Incercari de homeopatie sau cum scapi de tuse

Primele boli bifate de Andreea ca bebelus au fost cateva raceli, cu ceva mucisori, de care am scapat destul de usor. Cand a inceput sa misune pe jos in parc a bifat vreo 2-3 perioade cu kk moale, daca imi amintesc bine. Si cam atat. Apoi, de pe la 2-3 ani, odata cu gradinita, a aparut tusea, amigdalitele si otitele. La noi tusea e mereu aceeasi, sparta, metalica, de undeva din trahee. Doctorii ii spun laringita.
Treptat, celelalte manifestari ale virozelor au cam disparut. Otita nu a mai facut de vreo 2 ani. Amigdalita cam tot asa cred. 
Dar laringita rezista. Din cand in cand, mai ales primavara si toamna, matza incepe intr-o zi sa tuseasca. Intai usor, rar, sec, apoi tot mai metalic, sonor, bubuieli de tobe sparte. 
Dupa nenumarate vizite la diversi doctori ne-am dat seama ca tratamentul e mereu acelasi. Niste sirop de tuse (degeaba), niste antiinflamator si aerosoli (adrenalina/ventolin si flixotide). Am incercat de cateva ori sa rezolvam fara aerosoli, am dat-o in alte balarii. Tusea nu a trecut, in schimb s-a agravat si de vreo 2 ori am primit si antibiotic.
In februarie, donsoara a facut o forma foarte urata. Care nu s-a dat dusa cu nimic din ce foloseam de obicei. Dupa 3 ture la urgenta pe motiv ca nu se oprea din tusit cu nimic, dupa injectii cu dexa, 5 zile de prednison, aerosoli, siropuri, ceaiuri, antibiotic...in principiu cam tot ce puteau da doctorii pentru boala asta, tusea a trecut. Norocul nostru, pentru ca la ultima vizita la doctor ni s-a spus ca daca nu trece nici cu astea urmatoarea faza e internarea si dexa injectabil. 
Dupa ce am terminat tura aceea de tuse, am decis sa mergem la un homeopat. Ma saturasem de Flixo si Nurofen si vesnicul Eurespal care nu face nimic...Nu mai vroiam sa ajungem la antibiotic sau injectii in fund. 
Si am trecut pe extracte din plante. Coacaz si caprifoi. Din februarie pana in mai. Timp in care nu a mai facut nimic. Nici muci, nici tuse. Nu zic ca de la picaturile alea, dar cred ca au ajutat. Am trecut cu bine peste aprilie care in anii trecuti ne-a cam dat batai de cap din cauza fondului usor alergic la pufi si polen. 
Si a venit mai. Si tuse. Seaca, uscata. Am continuat cu extractele. Am fost din nou la doamna homeopat, care ne-a dat in plus niste pastilute de dizolvat in apa. Vreo cinci zile am mers asa. Cu niste tuse, care nu crestea, dar nici nu disparea. Sacaitoare. In a cincea zi a facut un pui de febra, seara, iar dimineata urmatoare a inceput tusea metalica. Vechea noastra prietena, laringita. Am mai rezistat doar pe extracte pana seara, cand am scos aparatul de aerosoli si am inceput ventolin cu flixo. Trei zile mai tarziu e relativ ok, mai tuseste rar, dimineata, de cateva ori peste zi. Noaptea e ok, doarme linistita. O sa mai dureze probabil cateva zile pana trece tot. Ii dau in continuare extract de caprifoi si carpen, care cica fac bine la chestii de gat. Si ceai antitusiv. Si un puf de deziflan gat la culcare. 
Am zis sa povestesc un pic experienta noastra celor care au aceleasi dileme ca mine. Cum sa tratezi cat mai putin chimicalizat? Cum sa nu faci rau incercand sa faci bine? Poate solutia este echilibrul, intre natural si chimic. Habar n-am. Deocamdata ma bucur ca am mai scapat de o tura de tuse. Aproape am scapat:) 

Comentarii

  1. Roxana, se agraveaza daca o lasi asa? Tudor este asa, efectiv cand prinde tusea il tine 1luna. 1 saptamana non stop, si apoi se reduce progresiv. Ma dispera si p mine dar e specificul lui. Acum am aflat de sirop facut din unt de cocos la baie de abur amestecat cu miere - pt tusea iritanta,seaca. Incearca, poate ajuta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate ca pana la urma ar trece, dar mi-e teama sa stau mai mult de 5-6 zile fara sa intervin... Din ce am citit o tuse normala dureaza 2 saptamani. Dupa aia ar trebui sa intervii cu mers la doctor si ceva medicamente mai serioase. Dar la noi tusea asta devine foarte deasa, nu doarme de la ea, si cu cat tuseste mai mult cu atat se irita mai mult. E un cerc vicios. In februarie am lasat-o o vreme doar cu ceai si sirop si dupa o saptamana a inceput sa faca niste crize care nu se opreau, tusea pana ii dadeau lacrimile si se inrosea toata. Am fost la urgente din cauza asta...
    Acum mi-a fost teama sa nu ajungem iar la forme d-astea nasoale si am intervenit dupa 5 zile.
    Daca la voi e o tuse care nu se agraveaza si trece in timp e ok, lasa-l asa:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Suna cam dubios ce zici tu Roxana. I-au facut teste alergice si pentru astm? Si eu am constatat in cei 8 ani de copil totala inutilitate a siropurilor. Din fericire acum 8 ani nu exista moda asta cu aerosoli cu adrenalina si steroizi (mie mi se par chestii serioase astea si nu le-as da decat in caz de spitalizare sau ceva) si am trecut mereu de raceli asa... fara prea multe adjuvante. Ce functioneaza cu adevarat e siropul Humex Tuse Seaca (e altul decat Humex simplu) care contine acelasi lucru ca si medicamentul Tussin si anume un medicament sistemic care opreste tusea din creier. La tuse seaca e bun. Un alt lucru care pe noi ne ajuta e aparatul Salin S2 (costa cam 100 de lei il gasesti online) care e un ventilator care sufla aerul printr-un cartus din sare pura. Ajuta si la rezolvarea racelilor si la tuse si la preventie. Adica il lasi sa mearga acolo unde e ea mai mereu. Curata si imbunatateste si aerul din camera pentru ca praful se opreste in sare. Incearca-l, poate merge. Si mergeti la Slanit in salina, sa stii ca e chiar miraculoasa. Acum vreo 2 luni avea febra 40, ne-am suit in masina si ne-am dus cu ea...dupa 2 ore de salina i-a scazut temperatura care nu-i scazuse cu antitermice :) Sunt hoteluri dragute in Slanic (Hotel Roberto e chiar misto si are un restaurant foarte bun si ieftin)... faceti o excursie de 2-3 zile si intrati zilnic in salina, o sa ajute. Pupaturi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De aparatul salin stim si e in plan:). De astm nu ne-a zis nimeni nimic. Am facut teste de alergii cutanate si nu a iesit nimic.
      O sa incercam si noi humex, poate merge.
      La slanic am mai fost, asa in vizite, dar stiu ca e nevoie de i cura de vreo saptamana ca sa se simta pr termen lung. O sa vedem daca ne organizam cumva...
      Multumesc de sfat:)

      Ștergere
    2. Daca iti iei un we mai lung, sa zic 3 zile in care sa intri cu ea in salina zilnic niste ore sa stii ca se cunoaste. Acum vreo 2 luni avea Mara o febra mare care ceda greu, am luat-o am dus-o la salina si dupa 2 ore ii scazuse. Acum au locurile alea de joaca cu bouncere uriase si triciclete... se distreaza pitica...

      Ștergere
    3. Da, corect:). Tu zici de slanic prahova da?

      Ștergere
    4. Da ma, Prahova! Asta de acilea de langa noi! :)

      Ștergere
  4. Stiu ce spui, la fel se manifesta si la Tudor dar in inconstienta mea l-am lasat. Doar cand era mic i-am dat Ketof la vreo 3 astfel de 'intamplari', era singurul la care reactiona incredibil de repede, dar apoi am decis sa 'risc'. Pana mi-o face vreo pneumonie doamne fereste:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca daca o tusa fara febra dureaza ma mult de 2 saptamani trebuie consultat un medic. Eu ma panichezcu copilul meu poate din cauza ca e primul si tremur cand e vorba de tusa sau raceli. Mai am si un fix sa fe tratament natural cat posibil. Pediatra ne-a recomandat siropul Prospan pe baza de iedera si siropul de patlagina. Cu siropul Prospan fac si inhalatii impreuna cu un pic de menta si eucalipt. Calmeaza tusa si ajuta la eliminarea expectoratiilor. Rora

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rora, intre timp virozele s-au rarit bine. Probabil de la varsta:). Ultimele dati cand a aparut tuse am tratat foarte usor cu decasept, salvigol spray ameatecat cu albastru de metil, ceai cu miere si vitamina c. Plus vreo 3 zile nurofen ca antiinflamator. O singura dsta a trebuit sa faca ai aerosoli vreo 3 zile.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo