Palatul Copiilor si anii 2000

Prima mea intalnire cu Palatul Copiilor a fost cand era mica, cred ca aveam vreo 6 ani si ai mei au inceput sa ma duca la diverse "cercuri". Din ce imi amintesc am fost la pictura, gimnastica si mai  tarziu la informatica.
Amintirile mele sunt destul de vagi, semn ca nu prea m-a marcat ce s-a intamplat acolo. Dintre toate imi amintesc doar de pictura, pentru ca pictam pe panza, ceea ce era extrem de neobisnuit pentru mine atunci.
La gimnastica nu cred ca am mers prea mult pentru ca imi amintesc ca se tipa. La un moment dat doamna de acolo mi-a plesnit una peste picioare ca nu facea bine spagatul si cred ca ala a fost finalul pentru mine....
Am evitat locul cat am putut ulterior, caci cladirea intunecoasa, cu culoare labirintice si sali mici nu imi crea buna dispozitie. De cateva ori am fost la piese de teatru si spectacole, niste targuri..dar asta mult mai tarziu.
Anul asta am decis sa incercam sa o ducem pe Andreea la un curs, doua, acolo. Marele avantaj al locului este ca toate cursurile sunt gratis. Oamenii care le tin nu stiu cat s-au schimbat fata de cand eram eu mica, unii probabil ca au imbatranit, altii or fi venit in loc si unii au ramas. Probabil, ca peste tot, unii sunt buni si talentati si frumosi la suflet, altii sunt mai agitati, mai certareti, mai grabiti..Nu-i stiu, nu despre asta vreau sa povestesc acum
Ci despre lipsa de orice urma de organizare a acestui loc. Si e pacat. Cladirea e destul de comunista, cu salile ei de marmura si culoare bantuite, dar are potential, copiii sunt fascinati de dimensiunea si ciudatenia ei si s-ar putea face multe lucruri frumoase aici.
Daca nu te-ai izbi de mici detalii....
De exemplu modalitatea de inscriere la cursuri. 
Procesul de inscriere a inceput pe 15 septembrie si teoretic tine pana pe 30, dar deja dupa 2-3 zile la unele cursuri nu se mai preiau inscrieri din cauza numarul mare de doritori. Ca sa iti inscrii copilul la ceva trebuie sa te duci deci la Palat si sa incerci sa intelegi din hartiile atarnate pe ici pe colo si niste poze decolorate cam care sunt cursurile disponibile si cam ce se face la ele. Daca te-ai lamurit, te asezi la una din cele trei cozi, organizate pe domenii (artistice, stiintifice si sportive). Evident ca la coada artistica, unde se fac inscrierile pentru teatru, pictura, muzica, limbi straine, instrumente, dansuri, balet,e tc etc..., coada avea pe 15 dimineata cam 40-50 de oameni. La celelalte doua cozi situatia era mai roz, gen 10-20 de oameni. Daca ai rabdare si timp, stai linistit la cozi 1-2 ore, cat e nevoie. Daca nu ai, pleci si te intorci in alta zi, la cozi mai mici, dar si posibilitati de inscriere mai reduse..
Si dupa ce stai la coada ajungi la o doamna, la masuta cu dosare. Unde spui numele copilului si varsta, il treci la toate cursurile pe care le-ai dori, afli cand e prima intalnire, un soi de preselectie, si pleci. Sau te asezi la coada urmatoare. Iar in ziua "preselectiei" te duci cu ala mic si afli ca de fapt e prea mic, ca  oamenii care fac inscrierile nu ti-au zis ca profesorul vrea copii de minim 6 ani si ca daca al tau are 5 juma sau 4 juma mai bine mai stai un an si scutesti si o zi de alergatura inutila. 
Evident ca lucrurile se puteau face mult mai civilizat si mai usor pentru toata lumea daca:
- exista un site actualizat al Palatului Copiilor, cu toate cursurile disponibile, date despre ce se face la el, cine sunt profesorii, ce trebuie sa stie copilul si care e varsta minima. Repet actualizat. Ca el saracu exista, dar nu cred ca a mai umblat cineva la el de ani buni
- inscrierile se puteau face online sau pe mail, ca sa nu mai stai la cozi si nici doamnele de acolo sa nu stea cu orele la masuta ca sa noteze numele si varsta fiecarui copil. 
- ar disparea situatiile penibile in care esti intrebat la preselectie de ce copilul tau are doar 5.5 ani
In rest, e bine ca exista un astfel de loc. E pacat ca el a ramas cumva blocat in trecut in multe privinte.
Vineri mergem la "preselectie" la pictura. Wish me luck:)) 

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...