Zane, Craciuni si alte detalii complicate

Daca nu esti pregatit sa improvizezi ani in sir povesti despre zane si spiridusi, in orice moment al zilei si la tzaspe ani dupa ce prezentasei pompos nush ce poveste aberanta cu Mos Craciun, mai bine o lasi balta si spui direct adevarul. Lasa lumile fantastice si zanele miraculoase si barbosii cu sanie si reni pentru aia care au timp, chef si imaginatie. Si care nu se socheaza brusc cand sunt loviti de enunturi de genul "nu, mami, Berli nu a venit de la o doamna cu pisici, ci de la Mos Craciun". 
Caci da, recunosc, asa i-am povestit la momentul respectiv. Ca pisicul Berli e cadou de la Mos. Acu 2 ani totusi.. Doi ani din cei 5 de pana acu ar trebui sa fie cam cat o eternitate, nu? Sa mai si uiti din lucrurile aberante pe care ti le spun parintii...
Dar nu. Surprise! 
Azi pe drumul spre gradi povesteam despre cainii cu si fara stapan, mergand in viteza a doua (:d) in spatele unor masini de hingheri. Si ii explicam de ce aduna cainii din parc, ca unii n-au stapan si poate sunt bolnavi sau le e foame si ii duc in alta parte. 
- Eu o sa-mi iau si pisica si caine cand sunt mare!, a declarat dansa hotarata. 
Stiam deja planurile ei cu privire la animalele care vor sta in vila pe care si-o va face...Caci da, ea nu va sta la bloc!
- De unde vin pisicile? 
- De la magazin. Sau de la oameni care au mai multe animalute si mai dau din ele. Cum l-am luat noi pe Berli, de la o doamna! (evident uitasem complet inventia cu Mosul....)
- Nuuuu! Pe Berli l-a adus Mos Craciun! De la el e!, vine rapid replica hotarata din spate.
WTF? si acu ce zic? Ca asa e si continuam aberatia? Sau ca nu e asa... aka am mintit...aka ce fel e parinti oribili sunteti?
- Pai si Mosu de unde il avea pe Berli?, incerc eu sa invart subiectul?
- De la el de acasa, cum de unde? 
Si acum urmeaza marea invarteala, un fel de "daca nu scap nici asa, sunt pierduta"
- Si Mosu are si el o baba? O Doamna Craciun?
- N-are! 
Super! A functionat! Sa analizam pe restul drumului pana la gradi de ce Mos Craciun nu are si o Baba Craciun:D
In urma cu cateva zile am trecut printr-o faza similara cu zanele. Andreea tocmai facuse o casuta in parc si era suparata ca zana nu avea si pat in noua locuinta. Asa ca Dan a zis sa scoata chiar in acel moment delicat la iveala spiritul lui ingineresc si tranteste brusc ca "zanele nu exista de fapt". Am calculat rapid in gand potentialul de dezastru al enuntului, posibilele urmari, cum salvez situatia, cum fac sa o conving ca desi poate parem niste mincinosi acum de fapt nici eu, nici ta-su nu suntem...cum intorc timpul inapoi ca sa apuc sa previn dezastrul punandu-i eventual piedica lui Dan... Nasol moment..
Dar Andreea s-a repliat rapid si a decis: "Ba da, exista! Si afara si in casa". Pfiuu..de data asta am scapat usor...
Deci, ca sa fie clar, astia mici nu uita! Nimic! Niciodata. Daca bagi in ecuatie zanele, esti blocat in lumea lor. Daca inventezi cadouri de la Mos Craciun, o sa ramai cu batranul magic agatat de gat niste ani de-acu incolo.
Nu te lasa pe tanjala, nu uita povestile prezentate, nu te baza pe memoria scurta. 
Acum stau si ma gandesc ca se apropie etapa Zana Maseluta! Alta complicatenie. Sa nu uiti sa ascunzi dintele sub perna, sa nu uiti sa-l iei..sa lasi un banut...sau un cadou mic...sa nu te incurci in explicatii....
Nu era mai bine pe vremea mea? Cand dintii erau smulsi cu usa? 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo