Despre umor la copii

Incercam sa-mi dau seama zilele trecute cand incep copiii sa aiba umor. Cand devin haiosi, dar nu pentru ca se stramba sau fac aiureli de bebelusi, ci pentru ca poti avea cu ei discutii la finalul carora razi sincer.
Cred ca undeva dupa 4 ani jumatate Andreea a inceput sa observe ca erau situatii in care ea spunea ceva si noi radeam. Si ne intreba "mami, asta e o gluma? am spus o gluma? a fost amuzant?"
II explicam ca da, ce a spus ea este haios pentru ca...
Apoi incerca sa repete experienta, chinuindu-se sa inventeze o gluma. Esec total evident pentru ca spunea niste aiureli fara sens, neamuzante. Ii explicam ca nu e haios, ca nu trebuie sa se chinuie sa ne faca sa radem. Se intampla spontan, cand se intampla. 
A avut momente cand se oftica. Pentru ca nu reusea sa ne amuze din nou. Pentru ca nu ne lasam amuzati. Niciodata insa nu am jucat teatru, nu am ras fortat la ce spune ea. I-am spus ca umorul nu poate fi mimat si nici fortat si ca uneori spunem lucruri amuzante, alteori nu.
Si se intampla tot mai des sa radem in trei pentru ca Andreea este de multe ori extrem de amuzanta. 
Cred ca descoperirea umorului este o etapa foarte importanta in dezvoltarea unui om. Cred ca un om care intelege o gluma, care este capabil de autoironie si ironie, care poate rade intr-o situatie dificila are o viata mai usoara si mai frumoasa. 
La noi in familie in special Dan este responsabil cu dezvoltarea simtului umorului la pice:d. El face misto de ea, inventeaza jocuri caraghioase (de genul "hai sa ne imaginam cum ar sta oamenii pe scaun daca nu ar avea genunchi":d) si o incita la schimburi de replici nebanuite. 
Eu de cele mai multe ori stau deoparte si ii las sa exerseze.
Intervin doar cand Andreea se intoarce spre mine si ma intreaba complice "mami, tati glumeste, nu?" :d 
Mai dificil este cand el isi exerseaza glumele cu copiii altora:))

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...