Domnisoara Poimaine si Joaca de-a Timpul

Cartile de povesti au fost intotdeauna unul dintre motivele mele preferate de a cheltui bani. Cred ca daca as face un total al sumelor date pe cartile Andreei rezultatul ar fi impresionant. Pentru ca minunatiile astea nu sunt deloc ieftine.
De cele mai multe ori ma inspir de pe blogurile altor mamici. Prefer sa cumpar carti deja testate dupa ce am dat cateva rateuri in achizitiile mele. In librarii nu am timp sa stau mult, sa lecturez textul si adeseori ma pacalesc ilustratiile. Si asa am ajuns acasa sa citim tot felul de bazaconii, fie stupizele si fara mesaj, fie cu un limbaj care mie nu mi se pare potrivit. 
Asa ca intai caut reviewuri, apoi le comand, cel mai des de pe elefant. 
Zilele trecute a venit o noua comanda si abia asteptam sa o impart cu Andreea pentru ca mie mi-a placut ideea cartii si eram curioasa daca o sa-i placa si ei. Este vorba de Domnisoara Poimaine si Joaca de-a Timpul. 
A fost un succes total, desi atunci cand am frunzarit initial cartea  mi s-a parut un pic dificil de urmarit si poate prea lunga. Dar m-am inselat. Textul este foarte frumos, plin de imaginatie, te prinde imediat, de la prima pagina. Desi este o singura mare poveste, ea este totusi impartita in mai multe parti, asa ca poti imparti cartea in mai multe seri de lectura. 
Ideea povestii este sa explice cat mai creativ si clar copilului care e treaba cu timpul, cu ordinea zilelor, cu conceptul de trecut, prezent si viitor. SI reuseste acest lucru intr-un mod minunat.
Mai multe despre carte a povestit Camelia, de la Mic Atelier de Creatie.
Tot la ea am gasit ideea unui joculet bazat pe subiectul cartii. Practic este vorba de circa 20 de cartonase cu cate o caracteristica a unui personaj si cel mic trebuie sa isi aminteasca despre cine este vorba. De exemplu "are mustacioara, dar nu barba", "este razgaiata", "are parul strans in coc si un sal pe umeri", si tot asa...
Este un joc de citit si de memorie, care a distrat-o tare mult pe Andreea. La rugamintea ei cred ca l-am jucat deja de vreo 3 ori, desi acum stie pe dinafara personajele:D
Asa ca o sa aplic ideea si la alte povesti, mai ales ca uneori am impresia ca ea asculta, dar nu retine mare lucru din ce ii citim noi....

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo