Experiment cu lapte si culori

Am cumparat de curand o carte cu experimente. De fapt o colectie de activitati haioase pe care le poti face acasa. Sunt usor de facut, interesante si au si o latura educativa pe care copiii o inteleg sau nu in functie de varsta. De exemplu ceea ce pentru un copil mare este o explicatie despre electricitate statica, pentru unu mic este un sarpe de hartie care se ridica sub forta magica a unei rigle. Si tot asa.
Eu le-am impartit in 2 categorii. Unele de facut acum, altele de lasat pentru mai la primavara, cum e cazul cutiei in care cresti cu dragoste o omida pana iese un fluture:d
Primul "experiment" este de fapt o reluare, pentru ca-l mai facusem si anul trecut. Dar Andreei i-a placut asa mult ca am zis sa incepem cu el. 
Ce se intampla cand se intalneste laptele cu dero de vase? Asta:d 
 
Se formeaza curcubee si cercuri fermecate. Explicatia stiintifica este ca grasimea din lapte se separa de solutia de degresat, ceva legat de molecule care se resping...
Metoda: puneti lapte de 3,5% intr-o farfurie. Amestecati diferite nuante de colorant alimentar sau acuarele cu putina apa, sa aveti cam 3-4 cescute cu solutie colorata. Puneti un pic de dero de vase intr-o ceasca. Apoi, puneti cu pipeta sau daca nu aveti (ca noi:d) cu lingurita un pic de culoare in mijlocul laptelui. Imediat dupa ungeti un bat de ureche cu solutie de vase si atingeti laptele. Culoarea o sa se imprastie rapid spre marginea farfuriei. In timp,pe masura ce se amesteca laptele cu solutie de vase reactia devine mai lenta. Tineti batul de ureche in mijlocul petei de culoare si ea se va largi...
Distractie placuta!

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...