Despre sotron si alte lectii de viata

Cred ca unul dintre lucrurile cele mai importante si cel mai greu de invatat la momentul actual este rabdarea. Andreea este un copil extrem de dinamic si activ, mereu inventeaza ceva, mereu vorbeste sau alearga. E ca un licurici.
Asa ca pentru ea rabdarea este un pic dificila. Este o lectie pe care incerc sa i-o predau cat mai des si in moduri cat mai usoare. Prin joc mai ales. Rabdarea de a-ti astepta randul, de a sta pana cand termina ceilalati ce au de facut, de a sta o tura ... 
Alt lucru important, extrem de important, este sa fii corect. Sa intelegi ca orice joc are reguli si ca toata lumea trebuie sa le respecte, mici sau mari. Altfel scopul jocului este pierdut. 
E alta lectie grea, nu mereu aducatoare de zambete:d. Sa accepti ca ai doar o sansa, nu 2-3..5 pana reusesti, ca poti pierde, ca trebuie sa lasi randul altora, ca nu mereu castigi....
Un joc care combina cele doua lectii este sotronul:d. Ce poate fi asa greu la sotron? 
Pai e greu, va zic eu, ca trebuie sa nimeresti nenorocirea de casuta si sa sari fara sa calci pe linie si sa te apleci intr-un picior sa iei piatra. Asta daca ai gasit o piatra buna, ca altfel joci cu juma de coaja de nuca. Si aia nu cade unde vrei, se rostogoleste, se duce prea departe..
Si asa jocul nostru in trei, amuzant si vesel la inceput, s-a teminat duminica intr-o criza de plans pentru ca matza a ramas ultima si nu reusea sa treaca de cifra 5. Si pentru ca trebuia sa plecam la bunici si eu am castigat jocul si ea nu. Si pentru ca era cald si frustrant si ea voia sa ajunga la 8...
Si eu ii explicam ca ori jucam corect ori deloc. Ca eu am castigat acum, ea va castiga alta data. Ca e ora de plecat acasa, ca mai venim si alta data. Ca nu putem vorbi daca ea plange si tipa, ca nu inteleg. Ca hai sa ne linistim si sa vorbim calm..
Faptul ca in toata harmalaia creata a intervenit un batranel saritor, care s-a apucat sa o mangaie pe cap si sa ii spuna ca nu trebuie sa planga, nu a ajutat de loc...Batraneii saritori simt cumva situatiile de criza si intervin exact cand te astepti mai putin, asa ca nu trebuie sa mai gestionezi doar criza copilului, ci trebuie sa-l convingi pe dumnealui sa te lase dracului in pace si sa dispara cumva din raza ta vizuala, asta pe un ton cat mai politicos, evident...

Revenind la rabdare si corectitudine, o sa mai incercam sotron si alta data. Asa ne-am chinuit si cu Piticot, dar pana la urma am invins:)).
Fara nicio legatura aparenta, am comandat setul asta. Mi se pare genial! 

Comentarii

  1. Învăţarea prin joc întotdeauna dă rezultate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e:). Din pacate nu am mereu ideile la indemana:) Dar incerc

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo