Idei de seara

In perioada cat am fost la munte am eliminat complet orice fel de activitate care ar aduce a "lectie", plecand de la ideea ca e vacanta si ca oricum dupa lectiile de schi de dimineata seara era dedicata jocului.
Oricat am incercat sa transform invatatul anumitor lucruri in joaca, Andreea face clar diferenta intre joaca cu litere si cifre, pe care o percepe ca pe o lectie, si joaca cu papusi/colorat/joc de rol. Probabil ca diferenta vine si din faptul ca la gradi au deja timpul impartit clar intre lectii si joaca.
De cele mai multe ori incerc sa impart serile intre momente de invatat si momente de joaca libera. Cam 20 de minute ne jucam "serios", apoi o las pe ea sa decida ce vrea sa facem.
In alte seri, cand o simt obosita si fara chef, elimin partea serioasa si ne jucam liber. Sau bucatarim. Sau stam afara pana aproape de ora de masa. Aseara de exemplu am fost cu sania in parc si am descoperit o partie foarte aproape de noi. Asa ca am stat acolo vreo jumatate de ora si inca jumatate de ora pe la leagane. Evident doar noi doua, caci la ora aia nu mai erau doritori:d.

Revin la ce am mai facut in ultima vreme.
- am repetat literele si am ales cu ce litera incepeau diferite cuvinte. Literele le stie, mai putin sh, tz.. La partea cu prima litera, a inceput sa inteleaga mecanismul, dar mai avem de lucrat. Urmatoarea tinta este sa-i explic putin cum e cu grupurile CE/CI. Materialele le-am descarcat o parte de aici  , plus am mai decupat eu poze cu diverse obiecte si i le-am aratat.
- la mate, ne-am jucat cu noua achizitie, plus exercitii pe niste planse printate de mine cu cifrele de la 1 la 10. Gen:
Noua carte este foarte frumos ilustrata, iar exercitiile de acolo sunt simpatice si ii atrag pe pici. Totusi primele pagini sunt destul de plictisitoare pentru noi, vizand cifrele de la 1 la 5. N-am fost pe faza sa fi studiat inainte si sa aleg niste pagini mai atractive pentru Andreea, asa ca la un moment dat s-a plictisit si n-a mai avut chef .
- prescriere in sare. Era o activitate pe care o vizam mai demult, dar nu gaseam nisip colorat. Pana la urma am folosit sare in care m-am gandit eu ca ar fi amuzant sa pun putin colorant alimentar roz. A iesit superb. Roz, pe gustul Andreei. A inceput ea sa traga diverse linii pe acolo, ii mai aratam eu, in fine, era dragut. Doar ca la un moment dat ne-am dat seama ca sunt rosii rosii pe maini. Si ca totul se ia pe haine si pe hartii. Asa ca vreau sa repet exercitiul, dar fara colorant.
- povesti despre continente. De cand am cumparat globul urias de la Lidl, Andreea e super incantata sa caute tari si continente pe el. Mai ales seara, cand stingem becul si aprindem globul:d. Am combinat cautarile pe glob cu povesti din enciclopedia Dokeo, incercand sa caut diferentele majore intre continente. Asa ca, pentru Andreea, Africa este continentul rosu, cald, cu elefanti, girafe, lei si oameni negri, Asia are oameni cu ochii mici, Australia are canguri si koala, Polul Sud are pinguini, iar Polul Nord ursi polari, plus Mos Craciun....Am folosit mult si figurinele pe care le avem prin casa, cu diverse animalute. De exemplu luam leul si il plimbam pe glob prefacandu-ma ca nu isi gaseste casa. Pana la urma imi zicea Andreea unde sa-l asez ca sa nu-i fie nici frig si sa nu se inece in oceane:d. 
De curand am citit povestea Privighetoarea si cu ocazia asta i-am aratat unde e China si Japonia. In plus mai stie unde e Romania pe glob, Italia si Grecia, tari pe care le-a vizitat, si Marea Neagra . N-am gasit inca niste elemente clare pentru America, asa ca ala e un teritoriu inca necunoscut:d.
- puzzle cu fetru: am taiat din niste bucatele de fetru ramase de la sarbatori un trunchi, coroana, mere rosii si soare cu raze pe care i le-am dat matzei sa le potriveasca si sa le lipeasca. I-a placut tare mult joaca asta, le-a asezat cu grija pe hartie si le-a lipit, iar la final m-a rugat sa-i tai si gura si ochi pentru soare.
- teatru umbrelor:d. Asta a fost o joaca aparuta pe nepregatite, dar care a incantat-o peste masura. Intr-o seara stand la ea in camera cu lustra stinsa si doar globul pamantesc aprins intr-un colt (caci de fapt ne pregateam sa plecam si sa mergem la masa:d) , mi-am dat seama ca becul de pe strada lumineaza suficient incat sa ne jucam cu degetele pe perete. Si asa mi-a venit ideea sa luam cate o figurina in maini si sa inventam dialoguri, reflectate pe perete. E o joaca simpla si foarte amuzanta, Andreea alegand un pinguin pe post de doctor, iar celelalte animale veneau la consultatie   
ca idee..arata cam asa...

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...