Despre serbare, globuri si un pic de empatie

Am trecut cu bine de serbare. Am avut un pic emotii dupa experienta din anii trecuti, cand matza s-a blocat si ori a plans, ori n-a scos decat niste sunete soptite. Acum era si mai si caci intamplarea a avut lor in ditamai sala de la Palat, asa ca motivele emotiilor erau si ele inzecite: loc necunoscut, oameni multi, lumini, agitatie, scena...
Dar, contrar asteptarilor noastre de oameni patiti, totul a iesit frumos. Andreea a aparut vesela pe scena, chiar daca era clar emotionata. S-a strambat si hlizit pana i-a venit randul, apoi a apucat-o brusc scarpinatul, in cap, pe picioare, in fine...in limite ok ca sa ne amuzam.
La finalul serbarii a primit o papusa cu rochita mov, botezata pe loc Sophia I, care a fost acomodata imediat in pat, langa Pisi, Maimu si cei doi dinozauri pitici. 
Zilele astea e mare agitatie pe tema globurilor, avand in vedere ca urmeaza o excursie la o fabricuta din Curtea de Arges. 
Si inca o vizita la niste copii mai amarati dintr-un sat de pe langa Bucuresti.
Mi se pare important sa ii povestesti celui mic si despre oamenii mai putin norocosi decat el, despre ce inseamna sa fii sarac, despre copiii fara jucarii si hainute. Nu cred ca este o trauma pt el, dimpotriva este un exercitiu de empatie si o lectie despre importanta de a darui si a ajuta. Eu nu m-am ferit sa-i arat copiii de pe strada sau batrani care cersesc. Mi-a pus zeci de intrebari de fiecare data, a revenit apoi la subiect zile mai tarziu, dar a inteles ca nu toti oamenii traiesc ca ea, ca altii au nevoie de ajutor, ca e frumos sa renunte la o parte din lucrurile ei ca sa le dea altora...
Din pacate multi parinti se tem sa le arate copiilor latura mai putin colorata a realitatii, tinandu-i cumva intr-un glob. Riscul este sa ajunga sa nu aprecieze cu adevarat ce au, crezand ca totul li se cuvine si ca nu exista alta varianta de a trai. Sa nu stie sa daruiasca, sa renunte la al lor pentru altul. Sa-i dispretuiasca pe cei saraci, sa batjocoreasca cersetorii, sa rada de copiii murdari sau imbracati ponosit. Eu zic ca modestia si empatia sunt lectii pe care le predam in picaturi mici, de la varste copilaresti, ca sa nu crestem adulti cinici si indiferenti.

Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...