Transalpina Ski Resort

Dupa cum ziceam in postul anterior, saptamana trecuta am evadat 3 zile pe langa lacul Vidra ca sa schiem la Transalpina Ski Resort. 
Este un domeniu schiabil amenajat in ultimii doi ani, planurile acolo fiind mari. Deocamdata se poate schia pe partia principala, cu dificultate medie, la care se ajunge cu telegondola, si pe inca vreo doua mai mici, usoare, amenajate pe culme, dotate cu teleschi. Practic urci cu telegondola pana sus si de acolo iei teleschiul inca un pic. Cat am fost noi teleschiul nu mergea, din motive de oameni prea putini, asa ca am schiat pe partia mare. 
Sa o iau pe bucati.
Dificultate: medie. Din ce am vorbit cu oamenii mai experimentati in ale schiului partia e printre cele mai misto din tara. Pentru mine, incepatoare de 1 an, a fost mai greu la inceput. Dupa o zi insa prinsesem curaj. Deci e ok:)
Accesibilitate: Dupa cum ziceam partia are telegondola, iar sus sunt amenajate niste cabanute unde se poate bea, manca si face pishu foarte civilizat :d. Problema este cu accesul pana la telegondola. Zona nu este prea dezvoltata turistic inca, nu sunt spatii de cazare in apropiere si majoritatea celor care vin aici stau in Obarsia Lotrului, un sat la vreo 5-6 km de partie. Alta varianta este la Voineasa, care e la 37 de km de telegondola...so...cam aiurea... Din ce am vorbit mai sunt doua pensiuni in constructie si probabil se vor inmulti in urmatorii ani. Altfel, daca vreti cazare cat mai aproape, cautati din timp la Obarsie.
Noi am ajuns acolo venind  dinspre Brasov, am intrat pe Valea Oltului si la Brezoi am cotit spre Voineasa, apoi treci un deaaaal unde cica ninge mai mereu:d si in vreo 10-15 km am ajuns la partie. Drumul e bun, cu cateva portiuni in lucru, dar civilizate. 
Peisaj: Nota 11. E superb acolo. Sincer nu stiu daca mai e vreun loc in tara  unde, din varful partiei sa vezi ditamai lacul si muntii impaduriti pana departe. Pentru peisaj, merita mers si vara si iarna, cu siguranta. 
Alte  poze de aici
 peisaj de sus de tot
 teleschiul pentru incepatori
 partia principala
 telegondola si zona de mancat:)
Parerea mea: zona este superba, partia minunata, oamenii primitori. Amenajarile de acolo sunt facut cu bun gust si atentie la detaliu (ex. toaletele stralucesc, iar cabanutele unde poti manca sunt din lemn). Preturile sunt decente. Partia este nivelata si acoperita cu zapada artificiala ori de cate ori este nevoie. 
Dar. Din motive politico-administrative pe care nu le-am studiat investitia s-a oprit la jumatate. Adica anul trecut inteleg ca nu s-a mai facut cam nimic, asa ca la baza partiei este un mic dezastru: o cladire in constructie, parcarea cucu si mult noroi. Inteleg ca in proiect ar mai fi niste partii de amenajat, dar deocamdata totul e in pom. Oamenii de acolo se plang ca, desi ei au zapada cand la altii ies floricelele pe partie, clientii sunt putini, concentrati in weekend. 

Comentarii

  1. merita mentionat si faptul ca intre voineasa si petrosani nu exista pos sau bancomat. cu alte cuvinte, daca te trezesti la partie ca nu ai bani decat pe card, tre sa mergi ori la voineasa ori la petrosani sa scoti. adica 35 de km dus, 35 de km intors in orice parte vrei !
    pam pam



    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo