Lecturi dragi

In ultimele luni biblioteca matzei s-a umplut de o gramada de carti dragute, cel putin asa le consider eu. Motivul este ca mai nou comand aproape totul de pe net, asa ca am timp sa caut, sa evaluez si sa adun mai multe carticele in cos. In librarii ajung rar, din lipsa de timp, si atunci iau ce-mi sare in ochi la prima privire. De aceea prefer sa intru pe librarii online si sa cercetez un pic oferta:)
In general criteriile de selectie sunt : firul povestii sa fie pe intelesul Andreei, grafica sa fie frumoasa si adaptata varstei si povestile sa fie destul de scurte ca sa poata fi citite intr-o singura seara, regula de la care ma abat daca imi place mult o anumita carte. La nevoie impartim povestea in doua seri, pentru ca dincolo de placerea lecturii, nu vreau sa depasim prea mult ora de culcare.
Pentru ca si eu am “furat” titlurile de la alte mamici, am zis sa fac o lista cu cele mai indragite lecturi din ultima vreme, carti pe care le tot reluam, le citim, le studiem, le discutam.
Unele o marcheaza atat de mult, incat imi pune intrebari despre ele si noaptea, cand se trezeste pentru pisu:d. Un exemplu este cea cu somnul, care a nascut discutii si intrebari nenumarate:d
1. Ziua in care a fugit somnul  - o poveste minunata, ingenios ilustrata, despre doi copii care gonesc Somnul pentru a se putea juca mai mult si efectele acestei dorinte :d. Sa va spun doar ca Somnul este un domn gras imbracat intr-o plapuma, iar mama lui este Odihna...restul va las sa cititi.
2. Galagioasa Lily  - o carticica vesela si colorata, despre o hipopotamita zglobie si despre cum galagia copiilor este buna

3. carticelele cu Angelina Balerina – aici e simplu: o soricica agitata, ce dansa prin toata casa, ajunge la Scoala de Balet a domnisoarei Lily....
4. Bucatareasa zanelor – in principiu, orice carte cu zane e binevenita la noi acasa, iar daca in poveste e implicata si o pisica, dar si un pitic, deja e un succes garantat
5. Peter-Pan – povestea cu baietelul zburator este urmarea pasiunii pentru desenele animate cu pirati de pe disney channel, la care Andreea se uita in fiecare dimineata. Daca tot il cunoaste deja pe capitanul Hook , pe Smeeney si altii de pe acolo am zis sa citim un pic si “originalul”.
6. Bronto, un dinozaur neastamparat  - este o carticica un pic mai lunga, noi am citit-o in doua seri. Dar foarte utila la copilasii de 3-4 ani cu tendinte de evadare:d. La noi lectura s-a nimerit cum nu se paote mai bine dupa o seara in parc in care am certat-o pe Andreea ca se departase prea mult pe intuneric si nu o mai vedeam. I-am explicat pericolele si i-am spus ca de acum incolo trebuie sa stea pe langa noi, la vedere, cand se intuneca. Iar seara am citit povestea lui Bronto, care a fugit in padure sa se intalneasca cu prietenii lui si muulte a mai patimit:d
7. povestioarele cu Luna-Betiluna si Dora-Minodore - au poposit mai demult la noi in casa, dar merg oricand reluate. Andreea nu se satura de ele si a invatat o gramada de flori si pasareturide acolo:)

Comentarii

  1. Avem citeva in comun :) Peter Pan e mare hit si la noi. Pe Bronto l-am citit dar pe alocuri mi se pare ca limbajul parca nu e adaptat cum trebuie pt pitici si nu prea mi-a placut ca dinozaurul cel mic se tot gindeste ca o sa incaseze o mama de bataie acasa :D
    La noi Luna-Betiluna n-a mers (boys!)
    Mersi de idei. As vrea sa o incerc neaparat macar pe cea cu Ziua in care a fugit somnul... Al meu vrea povesti din ce in ce mai lungi acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, partea cu bataia ne-a deranjat si pe noi:(. dar in rest s-a potrivit la situatia din parc si a mers:)

      Ștergere
    2. noi avem si multe carticele cu povesti de la Disney, citim si dn alea, dar le facem foileton:d. adica 1,2,3 seri, depinde cat e de lunga:d

      Ștergere
    3. Da, cele cu Disney sunt la mare cautare si la noi, toate cele doua serii de 12 de la Adevarul (de fapt si pe Peter Pan tot in versiunea asta il citim). Unele sunt deja uzate. Una pe seara si tot ar mai vrea, de-aia nu ne culcam noi la timp :(

      Ștergere
    4. valeu, una pe seara?:)). bei o sticla de apa dupa, nu? Noi deja am decalat culcarea cu vreo 20 de minute si dimineata trag de ea sa se scoale...

      Ștergere
    5. cu sticla de apa m-ai nimerit ca mi se usuca gura dupa citit. :D Cu ora de culcare eu am probleme ca al meu doarme mult si tirziu dupa-amiaza si de aici dificultati de adormire seara si tot asa. uf!

      Ștergere
    6. pai la noi la gradi ii scoala la 3-3 juma. La voi cum sunt orele de somn?

      Ștergere
  2. AH, LUNA BETILUNA E HIT SI LA NOI, LA FEL ANGELINA. MAI NOU ZICEM SMARANDA IN LOC DE ANGELINA :)) APOI SCOALA URSILOR SI POZNA LUI JACKIE, NU TI-E SOMN URSULETULE SI POVESTEA VITAMINELOR. ASTA CU VITAMINELE E NEW ENTRY

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Povestea Vitaminelor ma gandeam sa o iau si eu ca am tot auzit de ea. Aia cu ursii am vazut-o la cineva, s-a uitat pe ea,d ar nu a fost prea atrasa. Andreea are si pretentii legate de design:D. Am observat ca daca e mare, cartonata si foarte colorata are sanse mari sa fie hit. Daca e mica, cum sunt cele cu Pixie, are sanse mici sa atraga atentia domnisoarei...

      Ștergere
  3. pixie merge uneori, uneori nu.....am comandat acum o serie cu ariciul si ploaia, etc, sunt curioasa daca o prinde

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aaaa, da, uite am uitat de arici. Avem doua carti, una cu ploaia, una cu iarna. Ambele tare dragute, usurele si scurte. Merg oricand la noi:)

      Ștergere
  4. habar nu aveam ca exista carti cu Angelina. :) tre sa ii iau si eu piticei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. existaaa, eu pe astea 2 le stiu, dar or mai fi. Exista si o revista saptamanala cred, dar n-am ajuns chiar acolo:d. EU ma uitasem la un moment dat cat costa o papusa Angelina Balerina si m-am speriat, ca ajungeam pe la 50-60 de dolari cu tot cu shipping. mare hit soarecele asta

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo