradiția românească. Dimpotrivă, înArdeal cel puțin chiar are, cu o seară înainte de ziua morților (1 nov.) copiii cioplesc bostani cât mai fiorosi, si îi pun la poată si pe terase cu lumânări aprinse în interior. Eu am făcut chestia asta toată copilăria. Plus că ne făceau părinții un somoiag de cârpe îmbibate în motorină, legate strâns în formă de minge, cu o coadă lungă de sârmă, pe care le aprindeam seara si ne învărteam cu ele asa, aprinse. Si cântam o poezioară cu ocazia asta, nu mi-o mai amintesc, era ceva cu Dumitru care a murit cu gura căscată LOL Oricum, chestiunea din cârte aprinse îi zicea "silită"...Ce-i drept, noi părinții din ziua de astăzi cred că am înnebuni la ideea de a le da copiilor co minge de foc din cârpe cu cu motorină, cu care să se joace... :) Nici eu n-am făcut pentru fiu-meu niciodată, dar dovleci am cioplit în fiecare an :)
    Maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da? uite asta nu stiam:). stiam ca exista traditii de ziua mortilor, dar nu stiam ca implica si dovleci. Super! Deci un motiv in plus sa cioplim:)

      Ștergere
  5. Sorry pt greselile de ortografie, graba... :)
    Maria

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo