Excursie la 7 Scari

Canionul de la 7 Scari este la vreo ora si jumatate de Timisul de Jos, aproape de Brasov, fiind o solutie frumoasa de excursie si pentru copii si pentru parinti. Drumul este accesibil, in panta usoara, cu 2-3 portiuni mai abrupte, dar nu imposibile pentru un copil de 4-5 ani sa zicem. Cei mai mici probabil vor obosi si vor cere in brate la un moment dat...Asa ca pentru ei ar fi ideal un sistem de carat in spate:)
Noi am fost prima data cu Andreea acolo in marsupiu, la 1.5 luni:d. Apoi din nou anul trecut, pe picioare, dar canionul era inchis si nu am putut trece prin el.
Asa ca am revenit in weeekend ce tocmai a trecut:).
Drumul este foarte frumos, poteca mergand de-a lungul unui parau cea mai mare parte a timpului. Exista locuri de picnic si poienite numai bune pentru pauze. 
 
 Noi am mers de data asta impreuna cu prietenii nostri, parintii Mariucai, asa ca fetele s-au chiuit si fugarit tot drumul si au uitat de eventuala oboseala. Dupa vreo ora si un pic cred am ajuns la intrarea in canion, unde mai nou exista o cabanuta de unde se cumpara bilete:d. Mda...nimic nu e gratis..
Partea buna este ca noile scari arata foarte solide si nu mai ai senzatia ca se desprind in curand din stanca asa cum mi se parea mie la traseul vechi. Cele sapte scari traverseaza pratic canionul, peste cascadele foarte galagioase. 
 
  
za big one:d
 
 
 O parte dintre scari sunt aproape verticale asa ca n-as duce un copil mai mic de 4-5 ani pe acolo sincer...A doua scara este foarte inalta si destul de scary la vedere, dar cu pasi mici si rabdare ajungi sus:d
Biletele costa 10 lei pentru adulti si 5 lei pentru copii, la care se adauga inca 5 lei pentru casca celui mic. Daca vrei, copilul este prins intr-un ham, similar cu cele din parcurile de aventura, ca sa poate fi tinut din spate de parinte in timp ce urca scarile. Ideea e buna pentru ca ele sunt destul de alunecoase si parca te simti mai bine stiind ca il poti tine bine cu o mana in timp ce urci. 
La iesirea din canion exista marcaj pentru traseul de intoarcere, prin padure. Cei care au picioare pot continua poteca in sus, spre cabana Piatra Mare.
poteca de ocolire la iesirea din canion
 Masa copioasa de dupa:)
 La intoarcere de pe traseu ne-a prins si o mega ploaie cu tunete si fulgere, dar pelerinele noastre de 30 de lei de la decathlon si-au facut treaba:D
Declaram deschis sezonul de excursii la munte 2014:)

Comentarii

  1. Absolut superb!!! Nu am cuvinte sa-ti descriu, dar imi place ce am vazut. Mi-ai facut dor de muntii si toate locurile frumoase din Romania... Si eu aveam 4 ani de cand am primele amintiri de pe munte, dar respectul si dragostea de natura asa se invata, punand mana (si genunchii) pe pietre :-)))) Si la noi incepe sa vina vremea buna, si noi declaram in curand deschis sezonul, acum ca amandoi copiii sunt verificati la 15km+ de mers pe jos vreau sa mergem sa vizitam din nou un loc aproape de noi, Elora Gorge (https://www.flickr.com/photos/grandriverconservation/sets/72157625218910282/) si Elora Quarry (https://www.flickr.com/photos/grandriverconservation/sets/72157625218950886/), un traseu complet de canion, pe sus si pe jos, printre cascade si niste peisaje de-ti taie rasuflarea... doar ca e foarte lung daca vrei sa-l vezi pe tot, am dus copiii cand erau "portabili" dar acum cred ca le-a venit momentul la tocit genunchi :-)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce frumos e si pe la voi!:) Am facut o singura data rafting, dar mi-a cam placut:). As mai merge.
      Si noi avem in plan mai multe excursii anul asta, ca am testat-o pe andreea anul trecut si e ok:)

      Ștergere
  2. aaa, ce idee buna de excursie! mersi, Roxana! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte frumos acolo:)
      Poate aveti bafta si nu prindeti ploaie:d. Noi ultimele doua dati ne-am intors de acolo pe ploi torentiale...

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo