Caritate si cadouri

De vreo doua saptamani matza tot bricoleaza pe la gradi diverse ornamente de Paste, destinate a fi vandute parintilor si banii donati pentru o fetita foarte bolnava, care are mare mare nevoie de ajutor. Cauza si modalitatea de a strange fonduri mi s-au parut foarte potrivite pentru ei. O sansa de a crea ceva frumos si a ajuta in acelasi timp o fetita de varsta lor. 
Zilele trecute vestiarul de la gradi s-a transformat in targ, cu masute pline de cuiburi, oua pictate, icoane pe lemn si tot felul de minunatii facute de pici. Andreea astepta nerabdatoare ziua in care urmau sa fie puse la vanzare produsele de la grupa ei. Am luat bani de acasa si m-am dus pregătită. Produsele nu sunt ieftine, variaza intre 30 si 70-80 de lei parca, evident ca sa se stranga cat mai multi pentru cea mica. Eu am i-am spus Andreei ca o sa luam un singur obiect, ales de ea. 
Dupa care a aparut problema....
Ca de ce doar unu. Ca ea a facut patru, a muncit mult si ca inseamna ca a muncit degeaba, ca eu nu vreau "cadourile" de la ea...Mi s-a rupt sufletul. Pentru ca ea asta a inteles, sau poate asa li s-a spus...nu stiu. Ca ei pregatesc niste cadouri pe care parintii le cumpara si le duc acasa. O aiureala.
Am reluat discutia despre bani, ca fiecare lucru facut de ea este minunat, ca stiu cat a muncit, dar ca fiecare produs costa destul de mult si in total ar iesi foarte mult. Ca noi am luat unu si alti parinti vor lua restul....
A acceptat oarecum indoita, dar sunt convinsa ca a ramas trista, ca nu am luat "cadourile" facute de ea.
Nu stiu cum li s-a prezentat povestea la gradi, am experienta cu povesti spuse copiilor ca sa exercite apoi un pic de presiune pe parinti. Chiar daca de data asta cauza este buna, tot e usor deranjant... 
I-am promis ca facem si noi ornamente acasa, nu ca alea, altele, dar la fel de frumoase. Nu e acelasi lucru, dar poate uita un pic din suparare...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo