Despre copii si parinti in spatii mici

Vara ce tocmai se pregateste sa se duca ne-a dat ocazia sa calatorim destul de mult in trei, in locuri destul de variate, unde am dat peste mai multi sau mai putini alti oameni care calatoreau in 3,4,5....In plus, chiar si cand suntem doar doi tot nu ma pot abtine sa nu studiez copiii din jur, parintii, relatiile, comportamentul. 
Si asa am ajuns la o concluzie:)). Exista o linie foarte subtire intre exuberanta, veselie, energie, libertate si rasfat, proasta crestere, lipsa de respect. Vorbesc de copii, dar implicit de parinti.
Caci, desi limita tolerantei mele este destul de sus si privesc cu mare ingaduinta situatii care inainte de Andreea m-ar fi deranjat profund, cred ca exista o limita si ca libertatea pe care o acordam copiilor trebuie sa se opreasca undeva.
Eu zic asa:
E ok sa vezi copii alergand pe la terase/restaurante, chiraind si razand. Nu e neaparat ok sa alerge printre mese, sa traga de scaune sau sa agate fetele de masa daramand pahare. Eu ii sugerez mereu Andreei sa alerge cat vrea, dar nu printre mese. Sa se duca in gradina, in hol, in zona de dans, whatever, undeva unde nu se impiedica de chelneri si de oameni. Daca nu e loc de alergat, gaseste altceva de facut, coloreaza, joaca-te pe telefon, croseteaza bratari, povesteste despre nush ce printesa cu alti copii. 

E super ok (si extrem de distractiv:D) sa te trezesti cu copiii altora la tine la masa, adusi de fii-ta, sa coloreze sau sa trancaneasca impreuna. Nu e ok cand copilul respectiv incepe sa tropaie pe canapea peste hainele tale sau sa se intinda peste masa si farfurii. 

E normal ca uneori copiii se cearta, sa oftica, se enerveaza, se obosesc, si plang. E normal sa incerci sa il linistesti, sa discuti, sa rezolvi problema. Nu e ok sa aplici metoda "lasa-l sa se descarce si se va calma singur" intr-un restaurant/terasa/loc inchis:d unde alti n oameni mananca, dorm, citesc, asculta muzica, discuta. Daca ala mic nu se calmeaza singur in 5 minute si tu nu vrei sa intervii, o solutie ar fi sa-l duci undeva unde isi poate "descarca nervii" fara spectatori. 

Nu e ok sa te duci la terasa si sa uiti vreo 2 ore de copil, bucurandu-te ca se distreaza singur si nu are nevoie de tine, iar atunci cand face o boroboata sa incepi sa-l injuri si sa tragi de urechi. Nu e ok sa te astepti ca alti parinti sa aiba grija de el, fara ca macar sa bagi un ochi din cand in cand sa vezi daca totul e ok. 

Din fericire, vara asta am intalnit in mare parte oameni misto, cu toate lucrurile asezate corect in cap, si cu copii haiosi si intelegatori. Am intalnit insa si situatii de genul celor de mai sus, cand mi-as fi dorit sa vad parintii intervenind un pic, temperand calm copiii, indrumandu-i spre alte jocuri, alte locuri. 

Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...