Inainte de masa de seara


In ultimele zile matza a tusit ca o foca. Cica asa se cheama sunetele de la laringita. Seal barking. Asa ca am cam stat pe langa soba ca sa zic asa. Nu ca as avea o soba...desi mi-as dori.
Si am facut d-astea
1. numarat albine pe cartonase (de fapt hartii printate, dar merge si asa), ales cifra corecta si prins carlig
Ce am observat cu ocazia asta este ca fii-mea numara foarte bine, recunoaste cifrele si stie sa prinda carlige. Ceea ce nu stie este sa numere pe randuri, asa ca isi misca degetul haotic pe foaie si se intampla sa numere de doua ori aceeasi albina. Ca sa ii usurez munca si sa o obisnuiesc cu ideea ca se numara pe randuri, de la stanga la dreapta, am trasat niste linii pe foile cu albine, ca sa perceapa mai bine randurile. Neclara explicatie, sper ca ati inteles totusi ideea:d. De aici am luat...
 2. planse cu hainute. astea i-au placut mult, mai ales ca aveam mai multe variante, si de vara si de iarna, unele de incercuit, altele de decupat si “imbracat” o fetita de hartie. Sunt simple rau, dar noi le-am folosit ca sa vorbim despre anotimpuri si ce aduce fiecare. 
 3. borcane colorate. asta e o joaca foarte simpla si cu rezultate vizibile. adica lumina colorate. ceea ce zic eu ca ar incanta orice copil. Tot ce ai nevoie este un borcan sau un pahar (nu conteaza, ca oricum se poate spala dupa) pe care il ungeti cu o pensula cu lipici, apoi lipiti peste tot bucatele mici de hartie creponata in diverse culori. Bucatele se pot lipi una langa alta, cu spatii intre ele sau incalecate una peste alta, cum poate sau vrea al mic. La noi a iesit o ameteala, dar cand am pus lumanarica inauntru si am stins lumina arata super.
PS: nu e borcanu nostru. eu nu sunt niciodata pe faza cu poze
 4.repetat litere. Andreea stie acum cam 2/3 din literele din alfabet  si recunosc ca in ultima vreme nu prea ne-am mai ocupat de ele. Si mi-a (ne-a) fost si lene sa mai invatam altele. Asa ca intr-o seara am zis sa gasim un joc care sa ne readuca in atentie literele, macar alea invatate. Problema actuala este ca ea nu face legatura intre litera desenata si sunet. Adica daca o intrebi cu ce litera incepe ratza, nu stie, desi daca ii arat doar litera r stie ca e r:d. Clar, nu? :d Asa ca ne-am jucat cu niste planse decupate in care trebuie aleasa litera cu care incepe un cuvant. Stiam ca nu va reusi singura, dar am trecut prin toate, doar asa, de exercitiu. O puneam sa imi spuna ce arata desenul, apoi sa aleaga cu ce litera incepe cuvantul. Daca nu stia, ii spuneam eu, ii repetam cuvantul cu accent pe prima litera si tot asa. De aici:) 
 5. alte planse, alte jocuri. eu sunt fan al PreschoolPacks si cand n-am idei, sigur gasesc ceva de printat acolo. 
 6. bucatareala. Am facut pauza de briose, singura “mancare” dulce pe care sunt in stare sa o fac comestibila si destul de aratoasa si aseara am facut grisine. Am gasit o reteta simpla si am zis ca trebuie sa ne iasa. Am framantat amandoua coca, am intins-o fiecare cu sucitorul ei, am taiat grisine si apoi alte forme. Cand a venit tati acasa a sarit repede sa se laude cu ce bucatarise ea. La final au iesit bune. Nu excelente:d. Dar s-au mancat. Again, nu sunt ale mele in poza:(. O sa fiu mai atenta sa-mi pozez creatiile:d
7. lanterne japoneze. Sau beteala pentru pat cum le-a denumit Andreea, pentru ca dupa ce le-am facut, le-am prins pe o sforicica si le-am lipit de pat. Ea a fost foarte incantata ca facem ceva care presupune taiat si lipit, cele doua pasiuni ale momentului.
Voi ce mai faceti seara pe acasa? 

Comentarii

  1. Roxana, eu la Robbie am remarcat ca a inceput sa realizeze cu ce litera incepe cuvantul cand am inceput sa il "stretch" (sa il intindem, cum ar veni), adica "ratza" suna intins "rrrraaaaaaatzzzzzzaaaaaaaa" (scuze de lipsa diacriticelor), si asa mai departe. Atunci s-a produs un declic in capul lui intre litere si ce ii iesea pe gura :-))) si de acolo totul a fost o joaca continua. E haios, pentru ca la scoala ii invata cuvinte si spelling si grammar, dar uneori ca sa vada cum le functioneaza creierul, fac un fel de "scris dupa dictare" (tine minte, astia sunt copii de 5 ani, clasa pregatitoare) - si normal, se greseste o gramada, dar spre surpriza mea, daca citesc cu voce tare minunile de pe hartie, inteleg exact ce li s-a dictat. Deci Robbie stie exact regulile dupa care se formeaza si pronunta literele, doar ca in engleza stii tu, sunt zece reguli si o mie de exceptii :-))) ceva de genul "I made a hart shapd ornament for my cristmas tree" :-)))
    Cam asta facem si noi prin casa, cu mici variatii - si eu sunt genul care gaseste cate un joc din care copiii pot invata ceva in aproape orice :-)))
    Va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si cand am ceva de facut si vreau sa o tin ocupata pe fiica-mea, ii dau foarfeca si o pagina dintr-o revista colorata, jumatate de ora nu-i aud guritza :-)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, asa am inceput si eu sa fac. sa lungesc literele. E adevarat ca daca fac asa se cam prinde care e prima:d. Oricum nu e graba, o fac doar in joaca, in ritmul ei.
      Cu foarfeca e jale:d. Daca o apuca decupatul si ea sta nemiscata o gramada.
      Pupici lui Robbie si Emmy:)

      Ștergere
  3. noi suntem intr-o faza cu jucat domino si inca un joc cu zaruri tip ”nu te supara, frate” :D
    Si inca nu ne-am oprit din facut/mancat briose cu zmeura - asta a fost obsesia culinara a lunii noiembrie...
    PS: mersi pentru linkurile cu plansele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avem si noi un joc cu piese de diferite forme, katamino sau asa ceva. ne mai jucam seara cu el. Am incercat intr-o seara Nu te supara frate si a fost jale mare, ca vroia sa fie mereu piesa ei prima si cum o depaseai , cum se oftica:d. Asa ca mai lucram la partea asta.

      Ștergere
  4. Buna Roxana! minunat ce faci cu Andreea, bravo. Eu ma uit doar sa fur idei, caci sa furnizez din pacate nu prea am. Eu la astfel de activitati sunt 'varza', total fara idei. Poate e si din cauza ca de cate ori am incercat sa fac ceva cu Tudor (decupat, desenat, lipit) imi lua creionul din mana si mazgalea ceva, imi mototolea hartia, dupa care pleca. Poate nu e varsta, sau poate nu e el inca pregatit.F frumos site-ul education.com, notat si asta :)
    In rest toate bune la noua gradi? De la 3 ani ar trebui sa luam si noi masuri, desi acum la Sweet Baby este inconjurat in principal de copii mari.Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, si eu fur ideile de la altii;p. majoritatea cred. Apoi le adaptez la joaca noastra. Poate Tudor e inca prea mic, poate ii place altceva...Nici Andreea nu are mereu chef de ce vreau eu sa fac. Incerc 2-3 joculete si daca o vad ca vrea altceva, o las in pace. Sau alternam, jocuri mai "serioase", de numarat, cu litere, aranjat chestii, cu alea mai usurele, gen, hai sa decupam maimute:d
      La gradi e bine, cam bolnavi toti pe acolo, dar cred ca e sezonul virozelor... Imi place educatoarea si ce face cu ei, vad ca retine o gramada de chestii si ii place si ei sa mearga acolo. Deja are "gasca" ei de prieteni:D
      Voi incotro va orientati?

      Ștergere
  5. Da, deocamdata Tudor e incantat mai mult de activitati 'serioase': numarat, litere, puzzle si apoi masinute. Weekendul asta mergem la munte (noi nu prea am calatorit cu Tudor pt ca nu accepta masina), dar am printat destule de pe education.com, sper sa il tina locului.
    Cu boala suntem mult mai bine, cred ca deja si-a facut imunitate ceva mai buna, dar asta nu inseamna ca nu apar tusea si mucii cand si cand. Totusi mi se pare o nimica toata pe langa febra si infectii.
    Deocamdata ramanem la Sweet Baby pt ca va veni si copilul no 2 si nu vrem sa il destabilizam prea tare (care copil oricum va merge la Sweet Baby la cresa). Dar pe la 3ani jumate-4 banuiesc ca vom schimba si noi asa ca tatonez terenul. As vrea tot o gradinita 'normala' de cartier.Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super, felicitari pentru bebe 2!! Stii ce e?:)
      Cu bolile nush ce sa zic, la noi anul asta au fost mai multe si mai dese decat in toamna trecuta, desi ma asteptam sa fie invers. Cred ca totusi fiind printre copii mari ia mai multe chestii decat cand era printre bebelusi...
      Sanatate multa va dorim, sa nu mai apare nebunii.
      Ce mai e pe la sweet baby? Mai e carmen pe acolo? Diana? raluca?

      Ștergere
  6. Saru'mana! dupa ce la 3luni mi s-a spus ca e fetita si am cumparat cartea roz a bebelusului, la 4luni ni s-a spus ca e ditamai baiatul :)
    Noi mergem periodic la homeopat si luam tratament pe termen lung. Cine stie, poate ajuta si boabele alea.
    La sweet baby e totul ok: mai sunt si Carmen,si Diana/Raluca, si Alina (manager-ul administrativ)+ ceva personal nou. Fac engleza zilnic cate 30min, inotul a ramas ,dansurile populare si cam atat ca si activitati care se platesc in plus. S-au inmultit f mult copiii, deja bacataria a devenit neincapatoare:) Ah, si au trecut pe bucatarie proprie. Cel mai important e ca tudor e f atasat de educatoarea si ingrijitoarea lui asa ca deocamdata stau linistita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, pai cel mai bine e sa-l mai lasi acolo o vreme. Mai ales ca urmeaza o perioada cu schimbari;)
      Noi n0am mai mers la inot acum, o sa relaum in primavara. Insa o ducem la balet, duminica dimineata.

      Ștergere
  7. Am auzit de atatea fetite care merg la balet si sunt super incantate. In ignoranta mea si pragmatismul meu tot intrebam parintii: dar se merita, face ceva cu baletu?
    In cele din urma am inteles ca atata timp cat copilul e super incantat si danseaza prin casa cu rochita de la balet, e de bine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu ma astept sa devina balerina. doar ca ei ii place, iar eu am privit toata povestea ca un mod de a face miscare. Ca acu iesirile in parc s-au scurtat si acolo face un pic de gimnastica:)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo