Retete pentru o mofturoasa. A mea

Dupa cum stiti daca bagati ochiul pe aici din cand in cand, fii-mea este o mofturoasa cand vine vorba de mancare. Nu a excelat niciodata la acest capitol, unele dintre cele mai crunte amintiri ale mele fiind cu mesele ei in primul an de diversificare. Cosmar! 
Intre timp a ajuns sa manance singura cantitati care par sa-i asigure cresterea si sanatatea, evident mai mici decat as vrea eu sa fie. Insa, diferenta majora intre mama ce sunt acum si cea care eram acu vreo 2-3 ani este ca am invatat sa nu ma mai stresez cand vine vorba de mancat. Cel mult negociez inca 4-5 linguri..
O alta diferenta majora este ca am incetat sa sper ca fii-mea va aprecia vreodata mancarurile gurmande pe care le mai incercam eu si taica-su sau ca va dori ever sa incerce ceva necunoscut. Am incercat si eu si ta-su si bunicii sa o convinga sa guste, nu o lingura, ci macar ceva similar cu degetul mic al furnicii. Inutil. Nu cunoaste, nu gusta. Nu arata a ceva ce a testat deja si stie ca ii place, nu vrea sa auda de incercari.
Asa ca, dupa 4 ani juma de studii am elaborat o lista de mancaruri rapide, gustoase, suficient de sanatoase si mai ales acceptate de monstru. La ele apelez seara, pe fuga, sau in weekend, cand nu ne refugiem in vreun restaurant sau la bunici.
Iata-le! Dovada esecului meu ca bucatareasa a fiica-mii, dar si a vicleniei de care sigur e in stare orice mama:
1. Paste cu chestii ascunse. Pastele sunt secretul oricarei mese de succes, sunt usor de facut si gustoase. Doar ca ele singure sunt destul de nehranitoare. Asa ca le folosesc ca baza pentru a ascunde chestii de care altfel fii-mea nu s-ar atinge si despre care habar n-are ca se afla la ea in farfurie:
- paste cu pasta de spanac si brocolli (se oparesc verziturile si se blenduiesc bine cu putina sare si eventual branza rasa)
- paste cu dovleac copt (se blenduieste bucata de dovleac si se amesteca cu 2-3 linguri de sos de rosii ca sa nu se prinda ca e altceva la mijloc...)
- paste cu sos de ciuperci (astea sunt big no no la dansa asa ca singura sansa sa le manance este sa le blenduiesc pe furis si sa le amestec cu putina smantana) 
- pe acelasi model i-am servit si conopida cu branza. 

2. Pizza cu iarba. Adica blat de pizza (cum n-am timp seara sa fac blat folosesc aluat de foietaj de la mega image) intins in tava si uns cu sos de rosii, last un pic sa se coaca, apoi se scoate si se pun deasupra felii de prosciutto crudo, parmezan si frunze de rucola. Noua ne place foarte mult ce iese. Si Andreei.

3. Toast cu fructe de padure (idee luata de la Simbio, bistroul nostru preferat). Mega simplu, mega hit, nu doar la Andreea, ci si la prietenii mari care au testat. Se ia o felie de paine si se baga in toaster. Se iau 2-3 maini generoase de fructe de padure si se pun in tigaie cu niste unt topit. Se mozolesc acolo pana se inmoaie si lasa zeama, se adauga o lingura de miere, se pune peste toate astea felia de toast si se inmoaie in zmarca cat sa se patrunda si gata. Asta e. Un mic dejun sau un desert delicios. 

4. Mancare de linte (aka mazare mica pt ca linte suna necunoscut si dubios). Nu e mare hit, dar odata pe luna merge...

5. Pizza pe felie de paine. Asta e pentru situatii de ultra criza de timp sau chef. Practic turtesc o sunca, o felie de cascaval, niste masline si niste sos de rosii pe o felie de paine si le arunc in cuptor.

6. Clasicele: peste la cuptor cu lamaie, carne de curcan/porc la cuptor/gratar, cartofi la cuptor/piure, spanac, ciorba (asta dureaza gen o lingura pe ora asa ca nu ma omor sa-i fac sau sa-i dau prea des...). 

6. Gustari: sandvis cu unt de arahide si felii de banane, clatite americane cu dulceata, paine cu branza tartinabila si felii de banane, briose cu afine. 

7: Cel mai simplu si iubit smoothie. Un iaurt mic, o mana de fructe de padure congelate, o lingura de miere, o lingura de lapte sau apa fiarta ca sa se inmoaie un pic fructele (daca sunt congelate doar). Se omoara la blender. Se servesc cu lingura din cana. Prea bun!

Comentarii

  1. Uf, uf, uf... mofturile astea :)

    Îți recomand o carte, French Kids Eat Everything, de Karen Le Billon (http://karenlebillon.com/books/), în care povestește cum a reușit să le convingă pe cele 2 fete (tare mofturoase) ale ei să mănânce cu bucurie și variat. E scrisă haios, presărată cu povești cu iz franțuzesc. Eu deja am citit-o, deși deocamdată piticul meu nu face nazuri, dar înțeleg că pe la 2 ani e perioada hotărâtului ”NU!” :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu teoria franceza. Sa- i pui zilnic un aliment pana il accepta. Sau asa ceva...Am incercat cu diverse produse si nu e nu. Plus ca fiind vorba de masa de seara timpul disponibil pt figuri si fitze e limitat si prefer sa se culce mancata. O sa iau si eu cartea. Poate imi da idei noi:)

      Ștergere
  2. Si noi stam prost la acest capitol. Tot la 4 ani si eu mai negociez cate o lingura. Ii place mult in schimb supa cu galuste, sarmalele si spaghete cu branza. In rest mofturi. Nu se omoara cu nimic, mancanca totusi piure cu chiftele, snitele. Toate i le fac la cuptor. Uneori pizza si o alta chestie surprinzatoare ii place quiche cu ciuperci, cateodata isi aminteste si ma pune sa-i fac si mananca mai mult decat mine. In rest cam pauza. Cu deserturile nu se omoara imi cer salam de biscuiti si clatite americane. Ambele se fac repede asa ca de cate ori imi cere ii fac.

    RăspundețiȘtergere
  3. La noi se adauga: somon afumat, castraveti (ar rontai în fiecare zi), clatite sarate (le facem normal si cît sînt înca în tigaie dar le umplem cu sunca, brînza rasa, ciuperci, eventual un ou), quiche clasica (nici zece minute prepararea, numai sa ai aluatul gata cumparat sau facut în weekend si congelat) si iaurtul cu miere, nelipsit seara. Aa, si supa din legume verzi (nu stiu de ce o manînca doar daca e verde; supa Vicai, din mazare si ceapa verde, a fost un succes!).
    Uneori o cana cu lapte cald înainte de somn si gata.
    Andreea o fi ea mofturoasa, dar creste super frumos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. somon afumat a bagat si a mea la greu:). pt ca pana anul asta nu se atingea de peste si era singurul mod de a o convinge sa guste. acum ca mananca si peste normal nu-i mai dau afumat...
      Clatite mai facem si noi, dar doar pe varianta dulce. Nu m-am gandit sa bag branza sau sunca in ele..hm, buna idee.
      Cu supa e cam greu la noi..ca se lalaie mult la ea si ne apuca ora de baie la masa:)). Mazare si ceapa verde? Cum vine asta? Fierte si blenduite?
      Multumim de vorbe frumoase:)

      Ștergere
    2. Ia uite, nu știam că am devenit o ”referință” culinară aici :). Adi cred că se referă la această supă: http://flyingumbrellas.blogspot.be/2013/06/de-ale-gurii-din-gradina-supa-crema-de.html.
      Cât despre galettes, cele sărate, le știm și noi, după experiența de astă vară prin Bretania. Tare bune, sățioase și umplute cu tot felul de minuni. Merită de făcut!

      Ștergere
  4. Fierte, dar nu foarte mult, sa ramîna mazarea verde, plus un cartof. Vica pusese si menta, eu nu gasesc unde stau. E super buna si fara. Clatitele sarate vin de fapt din Franta, "galettes", si se fac cu hrisca. Nici hrisca n-am unde stau si le fac ca si pe cele cu umplutura dulce: http://lumeamare.ro/2013/03/22/galettes-bretonnes-clatite-din-misterioasa-bretanie/

    RăspundețiȘtergere
  5. Orice leguma e usor "pitibila" intr-un soi de sufle. Adica iei leguma (brocoli, conopida, ciuperca, morcov, dovleac, spanac, orice e in sezon, chiar si sfecla) o fierbi, o blenduiesti bine cu niste branza sarata, ierburi si un pic de smantana plus 3-4 galbenusuri de ou si 1-2 linguri de faina (sau gris). Albusurile batute spuma amestecate cu carmazul asta si bagat la cuptor intr-o tava mai inalta. Chestiunea iese cumva "pufoasa" daca bati albusurile spuma, daca n-ai chef le poti amesteca pe toate la gramada si atunci va iesi mai densa. Cand iese pufoasa treaba are cumva si alt gust si copiilor le place. Daca fierbi legumele in we si le tii in frigider poti face seara tac-pac sufle. Sau il poti face si tine in frigider si incalzi seara. E bun! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, suna bine. O sa incerc. Poate portie mai mica. La 3-4 oua iese maricica nu?

      Ștergere
    2. Da, poti sa faci si doar pentru ea o singura portie coapta intr-un d-ala mic de ceramica si atunci pui o mana de legume, putina faina si doar un ou. Chestia e ca nu prea poti crea multa spuma dintr-un singur albus. Macar doua sa fie.

      La fel se pot piti in placinta cu foi de placinta de la magazin (nu foetaj care are margarina). Legume pasate cu branza si oua si iese placinta (sau pateuri) f buna. Toata jmecheria e sa pui branza telemea sarata care acopera destul de bine cam orice "gust dubios" :))))

      Ștergere
    3. mda, asta nu vrea placinta. de niciun fel..Cica a mancat la gradi placinta cu dovleac, dar nush prin ce minune, ca acasa nu se atinge de nimic cu foietaj...

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo