Care e treaba cu schiurile

Asa cum spuneam sa zic doua vorbe despre experienta noastra cu schiul. Marturisesc de la inceput ca si eu si dan suntem incepatori, e practic al doilea an in care schiem mai serios si primul in care eu cel putin nu m-am simtit complet afona:d.
Andreei i-am pus prima data schiurile cand avea aproape 4 ani, dar a fost asa, de acomodare cu ideea. Monitorul o tragea, ea aluneca pe o panta aproape orizontala:d. Si cam asta a fost. 
Anul trecut am zis ca e momentul sa invete mai serios si am trimis-o intr-o tabara de schi cu gradinita. Privind retroactiv, a fost o experienta buna, amuzanta si din care a ramas cu amintiri frumoase, dar de schiat a invatat prea putin atunci. I-am luat ulterior vreo 4 ore in plus cu acelasi monitor si a avansat mult mai repede.
Asa ca eu as recomanda mai degraba monitor individual sau cu 3-4 copii decat tabara de schi. Dar na, poate experienta noastra nu a fost cea mai reusita la capitolul asta. Am vazut de exemplu pe partie monitori cu cardul de copii si se descurcau foarte bine. 
Anul acesta a mai facut vreo 4 ore in Predeal, cu alt monitor, si apoi a mers fara probleme cu noi pe Cocosul (Predeal) si pe Drumul Rosu (Poiana Brasov). Deocamdata nu o sa mai ia lectii pentru ca la nivelul la care a ajuns putem merge pe partii usoare si medii cu ea, cu coborare usoara. Etapa urmatoare ar fi sa isi corecteze pozitia, pentru ca sta cam prea pe fund, si sa invete alte chestii tehnice, dar asta mai la anul asa...
Din ce am vazut eu copiii prind foarte repede cum e cu mersul pe schiuri, poate si pentru ca nu au teama si sunt si mai scunzi, deci se aseaza altfel pe zapada, echilibrul e altfel. Noi astia mari suntem mai tematori decat ei:d.
Mi se pare un sport foarte frumos si foarte sanatos. A mea nu a racit niciodata la schi, desi tine gura cascata si canta sau tipa intruna. Am grija sa nu o infofolesc, ca sa nu transpire, dar cred ca aerul curat face toti banii. Pentru ca, este un sport scump. Daca aduni echipamentul si ski pass-urile, mancarea, drumul, cazarea pentru 3-4 zile...se aduna banii pentru un concediu lung vara:))  Dar eu zic ca merita. 

In alta ordine de idei, ar fi tare bine sa nu mai vad atatia habarnisti inconstienti pe partie. Si nu ma refer la incepatori care au niste ore in spate, respecta niste reguli si exerseaza si ei in legea lor fara sa deranjeze. Ci de aia care au impresia ca pot invata singuri, ca e de ajuns sa te pui pe schiuri si iti dai drumul si apoi vezi tu cum te opresti. Aia care flutura betele in toate partile, inclusiv in ochii altora. Aia care coboara partia in plug, cu viteza, fara viraje, sperand ca jos e ceva moale pe care sa aterizeze. Aia care nu stiu sa vireze sau sa opreasca brusc si intra buluc in cine le iese in cale. Ce fac oamenii astia este periculos pentru ei, dar si pentru cei de langa ei. Mai bine iei 3-4 zile un monitor, inveti niste reguli de baza si abia dupa aia te duci pe partie. Ca sa nu ajungi sa te ranesti pe tine sau pe altul....

Comentarii

  1. Eu de invatat am invatat in tabara, cu alti 60 de copii, struniti de un monitor la care daca as putea i-as ridica statuie, incepand de la faptul ca m-a invatat sa schiez si terminand cu faptul ca mi-a fost mentor in viata, m-a prins in perioada cea mai tumultoasa (din clasa a 5-a intr-a 12a) si m-a indrumat cum poate doar taica-meu a mai reusit. Un om absolut aparte. Deci se poate si in tabara, dovada doua locuri 4 la juniori :-))) Schiul e un sport superb, eu sunt indragostita de el, desi aici nu apuc cum as vrea (sunt in tara zapezii dar lipsesc niste munti mai adevarati in apropiere, pana in Quebec unde se gasesc niste partii adevarate e cale lunga...), in plus e si extrem de scump, si categoriile lor de partii au preturi diferite, ceea ce asigura faptul ca pe cele mai serioase merg cei care se asteapta la ski serios pe niste bani seriosi, restul (aia "inconstientii" si incepatorii) se pot distra si pe alte partii mai rezonabile. Si aici tot timpul personalul este pe faza, inca n-am vazut nici un inconstient pe o partie nepotrivita nivelului lui, nu te joci cu amenzile :-) Robbie schiaza surprinzator de bine, n-a trebuit sa-i fac mult instructaj dar banuiesc ca XBOX Kinect a avut mult de spus la pozitia lui si la felul in care ia viraje inainte sa fi apucat eu sa-l invat, eu am vrut sa o iau babeste, sa-l bag intre skiurile mele sa-i explic cum se schimba centrul de greutate, dar la el a venit natural miscarea... Tin minte cand eram adolescenta am avut ocazia sa vad o fetita de 4 ani pe partie care ne-a lasat pe toti cu gura cascata, avea o tinuta perfecta si niste miscari de ne gandeam pe unde au iesit skiurile cand a nascut-o maica-sa... unii copii se pare ca au inclinatii naturale (si e normal). M-am intins la povesti dar voiam sa spun doar ca e un sport superb (si sanatos, de la postura la sistemul imunitar), distractie maxima sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu zic ca e un sport minunat:)
      Cat am fost la munte acum am vazut foarte multe grupuri de copii cu instructor si schiau foarte bine. De aia am zis ca probabil sa poate si in tabara, doar ca in cazul nostru a fost mai reusita experienta cu monitor decat cu tabara..Pana la urma nu conteaza in ce mod invata, ci sa invete:)
      Si aici e un sport scump, daca aduni echipamentul si ski passul si cazare/masa ajungi al sume maricele. Sunt statiuni unde chiar sare bine calul la pret. gen sinaia, unde am calculat noi ca trebuia sa platim cam 400 lei pe o zi de schi in trei, cu transport pe cablu, pass-uri si echipamentul andreei.
      Cred ca e tare frustrant sa ai atata zapada in jur iarna si sa nu poti schi:(. Noi ne bucuram anul asta ca a inceput mai bine sezonul de schi fata dde anul trecut cand am plans dupa zapada

      Ștergere
    2. De putut putem skia, cand ne hotarat avem partie la 10 minute de condus, uite citeste aici de exemplu: https://gainile.wordpress.com/2012/01/23/natural-born-skier/, doar ca na, una e Vatra Dornei sau Straja, si alta e complexul Chicopee (http://www.discoverchicopee.com/index.php/weather/weather-report/), e frumos dar nu e prea munte :-)))

      Ștergere
    3. da, e misto. oricum voi nu prea aveti emotii cu zapada presupun. noi am ajuns sa ne bucuram ca niste copii de inca un weekend in care nu s-a topit. Imi aduc aminte ce nameti erau cand eram mica, de prin decembrie pana in februarie martie...

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo