Vacanta noastra la Sfantu Gheorghe

Vacanta noastra la Sfantu Gheorghe s-a terminat ieri, dupa 6 zile de soare, vant si ploi. Am avut cam de toate. Si cald si frig, si ploaie si vreme de plaja. Apa marii cam rece rau...abia sambata se incalzise un pic cat sa poti face o baie relaxat. 
Nu ca asta ar fi fost o problema pentru Andreea care s-a balacit si pe vant si pe nori, chit ca ii clantaneau dintii in gura...
Sa va povestesc un pic despre acest loc.
Pentru cine nu a fost inca acolo, Sfantu Gheorghe e un sat. Are port, vreo doua carciumi si trei magazine unde gasesti chestii de baza. In rest o ulita prafuita care duce la mare, case cu vii, flori si rosii, vaci si cai care umbla liberi, cate un tractor pe ici pe colo. 
De ajuns se ajunge doar cu vaporul, din Tulcea (cam 4.5 ore) sau din Mahmudia (cam 2.5 ore). De la Bucuresti la Tulcea se fac circa 4 ore cu masina, iar din Tulcea in Mahmudia inca 30 de minute. Langa portul din Mahmudia exista curtea unei tantii unde se poate lasa masina, 5 lei pe zi. 

Cazarea se face la localnici, ca si mancatul. Noi am stat la Casa Alb-Albastra, al carei proprietar era in charge si cu trocariciul spre plaja (3 lei de persoana). Am mancat si acolo, dar si la o tanti din sat, Dumitrita Ivanov, mare mare bucatareasa si o femeie cu mult bun-simt (daca ajungeti acolo va recomand sa o cautati, e tare buna mancarea la ea). Pretul este circa 30-35 un pranz (cu doua feluri) si 15 lei cina. Daca mananci ambele mese in acelasi loc poti obtine o reducere si ajungi la 50 de lei pe zi. 
Evident ca am mancat mai ales peste, ciorba, plachie, rasol, prajit. Cand am simtit ca plesnim, am trecut pe salata de rosii si icre:d. La cerere, oamenii iti pregatesc insa si o friptura cu cartofi, caci pentru unii o saptamana de doar peste e cam mult. 
Vacanta in Sfantu Gheorghe inseamna foarte multa libertate pentru copii ( e plin de copii in sat, veniti in vacanta, plus aproape toti turistii pe care i-am vazut erau familii cu copii). Pe strazi (adica niste ulite de pamant, caci nu e voie sa pui nici macar pietris in zona fiind rezervatie) nu circula masini, asa ca am lasat-o pe Andreea sa se joace cu copiii din sat. Venea seara acasa plina de praf dar incredibil de fericita, caci atata libertate nu a mai vazut ea in Bucuresti. Se catarau in carute, fugareau mingea, mancau corcoduse de la vecini. Noi stateam linistiti in curte, cu o bere in fata si ne mai piteam uneori pe dupa gard sa vedem daca matza e ok... Era ok, evident, fascinata de vacile care umblau de colo colo si de baietii care se fugareau pe strada. 

In afara de plaja si plimbari prin sat, am bifat o excursie cu barca. Am fi vrut doua, dar nu a tinut vremea cu noi. Pretul este de 50 de lei de persoana si sunt o gramada de anunturi pe acolo. Nenea cu care am mers noi ne-a plimbat vreo 4 ore, pe canale si apoi spre lacul Sahalin (ei ii spun balta Meleaua) si apoi chiar pe insula Sahalin. Accesul pe insula este teoretic interzis, dar practic in lipsa de paza se ajunge si acolo. Oricum este o experienta frumoasa si ma bucur tare ca am ajuns acolo:). 
Una peste alta, cam asa e in Sfantu Gheorghe, un pic mare, un pic delta, un pic viata la tara. 

Comentarii

  1. asteptam postul asta :)..bai, ce frumos! vrem si noi sa mergem, inca de anul trecut dar facem ce facem si tot in corfu ajungem :) speeer la anu'

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super frumos, da:). Am vazut pozedin corfu...poate mergem si noi la anu:)

      Ștergere
  2. multumesc:). sunt facute cu telefonul, nu se vad mereu culori chiar ok...dar sunt frumusele:)

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar asteptam impresii.
    Tantarii sunt mit sau realitate de cosmar?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tantarii sunt dar nu asa rau pe cat se aude:d
      Apar seara, de pe la 7 juma-8 incolo. Cand te asezi sa mananci:)) Dar la pensiuni oamenii pun tot felul de chestii de gonit tantarii prin curte sau pe terasa asa ca e ok..
      Pe langa balti mai umbla si alte insecte ciupitoare, niste musculite portocalii. Dar nu sunt roiuri, sunt ok. La noi a fost suficient niste autan si o crema pentru ciupituri, ca na, am avut cateva pe picioare...
      Andreei ii puneam seara maneca lunga pentru ca oricum se lasa racoare.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo