Despre X, Y si Z

Incet incet ne indepartam tot mai mult de varsta la care alegerile imi apartineau doar mie. Eu alegeam hainele, mancarea, plimbarile, orele de stat in casa, jocurile, desenele, compania. Si era uneori obositor si alteori reconfortant. Uneori alegerile mele nu erau pe placul ei, dar negociam un pic, mai lasam eu, mai lasa ea, si treaba era rezolvata. 
Acum incepe sa fie altfel. Alegerile sunt ale ei, iar eu sunt spectator din ce in ce mai mult. Cel mai greu imi este sa raman spectator la alegerile legate de copii:d. E o lectie pe care inca o invat. Cum sa nu ma bag.
Caci da, Andreea are mai nou preferinte foarte clare in ceea ce priveste prieteniile. Sa le zicem asa, desi, cu exceptia relatiei cu Mariuca si Sofia, pe care le stie de cand era bebe, este mai degraba vorba de preferinte de moment, supuse schimbarilor de temperament si chef. 
E evident ca gradinita aduce cu sine extinderea retelei de "prieteni", apar preferinte si antipatii, jocuri in comun, certuri, neintelegeri, drame si iubiri rapide. De cele mai multe ori alegerile ei mi se par ok. Daar...sa zicem ca sunt situatii in care as prefera sa aleaga alti "prieteni". Pentru ca un anumit copil mi se pare ... prost crescut (da, stiu, sunt nesuferita, dar asta e:D) sau neprietenos sau cam violent. Sau nu-mi place ca in relatia cu un coleg Andreea are rolul celui condus, nu conduce ea. 
Sau, dimpotriva, as vrea sa se joace cu o anumita fetita sau baietel pentru ca mi se pare un copil simpatic. Sau pentru ca respectivul copil e topit dupa Andreea si ea il ignora. Sau pentru ca ma inteleg cu mamica respectivului :d. 
Discutiile pe tema asta arata deocamdata cam asa:
 - Cu cine te-ai jucat azi?
- Cu X, Y, Z. Cu W nu ne jucam, nu ne place de el.
- Dar de ce?
- Nu ne place. Face galagie, ne deranjeaza..
- Dar cu V te joci? (de V imi place:d)
- Nu.
- Pai de ce?
- Nu vreau. Ma joc cu X, Y, Z. Si cu Q. 
- Iti place de Q? ( mie nu:d) Nu e si el cam....galagios?
- Nu. Cu Q ma joc. 
- Dar T nu mai e prietena ta? 
- Nu. Nu ma mai joc cu T. 
- Pai de ce? Ca era simpatica....
- Nu-mi mai place. Eu ma joc cu X,Y, Z. Si cu Q. Vreau sa-i chem la mine acasa. 

Dar pana la urma sunt alegerile ei. Si asa va fi de acum incolo. Cu unele voi fi de acord, cu altele nu. 
Tot ce pot sa fac este sa studiez din umbra, sa punctez pe ici pe colo lucruri pe care le observ, sa pun intrebari, sa inteleg mecanismul ei interior. 

Comentarii

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. :) o lectie invatata....

    RăspundețiȘtergere
  3. oo, nici eu n-am inteles pe ce criteriu isi alege prietenii dar am decis ca ii respect alegerile si gata.
    Plus ca sunt fascinata cum cu unii are un soi de alchimie si e clar ca se intelege mai bine decat cu altii.
    In privinta antipatiilor, pina acum despre un singur baietel de la gradi mi-a spus ca nu ii place sa se joace cu el (si inteleg de ce).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo