Opera pentru copii Motanul Incaltat

In ultimii ani am fost de mai multe ori cu Andreea la spectacole de balet la Opera Romana si intotdeauna am luat bilete la lojele de langa scena. Asta inseamna pret mai bun, eram aproape de dansatori si oarecum izolati de restul salii, asa ca daca pitica se foia sau se plictisea puteam iesi elegant afara. Nu a fost cazul, ea fiind foarte mare amatoare de spectacole de balet. Dezavantajul statului la lojele laterale este ca vezi practic jumatate de scena, restul fiind obstructionat de un mare balcon. 
Duminica, in premiera, am luat bilete jos, in sala, in fata scenei. Pretul a sarit considerabil, dar macar am vazut toata scena si eram chiar langa orchestra. 
Spectacolul a fost Motanul Incaltat, opera pentru copii. Decorurile si actorii mi-au placut, costumele la fel, povestea clara si bine pusa in scena. Cel putin pentru adulti si poate copiii mai mari. Pentru aia mai mici a fost un pic dificil sa urmareasca actiunea pentru ca nu intelegeau aproape nimic din ce se canta pe scena si nici nu puteau citi textul scris pe un ecran. 
Asa ca am incercat sa ii povestesc din cand in cand Andreei, pe susotite, ce dialogau oamenii de pe scena, cine e personajul verde, ce inseamna dregator, ce a zis Motanul, ce face regele, de ce are flori pe coroana, etc. 
Ce n-am inteles este de ce soldatii de la curtea regelui erau niste mascati imbracati in uniforme de soldati din razboiul din Irak (un soi de uniforma de desert asa...) si de ce dregatorul era pictat cu verde pe fata si de ce pe langa soldati tot aparea pe scena si un domn in costum, mut, gen agentul 007 dar nereusit....Probabil un fel de adaptare la jocurile video cu care poate erau familiarizati unii:d
In rest, mi-a placut. Imi pare bine ca din cand in cand mai apar si spectacole de balet si opera pentru copii mici, segment usor ignorat in Romania. 
Si imi pare rau ca anul acesta nu se mai tine Spargatorul de Nuci de Craciun, un spectacol la care am fost in ultimii doi ani si ne-a placut foarte mult. 

Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...