Ce mai face ea

Repeta la toata lumea ca ea e acum la grupa mijlocie si nu mai e la Albinute, ci la Fluturasi..

Vorbeste. In continuu practic. Cu noi, cu papusile, cu plusurile sau singura. Inventeaza discutii intre degete de exemplu si isi tine mainile fata in fata si vorbeste pe voci...

Scoate o gramada de "perle", e haioasa, amuzanta, ne face sa radem. 
Rade. Mult. Plange. Suficient. Traieste la fel de intens si bucuria si tristetea. Lucram un pic la partea de control al emotiilor, caci nu orice mica problema merita lacrimi...
Poceste inca unele cuvinte, cel mai amuzant fiind potoganul. O las in pace, mi se pare haios:d.

Pe cat de creativa este cand vine vorba de joaca, pe atat de refractara este la orice discutie despre cifre:d. Peste vara nu am facut nimic "serios" cu ea acasa, lasand-o la liber, cu multa joaca si excursii. Acum insa am planuri, mai ales ca sunt multe de recuperat. Cifrele le stie, dar daca o scoti din papagaliceala sirului pana la 15 ai pierdut-o. Cine vine dupa 7 e un mister. La fel si orice forma de adunare sau scadere simpla. 
La fel de problematice sunt si zilele saptamanii, desi in primavara le stia. Amnezie pe toata linia. Reluam si asta. 
Literele inca le stie, cu vreo 3-4 exceptii. Am inceput usor sa lucrez din nou cu ea, sa le scriem, sa ne aducem aminte de ele. Saptamana viitoare incep sa ma organizez seara si sa avem 10-15 minute pentru citit cuvinte scurte, pentru calcule, cifre si alte treburi de stiut. Cam asta e limita de atentie a mandrei la chestii "serioase":d. 
Ii place sa danseze, dar singura, neinvitata, nebagata in seama. Are un stil al ei, usor robotizat, cam caraghios, dar daca ii da un strain atentie si o invita la dans se leagana cu privirea in gol si fuge cat de repede. Aseara am fost la un botez si baietii din zona incepusera sa faca un fel de break-dance. Evident ca Andreea a inceput sa-i imite, in ciuda incercarilor mele de a-i sugera ca fetele nu danseaza neaparut cu mainile pe jos..."Dansez cum vreau eu!",  a fost singura replica primita, asa ca m-am retras.

Deseneaza foarte frumos, animale, flori, scene din povesti sau din parc. Animalele sunt uneori greu de identificat, dar odata ce-ti explica ce este iti dai seama ca exista o logica in modul ei de redare. Zebrele au picioare foooarte lungi pt ca alearga repede. Girafa e toata un gat practic si un corp minuscul undeva jos. Iepurele e burtos, cu urechi uriase. Pisicile sunt mereu foarte mici, pentru ca in mintea ei vede doar pisoi...

Serile sunt in continuare minunate. Cu o poveste citita de tati. Pupici, un cantecel de la mami si urari de vise frumoase. Apoi liniste pana dimineata. Se trezeste pe la 7.30 si pastreaza linistea pana la 8 cand tati pregateste cafeaua si o trezeste pe mami. 

Are circa 4 ani si 4 luni, fix 110 cm si usor sub 17 kile.
grafic, cam asa: (dansa e punctu rosu:D)
Foarte inalta, cam pe la mijloc cu grasimea:))

Comentarii

  1. Ah, e bun graficul! Merci
    In rest multe asemanari cu Ilinca:) tot o problema cu cifra 7:)), danseaza mult mai bine singura decat bagata in seama-aici intra mai multe lucruri pe care le face nebaata in seama mai bine;

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu cifrele tot asa, daca o scoti din insiruiala pe care o stie se rupe filmul iar grupa mijlocie e cea mai tare chestie;
    Altfel, daca ma supar pe ea si o cert imi spune 'sunt si eu o fetita mica/sunt si eu un sufletel micut' etc:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte inspirat raspunsul ei:)). Nu te poti lega de o fetita mica, nu?:d
      Noi facem acum un joc cu cifrele, care cica ajuta sa o scoti din papagaliceala: spunem cifrele pe rand, adica ea 1, eu 2, tati 3, ea 4, eu 5 si tot asa..O sa anuntam rezultatele:))
      Also, am o carte cu metode de invatat chestii daca vrei iti dau pe mail.

      Ștergere
  3. dragut jocul, da, cred ca e util, poti face asta si cu zilele saptamanii/lunile anului samd
    da, te rog:) si merci!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo